  • 71. Data: 2018-03-25 11:46:33
    Temat: Re: PC i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Uzytkownik mnie przekonal ze jednym czujnikiem temperatury mozna sterowac i
    zarzadzac temperatura w calym domu. I to zapewne w pelni automatycznie. Technika sie
    strasznie rozwinela.

    Wyobraź sobie, że w przypadku prawidłowo zaprojektowanego i wykonanego
    ogrzewania podłogowego nie potrzeba nic więcej tylko i wyłącznie
    regulator pogodowy z czujnikiem mierzącym aktualną temperaturę na
    zewnątrz, aby utrzymać stałą, komfortową temperaturę w całym budynku,
    niezależnie od tego co jest na zewnątrz tj. słońce, wiatr, deszcz, czy
    mróz. Wyobraź sobie, że większość piszących tu osób używa takiego
    ogrzewania i takiego sterowania, a ty z uporem maniaka wmawiasz im, że
    są idiotami, bo to nie ma prawa działać. Ale oni to użytkują i to działa.

    > Jak bym u siebie uzyl takiej to musialbym czujnik temperatury umiescic u sasiada w
    pokoju.

    Tak właśnie zrobiłby idiota, który nie ma pojęcia o ogrzewaniu
    podłogowym i sposobie regulacji temperatury.

  • 72. Data: 2018-03-25 12:52:57
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 17.03.2018 09:50, uciu wrote:
    > Czesc,
    >
    > który sterownik bardzie się nadaje do podłogówki z PC i dlaczego?
    >
    > Instalator zamontował mi sterownik pokojowy ale mam możliwość wymiany go (za
    dopłatą) na pogodowy. Który lepiej da sobie rade z bezwładnością podłogówki?
    > Chciałbym by większość czasu PC pracowała w 2 taryfie.
    >
    > Pozdrawiam
    > uciu

    Czesc,
    Pogodowy to najlepsza opcja dla podlogowki. Najlepiej z dodatkowym
    czujnikiem wewnetrznym, ktory moze delikatnie wplywac na krzywa grzewcza.
    Jesli zalezy Ci glownie na II taryfie, powinienes miec mozliwosc
    zakumulowania jak najwiecej ciepla w podlodze. Czyli albo bufor wodny na
    wyjsciu z PC, albo duzo dobrego betonu na podlodze.
    Z doswiadczenia - 8-10cm betonu pozwala zejsc do II taryfy w ok. 80%,
    przy wahaniach w pomieszczeniu nie przekraczajacych 1st.

    yarecky.

  • 73. Data: 2018-03-25 14:10:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polska to wolny kraj i mozna w nim uwazac ze uklad recznej regulacji jest lepszy od
    ukladu automatycznej regulacji.

  • 74. Data: 2018-03-25 17:21:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Polska to wolny kraj i mozna w nim uwazac ze uklad recznej regulacji jest lepszy od
    ukladu automatycznej regulacji.

    Wolny, ale wolność nie polega na tym, że byle głupek, który nie ma
    pojęcia może sobie na publicznym forum dyskredytować innych, zwłaszcza
    fachowców w danej dziedzinie pisząc "Nie pierdol bo sie nie znasz".
    Chcesz dyskutować to dyskutuj i nie stawiaj się w roli autorytetu, bo
    nim nie jesteś - na pewno nie jesteś nim w dziedzinie ogrzewnictwa.
    Cztery osoby zwróciły ci uwagę, że jesteś w błędzie, a ty swoje. To co
    ty sobie uważasz nie ma tu żadnego znaczenia. Fakty i rzeczywistość są inna.

  • 75. Data: 2018-03-25 18:03:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 24 marca 2018 23:46:37 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Uzytkownik mnie przekonal ze jednym czujnikiem temperatury mozna sterowac i
    zarzadzac temperatura w calym domu. I to zapewne w pelni automatycznie. Technika sie
    strasznie rozwinela. Jak bym u siebie uzyl takiej to musialbym czujnik temperatury
    umiescic u sasiada w pokoju.

    Oczywiście że można ;) I to zarówno przy pokojówce jak i przy pogodówce.
    Wystarczy mieć dom policzony w OZC i właściwie dobraną i zainstalowaną
    podłogówkę + albo sterownik pokojowy albo dobraną odpowiednią krzywą
    grzewczą. Wtedy jeden czujnik będzie sterował całym domem i wszędzie będzie
    odpowiednia temperatura. Ja teraz jadę pogodówką - mam jeden czujnik
    i ogrzewam 3 kondygnacje bez żadnych wewnętrznych czujników.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2018-03-25 18:04:19
    Temat: Re: C i sterownik pokojowy czy pogodowy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 24 marca 2018 20:46:00 UTC+1 użytkownik Test napisał:

    > Względem czego "sterownik pokojowy - na każdą kondygnację oddzielny" ma
    > gorszy komfort i tańszą instalację?

    Względem pogodówki, która grzeje według krzywej grzewczej. Mowa oczywiście
    o pompach on/off (nie inwerterowych).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2018-03-25 19:25:39
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > odpowiednia temperatura. Ja teraz jadę pogodówką - mam jeden czujnik
    > i ogrzewam 3 kondygnacje bez żadnych wewnętrznych czujników.

    Kurcze, nie mam doświadczenia, bo wszędzie ogrzewanie na maxa idzie, ale...
    Czasami bywa, że wieje zimny, mocny wiatr, który znakomicie wychładza
    rogowy pokój. W takim przypadku raczej należy się spodziewać dużych
    różnic pomiędzy pokojami chyba? Obserwuję, że pomieszczenia z wyłączonym
    ogrzewaniem potrafią się różnić temperaturą o dobre 2-3 stopnie po 2
    dniach, w przypadku jak wyżej opisałem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 78. Data: 2018-03-25 19:47:38
    Od: "Test" <nima>

    oglegroups.com...

    >Względem pogodówki, która grzeje według krzywej grzewczej. Mowa oczywiście
    >o pompach on/off (nie inwerterowych).

    Przy takim porównaniu sterownik na każdej kondygnacji na pewno nie będzie
    tańszy (mówimu o _sterowniku_, nie głowicy), a i średniorocznie liczony
    komfort nie będzie raczej gorszy. W szczególności przy podłogówce.

  • 79. Data: 2018-03-25 22:23:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze nie jestes baranie usatysfakcjonowany ze nie chcac sie kopac z koniem
    przyznalem ci racje?

  • 80. Data: 2018-03-26 00:57:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 19:25:31 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

> [...]
    > różnic pomiędzy pokojami chyba? Obserwuję, że pomieszczenia z wyłączonym
    > ogrzewaniem potrafią się różnić temperaturą o dobre 2-3 stopnie po 2

    Tutaj bardzo mocno pomaga samoregulacja podłogówki. Jak temperatura miałaby
    spaść o 1-2stC to moc podłogówki rośnie wtedy o spory procent i uzupełnia
    ew. straty :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.