  • 11. Data: 2017-03-07 14:26:57
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok
    Od: r...@k...net

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 23:42:46 UTC+1 użytkownik yarecky napisał:

    > Temp. mieliśmy zawsze ok. 20-20,5st, cieplej jedynie w łazienkach. W tym
    > roku mamy ok. 21,5, w łazienkach 23st.
    > Tylko u starszych synów mam zawsze max. 19-20 st. bo to zimnolubne
    > stworzenia i potrafią zimą spać przy uchylonym oknie.
    Ja to czytam to ja jednak ciepłolubny jestem. U mnie minimalna to 22C a często
    23C-24C, a w łazience mamy 27C. :)

    R.

  • 12. Data: 2017-03-07 17:04:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-07 o 14:26, r...@k...net pisze:

    > Ja to czytam to ja jednak ciepłolubny jestem. U mnie minimalna to 22C a często
    23C-24C, a w łazience mamy 27C. :)

    Tak jak pisałem, ja też 22 generalnie. Poniżej jest chłodno i tyle.
    U rodziców jak mieszkałem te lata temu, to oni zawsze mieli w okolicach
    20 stopni, bo tam kocioł pożerał tony gazu i wiecznie mi było zawsze
    zimno. Zwłaszcza, jak się przy biurku trochę posiedziało.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 13. Data: 2017-03-07 17:13:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 08:54:01 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wiem że można zrobić samoróbkę ale za 4200 na dolne źródło z kilometrową
    > rurką, glikolem, rozdzielaczem i duperelami to za cholerę nie
    > wystarczy, chyba że masz pomocników i koparkę za darmo...

    adam gdzies kiedys szczegółowo wyliczenia dawal, koparka była w cenie koparki, adam
    weź je powtórz bo mi sie szukac nie chce :)

    b.

  • 14. Data: 2017-03-07 19:54:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 17:13:41 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > adam gdzies kiedys szczegółowo wyliczenia dawal, koparka była w cenie koparki,
    > adam weź je powtórz bo mi sie szukac nie chce :)

    Wiem i pamiętam, ale to było do mniejszej pompy.
    Tutaj potrzeba z kilometr rurki, czyli 2,5 tysiaka. Ze 90 litrów glikolu,
    czyli jakieś 500. Rozdzielacz nawet samoróbka to kolejne 400. Zostaje
    8 stówek na gościa z koparką i pomocnika, żeby wychapał dziury, wsadził
    rury, zasypał i wyrównał. No nie widzę tego za cholerę.

    L.

  • 15. Data: 2017-03-07 20:00:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 19:54:23 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > 8 stówek na gościa z koparką i pomocnika, żeby wychapał dziury, wsadził
    > rury, zasypał i wyrównał. No nie widzę tego za cholerę.

    Coś pomieszałeś chyba
    Altherma yareckiego to 8,4kW
    Adam pisał o pompie gruntowej 15kW za

  • 16. Data: 2017-03-07 20:21:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > Wiem i pamiętam, ale to było do mniejszej pompy.
    > Tutaj potrzeba z kilometr rurki, czyli 2,5 tysiaka.

    tutaj to znaczy gdzie? Porównujemy z powietrzną wątkotwórcy o mocy 8,4kW.
    Dla takiej potrzebujesz kilometr rury? Nawet przy nedznym gruncie wyjdzie mniej.

    b.

  • 17. Data: 2017-03-07 20:23:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 20:21:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > tutaj to znaczy gdzie? Porównujemy z powietrzną wątkotwórcy o mocy 8,4kW.
    > Dla takiej potrzebujesz kilometr rury? Nawet przy nedznym gruncie wyjdzie mniej.

    Odniosłem się tylko i wyłącznie do tych 22 tysięcy za 15kW pompę i dolne źródło.

    L.

  • 18. Data: 2017-03-07 21:07:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 20:23:50 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Odniosłem się tylko i wyłącznie do tych 22 tysięcy za 15kW pompę i dolne źródło.

    A to pasuje
    Eccopal 15kW to 17-18tys więc na dolne zródło 4tys zostaje
    Na styk albo zbraknie.

  • 19. Data: 2017-03-08 16:58:42
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 07.03.2017 14:26, r...@k...net wrote:

    > Ja to czytam to ja jednak ciepłolubny jestem. U mnie minimalna to 22C a często
    23C-24C, a w łazience mamy 27C. :)
    No właśnie trudno jest porównywać takie rzeczy.
    U mnie tak samo, za dnia 23-24 w nocy do 22, w łazience wyraźnie cieplej
    pewnie jest 27 ;-)
    Do tego inny dom, inne przyzwyczajenia

    Żeby dobrze porównać, to trzeba by mieć kogoś kto miał wcześniej coś a
    później zmienił na pompkę, albo na odwrót. I opublikował różnicę w kosztach.

    Bo tak na pierwszy rzut oka, to bardzo tanio to wyszło.
    --
    GreDi

  • 20. Data: 2017-03-10 22:19:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 08:54:01 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wiem że można zrobić samoróbkę

    Jaka samorobke? Pompa ecopol-system na najlepszych mozliwych podzespolach.
    Nie ma nic lepszego.

    > ale za 4200 na dolne źródło z kilometrową rurką, glikolem, rozdzielaczem

    500m rury = 1000 pln, koparka 1000 pln, glikol 1000 pln, rozdzielacz 1000
    pln.

    > i duperelami to za cholerę nie
    > wystarczy, chyba że masz pomocników i koparkę za darmo...

    Nie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.