  • 51. Data: 2015-03-05 17:25:57
    Temat: Re: PC Altherma - podsumowanie sezonu.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8878267c-e7f1-4895-8b09-f2d919a129b3@go
    oglegroups.com...

    > Łatwo można odwrócić sytuację i spytać czym będziesz palił w piecu jak
    > akurat znajdziesz się w okresie bezpieniężnego dwu letniego okresu
    > wychowawczego i Twoje dziecko akurat zimą złapie
    > jakieś przewlekłe zapalenie oskrzeli nie wymagające leczenia szpitalnego.
    > Jednym z wymogów leczenia będzie utrzymanie w mieszkaniu czy domu
    > temperatury powyżej 20 stopni?

    W jaki sposób choroba mojego dziecka ma usprawiedliwiać trucie cudzych
    dzieci?

    > Z opieki społecznej użebrałeś pieniądze na opał ale wydałeś na lekarstwa.
    > Gaz masz odłączony za nie płacenie rachunków a z prądem udało się załatwić
    > ze założyli ogranicznik na 500W.
    > Ty piszesz że to wszystko alkoholicy robią.

    Kłamiesz nigdzie nie napisałem "że to wszystko alkoholicy robią. ".

    > A w życiu mogłeś wódki w gębie nie mieć i napalisz znalezioną na śmietniku
    > oponą.

    Ty może tak, ja nie. Prędzej pójdę żebrać niż coś komuś ukradnę. Prędzej
    narażę swoje zdrowie niż cudze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2015-03-05 18:22:16
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 17:26:09 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > Kłamiesz nigdzie nie napisałem "że to wszystko alkoholicy robią. ".

    > Ty może tak, ja nie. Prędzej pójdę żebrać niż coś komuś ukradnę. Prędzej

    Nie ma to jak obśmuiać się przed kolacją.

  • 53. Data: 2015-03-05 20:55:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 16:27:52 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Określ się jasno chcesz ich karać czy nie. Najpierw piszesz żeby nie karać
    > teraz żeby nie usprawiedliwiać.

    Tych co trują z biedy nie chcę karać. Chcę im pomóc.

    > Załóżmy że masz magiczną różdżkę i nagle wszyscy będą zarabiać dwukrotnie
    > więcej. Jak chcesz zapewnić by Kowalski zamiast więcej pić przestał truć? A
    > jak by Nowak zamiast kupować sobie co miesiąc nowy telefon? A jak żeby
    > iksińska nie wydała tego na buty i torebki?

    widzisz, to sie nazywa liberalizm gospodarczy. Niewątpliwie Xsinska fundnie sobie
    nową torebkę. A potem stwierdzi ze stac ją na gaz -no to po co ma weglem sie brudzic.
    Nic nie musisz nakazywac ani zakazywać. Rządowi to trudno zrozumiec -tobie tez?

    b.

  • 54. Data: 2015-03-05 21:31:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    Ergi- punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Życzę Tobie abyś nie musiał
    weryfikować Swoich poglądów w sytuacjach które Tobie Kogutek zasymulował. Trochę
    pokory nie zaszkodzi.

  • 55. Data: 2015-03-05 21:48:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 20:55:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > A potem stwierdzi ze stac ją na gaz -no to po co ma weglem sie brudzic.
    > Nic nie musisz nakazywac ani zakazywać. Rządowi to trudno zrozumiec -tobie tez?

    Obawiam się, że masz zbyt dużą wiarę w ludzi i nie widziałeś,
    jak biedaczyna w suvie wywozi śmieci do lasu, a przymierający
    głodem mieszkańcy nowego osiedla domków palą śmieciami...

    L.

  • 56. Data: 2015-03-05 21:54:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 21:48:33 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Obawiam się, że masz zbyt dużą wiarę w ludzi i nie widziałeś,
    > jak biedaczyna w suvie wywozi śmieci do lasu, a przymierający
    > głodem mieszkańcy nowego osiedla domków palą śmieciami...

    Po pierwsze statystycznie to sie znacznie polepszy z tymi dymami, a prawdziwki takie
    bedą zawsze, a po drugie wtedy bedzie czas na karanie. Nic nie mam przeciwko karaniu
    buraków -chciałbym tylko zeby do worka z burakami nie wrzucic ludzi biednych.

    b.

  • 57. Data: 2015-03-05 23:24:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 21:54:28 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > chciałbym tylko zeby do worka z burakami nie wrzucic ludzi biednych.

    Niby tak, ale z drugiej strony ludzie biedni to byli w Polsce
    po wojnie, kiedy faktycznie nie było co do gęby włożyć, a na przednówku
    korę brzozową wcinali. Teraz bardzo trudno znaleźć biednego, a mam
    naprawdę dobre rozeznanie, bo kupa rodziny i pociotków siedzi
    w okolicach pgr-owskich, małorolnych i tym podobnych. Wspólny mianownik
    to wyciąganie łapy gdzie się da, narzekanie i nicnierobienie,
    przy czym na fajki, flaszkę i plazmę zawsze się jakoś kasa znajdzie.
    Jak się dobrze zastanowić, to nikogo NAPRAWDĘ biednego nie znam :/

    L.

  • 58. Data: 2015-03-05 23:45:56
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 23:24:30 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > przy czym na fajki, flaszkę i plazmę zawsze się jakoś kasa znajdzie.
    > Jak się dobrze zastanowić, to nikogo NAPRAWDĘ biednego nie znam :/

    fajnie że mieszkasz gdzie nie ma biednych. Nie mam takiego farta. Tu gdzie mieszkam
    biednych jest od chuja. Większość na najniższej krajowej lub bez pracy. Nie możesz
    porównywać kilkuset tysiącznego miasta z wiochą. Na wiosce kartofle ma się swoje w
    mieście kupuje minimum po złotówce za kilo. Portierzy tam gdzie pracuję zarabiają po
    4 i 4,50 netto na godzinę.

  • 59. Data: 2015-03-06 10:11:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ergi- punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    No i właśnie z tym się nie zgadzam. Ja wiem, że jestem staroświecki bo mam
    _jakieś_ zasady których nie naginam do własnych potrzeb, ale to nie tylko ja
    tak mam. KK też odrzuca relatywizm moralny.

    Własne dobro nie usprawiedliwia szkodzenia innym.

    > Życzę Tobie abyś nie musiał weryfikować Swoich poglądów w sytuacjach które
    > Tobie Kogutek zasymulował. Trochę pokory nie zaszkodzi.

    Nie raz i nie dwa nie miałem z czego zapłacić niespodziewanych rachunków.
    Nie raz i nie dwa z czegoś rezygnowałem lub sprzedawałem na allegro to co
    miałem. Nie raz i nie dwa prosiłem by ktoś zechciał mi pożyczyć kasę. Aha i
    licznik gazowy też mi kiedyś zdemontowano za niezapłacone rachunki...

    Ale nigdy ani przez moment nie wpadłem na pomysł by moje problemy
    rozwiązywać z krzywdą dla innych - nawet gdy nie wynikały z mojej
    niefrasobliwości tylko z tego że zostałem okradziony lub oszukany.

    Ale nie to jest sednem dyskusji. Bo biedny tak jak teraz z MOPS dostaje
    węgiel tak mógłby dostawać gaz lub prąd. Więc zakaz palenia węglem nie
    uderzy w tych naprawdę biednych. Budyń sprowadził dyskusję o ogólnym
    problemie do skrajnego przypadku. Tymczasem węglem palą setki tysięcy osób:
    czarny dym z komina, a na elewacji antena satelitarna, a BMW przed domem.

    Zobacz sobie na te miasta z pierwszej 10:
    http://gramwzielone.pl/dom-energooszczedny/8325/najb
    ardziej-zanieczyszczone-miasta-w-europie-polska-domi
    nuje-w-pierwszej10

    W Gliwicach, Zabrzu czy Krakowie praktycznie nie ma ciężkiego przemysłu - to
    wszystko niska emisja z opalania mieszkań i domów węglem i drewnem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 60. Data: 2015-03-06 10:13:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Nic nie mam przeciwko karaniu buraków -chciałbym
    > tylko zeby do worka z burakami nie wrzucic ludzi biednych.

    Naprawdę biedny tak jak teraz dostaje z MOPS węgiel to równie dobrze może
    dostać prą lub gaz. No i naprawdę biedni nie mieszkają we własnych domach i
    mieszkaniach tylko w komunalnych - więc nie oni decydują czym palą.

    A ilu stawia nowy dom (a więc biedni nie są) a w nim piec na węgiel jako
    główne źródło ciepła? Sprowadziłeś dyskusję do biednych a to nie oni są
    problemem.

    Pozdrawiam
    Ergie