  • 21. Data: 2012-03-14 11:48:34
    Temat: Re: PC P-W 04.03.2011 - 04.03.2012.
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >temperaturę (która jest stała +/- 0,5 stopnia) oraz godzinę :) Myślę, że to
    >samo można zrobić na rotametrach i regulując tem. zasilania. Ale nie byłoby
    >bajeru :).

    Rotametrami regulujesz tylko przepływ. U mnie wszystkie rotametry są
    rozkręcone na max , ostatnio jedynie lekko skręciłem w wiatrołapie i w
    sypialni.
    Za pomocą rotametru nie da się ustawić temperatury a na pewno nie da się się
    jej ustawić aby była stała niezależnie od temperatury zewnętrznej.
    Inne zapotrzebowanie na ciepło ma dom przy -20 na zewnątrz , inne przy -10 a
    inne przy 0 stopniach. W obiegu musi być różnej temperatura wody zależnie od
    temperatury na zewnątrz i zapotrzebowania w takich warunkach na daną moc
    grzewczą ...
    Bez sterowania trzeba kręcić zaworem czterodrożnym , tyle że kręcenie w
    "ślepo" jest mało zabawne bo nie wiemy jaka ma być w danym momencie
    temperatura a jaka ma być za kilka godzin (np. w nocy) ale jeśli ktoś lubi
    to czemu nie ;)

  • 22. Data: 2012-03-14 12:52:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Za pomocą rotametru nie da się ustawić temperatury a na pewno nie da się
    > się jej ustawić aby była stała niezależnie od temperatury zewnętrznej.

    Regulujac przeplyw, regulujesz temp. w pomieszczeniu. Tak to dziala
    przeciez.

> [...]
    > a inne przy 0 stopniach. W obiegu musi być różnej temperatura wody
    > zależnie od temperatury na zewnątrz i zapotrzebowania w takich warunkach

    Do tego potrzebny jest sterownik pogodowy.

    A no.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2012-03-14 13:45:43
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

> [...]
    > "ślepo" jest mało zabawne bo nie wiemy jaka ma być w danym momencie
    > temperatura a jaka ma być za kilka godzin (np. w nocy) ale jeśli ktoś

    A dlaczego masz kręcić ręcznie ? wystarczy ci czujnik pogodowy, kocioł z
    jakimś rozsądniejszym sterownikiem i zawór z siłownikiem. Działa spoko,
    sprawdzone u sąsiadów, tylko chyba jest tańsze :)

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2012-03-14 14:26:09
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A dlaczego masz kręcić ręcznie ? wystarczy ci czujnik pogodowy, kocioł z
    >jakimś rozsądniejszym sterownikiem i zawór z siłownikiem. Działa spoko,
    >sprawdzone u sąsiadów, tylko chyba jest tańsze :)

    Czyli pogodówka ;)

    Ja odniosłem się tylko do wypowiedzi że do regulacji starczą tylko
    rotametry.
    A nie starczą ...

  • 25. Data: 2012-04-06 15:42:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A ja bardzo sobie chwale drabinke w lazience. Wiesza na nim reczniki i po
    > kapieli szybko wysycha. Ten grzejnik to taki uchwyt na reczniki, ktory nie
    > wylazi permanentnie ze sciany.

    heh w lazience w piwnicy mam podlogówkę, grzejnik i drabinkę, dwa ostatnie
    nawet przy -25 nie odpalalem, a jak powiesze na drabinkach recznik to mega
    szybko schnie od podłogówki, bo mam w lazience 25stopni :), duzo kasy poszło
    niepotrzebnie to tylko przykład, tak to jest jak człowiek sam chce cos
    ulepszać

  • 26. Data: 2012-04-07 22:13:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szybko schnie od podłogówki, bo mam w lazience 25stopni :), duzo kasy
    > poszło niepotrzebnie to tylko przykład, tak to jest jak człowiek sam chce

    Ja mam podlogowke wszedzie, jednak jakis wieszak i tak trzeba kupic.
    Grzejnik jest idealnym wieszakiem, z minimalnym przeplywem rozgrzewa sie
    lekko, ze tak powiem, ale zawsze wiec reczniki schna zdecydowanie szybciej.
    Osobiscie nie zrezygnowal bym z drabinki nawet jesli mialby byc podlaczony
    bezposrednio do obiegu podlogowki. Tu nie chodzi o temp. w pomieszczeniu, bo
    te zapewnia podlogowka, choc u mnie jakies zimne te podlogi i podobno zimne,
    nietrendy sciany 1W z Porothermu 44.

    Pozdro.. TK