  • 101. Data: 2015-03-08 11:19:42
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 08-03-15 o 09:35, Budyń pisze:

    > 123 lata zaborów, potem jedyne 20lat oddechu gdy bylismy na swoim, potem 6 lat
    okupacji niemieckiej, 45 lat okupacji sowieckiej a od 25 role okupanta z gorliwoscia
    wypelnia postubecki układ. Naprawde w tych warunkach ciezko uczyc przestrzegania
    prawa.
    > Mam dziecko uczyc aby uczciwie placilo na zus a obecny okupant to roztrwoni lub
    ukradnie, nawet sie z tym specjalnie nie kryjąc?
    > Ktos zebrał "osiągniecia" władzy: http://blogpress.pl/node/7889
    > I co - i dalej duze szanse ze ci bandyci beda rzadzic dalej... Pani kopaczowa
    wczoraj powiedziala ze ze strach mysli o potencjalnym powrocie pisu do wladzy -
    straszenie pisem wciąż dziala?. Wlasciwie to powinna sie bac bo ich miejsce jest w
    pierdlu a nie u władzy.

    > b.

    Oczywiście podzielam w całości tę opinię.
    Trzeba też sobie zdawać sprawę, że zainteresowanych w istnieniu SYSTEMU
    jest kilka milionów ludzi żyjących z pracy reszty.

    pozdrawiam
    z.

  • 102. Data: 2015-03-08 11:23:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    " Epizod z życia gdyby wybory wygrało PiS;

    - Uwaga, dzieci, dochodzimy do ulicy Lecha Kaczyńskiego, która przez wiele lat była
    nazywana Krakowskim Przedmieściem - mówi pani nauczycielka.
    - Jak to? Przecież przed chwilą byliśmy na ulicy Lecha Kaczyńskiego!
    - Oj, Piotrusiu, znowu nie uważałeś. To nie była ulica, tylko aleja, i nie Lecha
    Kaczyńskiego, tylko prezydenta Kaczyńskiego.
    - Psze pani, a co to za budynek?
    - To Sanktuarium Lecha Kaczyńskiego Jedynego Prezydenta IV RP, dawniej był to Pałac
    Prezydencki. Chciałabym wam zwrócić uwagę na stojące przy bramie krzyże. Wiecie skąd
    się wzięły?
    - Kogoś tu ukrzyżowali?
    - Nie, Wojtusiu. No jak to? Nie wiecie?
    - Nie wiemy, psze pani.
    - No przecież macie w tygodniu po 5 lekcji z historii życia Lecha Kaczyńskiego.
    - No tak, ale w podstawówce przerabia się tylko młodzieńcze lata Kaczyńskiego,
    ostatnio mieliśmy lekcje o Pierwszej Komunii pana prezydenta.
    - Jak to młodzieńcze lata? A reszta?
    - Resztę żywota Lecha Kaczyńskiego przerabia się dopiero w gimnazjum i liceum, psze
    pani.
    - Aaaa, chyba, że tak. No więc słuchajcie, drogie dzieci. Ten wielki krzyż postawiono
    tu po śmierci pana prezydenta, aby oddać cześć jego pamięci i przez bardzo długo
    toczono walki, aby mógł tu wrócić po podstępnym przeniesieniu go do kościoła. Na
    szczęście teraz może tu stać i nikt go nie zabierze.
    - Psze pani, a można sobie przy nim zrobić zdjęcie?
    - Można Martynko, ale uważaj, aby go nie dotknąć, bo jest na nim metalowa siatka,
    która jest pod wysokim napięciem. To takie zabezpieczenie, gdyby ktoś próbował zabrać
    stąd krzyż.
    - A ten mniejszy krzyż to skąd?
    - Ten mniejszy postawiono, aby uczcić pamięć reszty tych ludzi którzy zginęli w
    samolocie przy boku pana prezydenta.
    - Psze pani, a wejdziemy do środka pałacu?
    - Niestety, nie możemy, bo właśnie jest w nim remont. Włoscy malarze malują olbrzymi
    fresk na suficie.
    - Psze pani, a co to jest fresk?
    - Takie malowidło na suficie, widzieliście przecież fresk w Kaplicy Sykstyńskiej.
    - Ja nie widziałem.
    - Jak to, Wojtusiu? Nie byłeś z nami rok temu na wycieczce Śladami Wielkiego Męża
    Stanu - misje zagraniczne Lecha Kaczyńskiego?
    - Nie, bo byłem wtedy chory.
    - A, psze pani, a co będzie na tym fresku namalowane?
    - Arcydzieło, moje drogie dzieci,arcydzieło... Będzie na nim przedstawione jak Bóg
    przekazuje Lechowi Kaczyńskiemu berło i koronę, aby zaprowadził porządek na Ziemi.
    - Oj, to szkoda, że nie można wejść do środka i zobaczyć.
    - Mówi się trudno, ale możemy obejrzeć pałac, to znaczy sanktuarium z zewnątrz, też
    jest co oglądać.
    - Ooo, a co to są za tablice?
    - To 14 stacji przedstawiających mękę Lecha Kaczyńskiego, jaką przeszedł w czasie
    swojego życia.
    - "Stacja 7 - Lech Kaczyński kłóci się z Donaldem Tuskiem o krzesło w Brukseli po raz
    drugi" - fajne!
    - A patrzcie tu: "Lech Kaczyński przez Niemców kartoflem nazwany"!
    - No już starczy, musimy iść dalej - mamy jeszcze tyle do zobaczenie w Warszawie.
    - O kurcze! Patrzcie to! Co to za wielkie bryły, psze pani?
    - Oj, Piotrusiu, przecież widać, że to buty.
    - A po co ktoś postawił taki wielki pomnik butom?
    - To nie jest pomnik butów, tylko pierwszy element budowanego pomnika Lecha
    Kaczyńskiego. Na razie zrobili mu tylko buty, ale cały czas budują resztę postaci.
    - Ale psze pani, ten pomnik będzie tak wielki, że jego głowy w ogóle nie będzie widać
    z ziemi!
    - No, w Warszawie na pewno nie da się zobaczyć twarzy pana prezydenta, ale za to z
    Moskwy jego srogie spojrzenie będzie widoczne doskonale..."

  • 103. Data: 2015-03-08 14:39:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 8 marca 2015 11:23:23 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > " Epizod z życia gdyby wybory wygrało PiS;

    czyli niezaleznie jakiej podlosci dopusci sie uklad rzadzacy i tak pis to jest ten
    zły.
    A własnie wchodzą nowe zasady dotyczace certyfikatów energetycznych - bedzie na to
    centralny urząd, nowe miejsca pracy dla urzedasow, nowy system informatyczny ze
    starymi mozliwosciami przekrecania kasy,a twoj certyfikat bedzie w centralnym
    systemie zeby urzednik wiedzial jaki postawiles dom. Troche wiecej musisz zaplacic na
    to w podatkach - nic to -wazne zeby pis nie wrocil do wladzy...

    b.

  • 104. Data: 2015-03-08 17:21:11
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 8 marca 2015 14:39:50 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    to w podatkach - nic to -wazne zeby pis nie wrocil do wladzy...

    Oni wszyscy po jednych pieniądzach. Ale w przypadku pierdolniętych rusofobów jacy są
    w pis wojnę z Rosją mamy prawie pewną, jeśli by pozwolić im rządzić. Innych można
    ugadać, kupić. A tych nie można jeśli idzie o Rosję.

  • 105. Data: 2015-03-08 19:03:03
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 08-03-15 o 14:39, Budyń pisze:

> [...]
    to w podatkach - nic to -wazne zeby pis nie wrocil do wladzy...

    Wyjątkową ciemnotą jest twierdzić, że jeżeli ktoś uważa , że parę
    milionów skurwysynów umoczonych w SYSTEM za komuny i postkomuny to
    kanalie i złodzieje to z automatu jest zwolennikiem PiS i trzeba mu dać
    odpór.
    Dlatego ludzie, którzy coś umieją i nie boją się pracy nadal gremialnie
    będą opuszczać Polskę.
    Po to aby po iluś latach nabrać prawo do innego obywatelstwa.
    I będziecie ich mogli tołażysze tylko w dupę pocałować...

  • 106. Data: 2015-03-09 10:25:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-03-07 o 19:55, Dupek Żołędas pisze:

    > A może dla odmiany relacja cen np. gazu w innych państwach europejskich
    > w relacji do realnej płacy na rynku ?
    > Piszę realnej, a nie tzw. średniej, której większość z pracujących nigdy
    > na oczy nie zobaczy.

    Mysle, ze problem jest zlozony o wiele bardziej niz upraszcza to Ergie -
    jak zwykle zreszta. By grzac pradem potrzebna odpowiednia instalacja, by
    grzac gazem, potrzebny jest gaz. O pompie ciepla w centrum miasta w
    ogole zapomnijmy. Czy przypadkiem nie jest tak, ze najwieekszy udzial w
    zanieczyszczeniu maja stare kamienice, wyposazone w w stare kotly
    weglowe dla ktorych trudno dzis znalezc dzialajaca alternatywe?
    Pomijam budujace sie osiedla dla ktorych latwo wprowadzic odpowiednie
    zapisy chocby w PZP, ale co zrobic ze starym budownictwem gdzie glownym
    problemem staja sie tzw. progi koniunkturalne, czyli niewystarczajaca
    infrastruktura lub jej brak?

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2015-03-09 10:57:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 10:25:57 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Mysle, ze problem jest zlozony o wiele bardziej niz upraszcza to Ergie -
    Idąc tokiem myślenia Ergiego:
    wczoraj jechałem z rodziną rowerami, ścieżka rowerowa ok 35km z czego 2/3 wzdłuż
    drogi powiatowej. Na drodze jak to na drodze wiadomo samochody i smród spalin.
    Domagam się więc kar/ podatku dla generujących ten smród użytkowników samochodów tak
    samo jak domaga się Ergi dla palących legalnym jeszcze węglem;)

  • 108. Data: 2015-03-09 11:02:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kris wrote:

> [...]
    tak samo jak domaga się Ergi dla palących legalnym jeszcze węglem;)

    takie kary są już od dawna. Karą za smrodzący samochód jest
    niedopuszczenie go do ruchu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 109. Data: 2015-03-09 11:10:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ergi, nie daj sie podpuszczec do publicznej spowiedzi bo całkiem nie o to
    > chodzi.

    Ja wiem, że nie o to chodzi ale bawią mnie takie moralne karły co próbują
    się usprawiedliwiać wymyślają jakieś rzekome grzechy które "wszyscy"
    popełniają.

    > Wracając do tematu:
    > Pomysły typu "zakazac palenia węglem" swiadcza o bardzo waskim
    > spojrzeniu - mysli sie wyłacznie o zdrowiu, i to tylko zdrowiu tych
    > bogatszych. Egoizm.

    To samo mówiono gdy wprowadzano obowiązek montowania katalizatorów w
    samochodach, czy za każdym razem gdy przepisy ekologiczne wymagają zmiany
    technologii produkcji na droższą ale czystsza.

    A pisanie że na zdrowiu zyskują tylko bogaci to jakiś populizm. Jest wręcz
    przeciwnie bogatego stać na prywatne leczenie, ma oszczędności z których
    może żyć w czasie zwolnienia, stać go na to by dojeżdżać do lekarza itd. Dla
    niego choroba nie jest takim problemem jak dla biednego.

    Ale powtarzam po raz kolejny - nie o biednych chodzi bo oni tak samo jak
    teraz dostają węgiel tak samo z MOPS dostawaliby prąd czy gaz. Dlatego
    sprowadzanie dyskusji o tym czy wolno truć czy nie do Twojego pytania "a co
    z biednymi?" jest manipulacją.

    > To jest oglądanie drzewa w lesie nie biorąc pod uwage ze blisko sa inne -
    > trzeba patrzec na las, nie na drzewa.
    > Zakazesz biedniejszym palic weglem, to owszem beda grzac gazem -ale nie
    > wykupią lekarstw.

    To jest populizm. Trzymając się tego poziomu mogę napisać: pozwolisz im
    palić węglem to będzie taniej ale to co zaoszczędzą to wydadzą na leczenie
    raka. Owszem jak ktoś patrzy tylko na swój czubek nosa to może myśleć w ten
    sposób że mu się to opłaca bo raka dostanie jeden na 100 albo jedne na 1000.
    Tyle że jego leczenie nie będzie 100 czy 1000 razy droższe ale wiele więcej.

    > Dwa: tzeba myslec o dywersyfikowaniu zrodel energii -wegiel mamy swój i
    > strategicznie jest to istotne, nawet jesli sa patologie w górnictwie.
    > Gwarancji ze nam ruscy gazu nie zakręcą nie ma
    > zadnej. Mozna pociągnniemy troche od zachodniej strony ale jesli wszyscy
    > sie przerzucą na gaz to go nie wystarczy.

    Jeśli koniecznie chcesz utożsamiać nasze bezpieczeństwo energetyczne z
    węglem a nie z atomem. To i tak to niczego nie zmienia: węgiel można spalać
    w elektrowniach a grzać prądem. W elektrowniach są filtry, automatyka i
    takie procesy by węgiel spalać jak najbardziej optymalnie i czysto. W
    warunkach domowych jest to nieosiągalne.

> [...]
    > sie mija z celem. Mozna zakazac palic weglem, mozna zakazac jezdzic autami
    > starszymi niz 5lat (kto by nie chcial
    > jezdzic prawie nowym), mozna nakazac zeby sie na ulicy ludzie
    > uśmiechali...
    > Co nie znaczy ze panstwo w ten sposób nie kontroluje poziomu
    > cywilizacyjnego - przepisy mówia ze masz miec prad i wode - aby nikomu nie
    > przyszlo do glowy slamsa wybudowac. Tyle ze te
    > metody musza byc zgodne z naszym obecnym rozwojem - a na dzien dzisiejszy
    > zakaz palenia weglem byłby mocno krzywdzący dla duzej grupy polaków.

    No właśnie! Czyli co do zasady zgadzamy się że państwo może określić jakiś
    poziom minimum. Np. obecnie nie wolno palić starymi oponami albo
    plastikowymi odpadami mimo że byłoby jeszcze taniej - a więc jeszcze lepiej
    dla biednych. Jakoś nie słyszałem aby ktoś publicznie podnosił argument o
    tym by ulżyć biednym i pozwolić im legalnie spalać odpady.

    To samo było jak wchodził obowiązek montowania katalizatorów, czy filtra
    cząstek stałych. Za każdym razem mimo że w interesie "biednych" jest by
    takiego obowiązku nie było zgadzamy się (ok, nie wszyscy, ale większość) że
    jest to w naszym wspólnym interesie a koszt jest do przełknięcia.

    Moim zdaniem nadszedł już czas by zrobić kolejny krok w stronę czystego
    powietrza. Ty uważasz, że jeszcze on będzie zbyt dotkliwy dla wielu. Ty
    świadomie rezygnujesz ze swojego zdrowia aby innym było łatwiej OK - Twój
    wybór! Ale dlaczego oczekujesz że wszyscy tak samo bezczynnie chcą się
    przyglądać jak inni trują ich rodziny?

    Piszesz że to co piszę świadczy o moim wąskim spojrzeniu. Ale ja już trzy
    razy napisałem - że to nie problem biednych bo oni dostaną dofinansowanie.
    Ja ich dostrzegam natomiast Ty zupełnie nie chcesz dostrzec mojego prawa do
    czystego powietrza.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 110. Data: 2015-03-09 11:25:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 11:03:21 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > takie kary są już od dawna. Karą za smrodzący samochód jest
    > niedopuszczenie go do ruchu.
    Ale to były zapewne w zdecydowanej większości samochody dopuszczone do ruchu(palenie
    węglem tez nie jest zakazane. Mimo wszystko czuć smród spalin.