  • 1. Data: 2013-11-21 22:34:41
    Temat: PC firmy Stiebel Eltron seria WPF
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Otworzyłem przewód Dr z tematu PC, więc pozwolę sobie zadać kilka pytań :)
    Ktoś zna jakość w/w producenta, co są warte ich produkty?

    Ogólnie.
    Potrzebuję teoretycznie 37kW na cały obiekt, ale nie uwzględniając
    ciepła generowanego przez odbiorniki, a może tego trochę być.
    Dostałem ofertę na pompę 16kW, w której ze względu na zasilanie ciepłem
    odpadowym (założono 18C i to jest realne) wyszło 25-26kW. Na ten moment
    nie mam pojęcia, czy to wystarczy, więc nasuwa się pytanie, czy nie
    powinna być większa. A może jeszcze inaczej, skoro obliczono
    zapotrzebowanie na 37kW dla 20C, a ja chcę utrzymywać 15-17C w obiekcie
    (poza 2-ma małymi pokojami, w których będzie właśnie 20-22C) to może nie
    warto więcej? Kurcze, obliczyć nie umiem, a oszacować nie mam jak, nigdy
    nie budowałem takich układów.

    Do kompletu pojawia się problem, co zrobić gdy ciepła odpadowego nie
    będzie. Osobiście skłaniam się ku DZ pionowemu, mam mokrą glinę, obiekt
    prawie na szczycie, więc ziemia może się wychładzać od góry moim zdaniem.

    Pomożecie mi to ogarnąć i zaprojektować sensowną instalację? Będzie
    jeszcze bardziej skomplikowana, gdyż mam nagrzewnice i podłogowe, CWU
    też przecież musi być, o solarach na razie nie myślę (ale mam
    przygotowane orurowanie na wszelki, strony świata wręcz wspaniale ułożone).

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-11-23 19:53:32
    Temat: Re: PC firmy Stiebel Eltron seria WPF
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No i jest gorzej/lepiej.
    Zmierzyłem, że ciepło odpadowe ma około 30C (źródło ma więcej, ale mamy
    wymiennik i trochę rur po drodze), więc na pompę za dużo, a na wszystko
    inne za mało.
    Słabym pomysłem wydaje mi się schładzanie wstępnie do 20C i zasilanie
    tym pompy. Lepiej było by znaleźć pompę potrafiącą zrobić z 30C
    powiedzmy 50C? Z zaworu mieszającego poszło by na podłogówkę, a
    bezpośrednio na nagrzewnice. Ktoś coś wie na temat możliwości?

    Irek.N.

  • 3. Data: 2013-11-23 20:39:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    No i jest gorzej/lepiej.
    Zmierzyłem, że ciepło odpadowe ma około 30C (źródło ma więcej, ale mamy
    wymiennik i trochę rur po drodze), więc na pompę za dużo, a na wszystko
    inne za mało.

    idealne na podłogówkę bez żadnych pomp ciepła - a moze jakies scienne panele
    dadzą rade?

    b.

  • 4. Data: 2013-11-23 20:45:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > idealne na podłogówkę bez żadnych pomp ciepła - a moze jakies scienne
    > panele dadzą rade?

    O proszę, myślisz że da radę?
    Mam tylko podłogówkę (w części socjalnej) i nie bardzo chcę cokolwiek
    dokładać.

    Pytanie, czy da się policzyć, albo inaczej - dobrać wymiennik i linię
    transmisyjną (kurde, ale to poważnie brzmi) tak, aby najlepiej
    wykorzystać to ciepło? Oczywiście jeżeli będę znał przepływ i
    temperaturę od strony źródła. Nad jakim typem się pochylić?
    Wypadało by jak najmniej tracić, jeżeli bezpośrednio mam podłogę zasilać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2013-11-24 21:40:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 22:34:41 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Dostałem ofertę na pompę 16kW, w której ze względu na zasilanie ciepłem
    > odpadowym (założono 18C i to jest realne) wyszło 25-26kW. Na ten moment

    Czy to może jest obora? :]

    L.

  • 6. Data: 2013-11-24 22:48:41
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Czy to może jest obora? :]

    Na szczęście nie, to jest kurnik.

    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-11-25 00:14:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 24 listopada 2013 22:48:41 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Na szczęście nie, to jest kurnik.

    Czyli odzysk ciepła ze ściółki?
    Macałem temat odzysku z obornika w oborze ale jakoś pomysł zdechł,
    może kiedyś się wznowi :]

    L.

  • 8. Data: 2013-11-25 01:02:18
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Czyli odzysk ciepła ze ściółki?
    > Macałem temat odzysku z obornika w oborze ale jakoś pomysł zdechł,
    > może kiedyś się wznowi :]

    Nie no proszę Cię, myślałem że żartujesz...

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2013-11-25 01:04:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Choć wiesz, jak się zastanowię, gdyby trochę niżej było... faktycznie
    jak kurnik!

    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-11-25 08:19:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Monday, November 25, 2013 1:02:18 AM UTC+1, Irek N. wrote:

    > Nie no proszę Cię, myślałem że żartujesz...

    Pomysł był jak najbardziej poważny, jak masz krowy liczone
    w setkach, to i "urobku" jest dużo, a bakterie tak zasuwają
    że obory trzeba wentylować żeby się nie przegrzały :P
    Był pomysł zrobienia dolnego źródła na dnie zbiornika
    ale jakoś się to rozeszło, obawiali się że nadmierne
    wychłodzenie ukatrupi bakterie i piec zgaśnie, jakiś doktorek
    miał liczyć ile tej energii można bezpiecznie wyssać.

    L.