  • 11. Data: 2012-03-09 14:12:41
    Temat: Re: PC P-W 04.03.2011 - 04.03.2012.
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Jakiej mocy masz kocioł? ile kW?

    12KW z nowej generacji palnikiem Brucer (APS-1).

    Od października aż do połowy lutego korzystałem , bo po to kupiłem sterownik
    pogodowy aby nie kręcić nonstop zaworem czterodrożnym ...
    Tyle że dopiero w lutym zacząlem podejrzewać że winny może być sterownik
    pogodowy a raczej nie "dogadywania" się z elektroniką kotła i okazało się że
    jest to trafna diagnoza , ale nawet po odłączeniu sterownika pogodowego
    sterownik pieca nie działa według mnie tak jak powinien ...
    Działa lepiej ale daleko mu do ideału ...

    Skontaktowałem się z producentem mojego sterownika pogodowego. Okazało się
    że źle dobrałem sterownik. Kupiłem najdroższy a w moim przypadku lepiej
    powinien działać tańszy sterownik.
    Firma zgodziła mi się wymienić sterownik na odpowiedni. Teraz muszę go
    odłączyć i wysłać.
    Mam nadzieję że wymiana pomoże , bo jeśli nie to szkoda moich kosztów
    (przesyłki) i pracy ...

    >U siebie podłogi mam na minimum pompkę od podłogi podłączyłem do regulatora
    >pokojowego, ktory odcina mi powyzej 23,5stopnia a dogrzewanie mam
    >grzejnikami. (przeinwestowane bo grzejniki w zasadzie niepotrzebne, ale
    >dziala bardzo sprawie utrzymywanie temp).

    U mnie nie ma żadnego grzejnika. No jest jeden w łazience. Miał być i mimo
    że hydralik o nim zapomniał to później musiał pociągnąć jeszcze jedną linie
    grzewczą specjalnie to tego grzejnika (nie był delikatnie mówiąc szczęśliwy)
    , a okazało sie że ani razu go nie uruchomiłem i teraz najchętniej bym się
    go pozbył ;)

    U mnie krzywa jest chyba mocno spłaszczona. Ustawiona jest na "24" +
    podbicie o 6 stopni. Przy obecnych temperaturach temperatura wahała się
    pomiędzy 28-30 stopni.

  • 12. Data: 2012-03-09 14:17:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2012, 15:12:41 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Tyle że dopiero w lutym zacząlem podejrzewać że winny może być sterownik
    > pogodowy a

    Jeśli dobrze pamietam to juz wczześniej tobie tu radzono abycs darował sobie
    pogodówke. A Ty i tak wywaliłes niepotrzebnie kilka setek.
> [...]
    > , a okazało sie że ani razu go nie uruchomiłem i teraz najchętniej bym się

    A to tak jak u mnie- dwa grzejniki łazienkowe w łazienkach wisza i prakrtycznie nie
    odpalane. Strata kasy. Kilka razy juz pisałem że grzejniki łazienkowe to strata kasy.

  • 13. Data: 2012-03-09 15:18:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Jeśli dobrze pamietam to juz wczześniej tobie tu radzono abycs darował
    >sobie pogodówke. A Ty i tak wywaliłes >niepotrzebnie kilka setek.

    W drugą stronę ...

    Polecano i podłogówkę i pogodówkę ...
    System pogodowy to najlepsze sterowanie do ogrzewania podłogowego ...
    I z pogodówki jestem bardzo zadowolony.
    A problem u mnie prawdopodobnie polega na tym że dobrałem zły model
    sterownika pogodowego i po wymianie na odpowiedni powinno być wszystko ok.
    W poniedziałek odsyłam sterownik ...
    Chciałem kupić jeszcze termostat pokojowy i to właśnie termostat pokojowy
    wybito mi z głowy (jak ładnie się zrymowało)

    > to tak jak u mnie- dwa grzejniki łazienkowe w łazienkach wisza i
    > prakrtycznie nie odpalane. Strata kasy. Kilka razy juz >pisałem że
    > grzejniki łazienkowe to strata kasy.

    Wiesz , przez chwilę nie chciałem grzejnika. Hydraulik zapomniał , ale
    upomniała się żona ;)
    Że do ręczników potrzebne i itd , a skończyło się że tylko uruchomiłem go na
    chwilę i potem zamknąłem bo ... nie ma potrzeby go używać :)

  • 14. Data: 2012-03-09 15:27:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2012, 16:18:17 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > W drugą stronę ...
    >
    > Polecano i podłogówkę i pogodówkę ...

    Jeśli mnie pamięc nie myli to polecano podłogówke a radzono Tobie darowac sobie
    pogodwkę.

    > System pogodowy to najlepsze sterowanie do ogrzewania podłogowego ...
    > I z pogodówki jestem bardzo zadowolony.,

    To dziwne że jesteś skoro nie dział prawidłowo
    > Chciałem kupić jeszcze termostat pokojowy i to właśnie termostat pokojowy
    > wybito mi z głowy (jak ładnie się zrymowało)

    A może i masz rację. W sumie sam już nie wiem.;)

> [...]
    > Że do ręczników potrzebne i itd , a skończyło się że tylko uruchomiłem go na
    > chwilę i potem zamknąłem bo ... nie ma potrzeby go używać :)

    Dokłaie tak jak u mnie.

  • 15. Data: 2012-03-09 18:05:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-

    >A to tak jak u mnie- dwa grzejniki łazienkowe w łazienkach wisza i
    >prakrtycznie nie odpalane. Strata kasy. Kilka razy juz pisałem że

    A ja bardzo sobie chwale drabinke w lazience. Wiesza na nim reczniki i po
    kapieli szybko wysycha. Ten grzejnik to taki uchwyt na reczniki, ktory nie
    wylazi permanentnie ze sciany.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2012-03-09 19:06:22
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >To dziwne że jesteś skoro nie dział prawidłowo

    Oj , nie czyta się uważnie ...

    Pogodówka czasami zakłóca pracę "inteligencji" sterownika pieca , przez co
    sterownik dość często działa w trybie dwustanowym a nie tak jak powinien w
    trybie PID.
    Tyle że bez pogodówki też sterownik nie potrafi pracować tak jak powinien
    (czyli 100% PID) i też przechodzi w tryb podtrzymania (dwustanowy). Z
    włączoną pogodówką ten stan po prostu trwa dłużej ..

  • 17. Data: 2012-03-09 19:30:56
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >sterownik dość często działa w trybie dwustanowym a nie tak jak powinien w

    Czyli nie dziala prawidłowo.;)

  • 18. Data: 2012-03-14 09:56:32
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Czyli nie dziala prawidłowo.;)

    Ktoś tez z grupowiczów, zamiast pogodowego sterownika ma, w wszystkich
    pokojach
    termostaty pokojowe podłączone do elektrozaworów w skrzynce od podłogówki,
    co pozwala
    kontrolowac zadaną temperaturę. nie pamiętam kto to był ale ma i działa mimo
    bezwładności podłogi:) i polecał ciągnać kable 3x1m2, do skrzynki
    od regulatorów pokojowych bo takie mu zostały.

    Nawet u siebie miałem tak zamiar zrobić, ale szkoda kasy bo mam tez
    grzejniki i nimi dogrzewam.

    a regulator pokojowy mam tylko jeden, który odcina
    zasilanie pompki, jak w holu przekroczona zostanie temp 24stopnie.

    a co z tym kotłem jakiej mocy masz?

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-03-14 11:05:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Kto? tez z grupowiczów, zamiast pogodowego sterownika ma, w wszystkich
    >pokojach
    >termostaty pokojowe podł?czone do elektrozaworów w skrzynce od podłogówki,

    Hydraulik też takie coś proponował , tyle że wyczytałem że nie do końca
    sprawuje się to prawidłowo ze względu na zbyt dużą bezwładność podłogówki.
    Dodatkowo każdy siłownik to około 100zł + kable + instalcja , co przy 9
    pętlach daje ładny koszt ...
    Z tego co wyczytałem właśnie pogodówka jest idealna do podłogówki ze względu
    że reguluje płynnie temperaturą wody w obiegu i dzięki krzywym grzania daje
    się podłogówkę okiełznąć ;)
    Sam sterownik pogodowy też nie był drogi - 200zł :)

    > co z tym kotłem jakiej mocy masz?

    12KW , Skam-P Premium 12KW.

    Sterownik pogodowy wysłałem do producenta. Mam otrzymać taki który będzie
    przygotowany do pracy w kotłami , bo ten który kupiłem okazało się że nie
    był przeznaczony do pracy z kotłem na paliwo stałe ...

  • 20. Data: 2012-03-14 11:06:32
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
> [...]
    > bezwładności podłogi:) i polecał ciągnać kable 3x1m2, do skrzynki
    > od regulatorów pokojowych bo takie mu zostały.

    Ja tak mam, ale nie zamiast tylko równocześnie. Działa zajebiście i
    drugi raz bym tego nie zrobił. Umyśliłem sobie, że będę przestawiał
    temperatury na sterownikach różne w różnych pomieszczeniach. Wydałem
    kasę na coś czego nie robię, bo jak ustawiłem 21 stopni w
    pomieszczeniach i 24 w łazienkach 2 lata temu - nie zmieniałem tego do
    dziś. Jedyna zaleta, to że mogę sobie na regulatorze sprawdzić
    temperaturę (która jest stała +/- 0,5 stopnia) oraz godzinę :) Myślę, że
    to samo można zrobić na rotametrach i regulując tem. zasilania. Ale nie
    byłoby bajeru :).

    Pogodówkę również mam a co :)

    pozdrawiam
    rafał