  • 11. Data: 2013-10-22 15:44:43
    Temat: Re: PC - lokalne ceny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > ogledzin).
    >
    > Do wod-kan nie potrzeba zadnych uprawnien i odbiorow, wlasciwie nic
    > wiecej
    > mi do glowy nie przychodzi. Pewnie przy gazie costam trzeba ale nie
    > wiem bo
    > nie mam :)

    > WM zrob "na oko", to przeplywajace powietrze w rurach. Stosuj
    > symetryczne
    > odgalezienia, malejace przewody, podobnej dlugosci i bedzie git. Jak
    > w jednym
    > bedzie dmuchac 20m3/h, a w drugim 40m3/h to co - dom sie zawali? ;)

    najwyżej będzie gwizdało, albo gdzieś nie dojdzie... :)

    super rada zrobić instalację wentylacji na oko...

    na oko to można zrobić instalację CO czy wody, zwykle sie lekko
    przewymiaruje a to nie powoduje złych efektów.

    Niestety w przypadku wentylacji na oko zwykle następuje nie dowymiarowanie i
    robi sie problem bo brakuje wydajnosci w wentylatorach, albo wydajnosci
    starczy tylko zaczyna gwizdać i szumieć bo przepływy sa zbyt duże, no i
    jeszcze może gdzieś nie dojdzie bo opory będą tak duże że gałązka zostanie
    martwa...

    Dodam że zdarzył mi sie profesjonalnie zaprojektowana instalacja wentylacji
    (duża) gdzie projektant spitolił projekt i centrala nawet po podkręceniu na
    falowaniku do 80Hz nie była w stanie dopchnąć do końcowych kratek wymaganej
    ilości powietrza.

    Amen

  • 12. Data: 2013-10-22 15:46:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yarecky wrote:
    > Jeśli różnica w cenie montażu pomiędzy gruntową a powietrzną to np.
    > 10kpln, to przy różnicy w rachunkach na poziomie 300-500/sezon warto
    > się zastanowić nad takim rozwiązaniem. Jeśli ktoś Ci wycenia PC za 60
    > albo więcej kpln a szukasz ogrzewania dla domu 100-300m kw - to ktoś
    > tu chce nieźle na Tobie zarobić.

    a jak ci ktoś zaproponuje zakup samochodu za 300 tyś to też stwerdzi że chce
    cie naciągnąć :)

    chyba że to będzie opel astra :) albo renault clio.

  • 13. Data: 2013-10-22 16:07:10
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-10-22 15:46, Marek Dyjor pisze:
    > a jak ci ktoś zaproponuje zakup samochodu za 300 tyś to też stwerdzi że
    > chce cie naciągnąć :)
    >
    > chyba że to będzie opel astra :) albo renault clio.
    w sumie masz rację :-)
    tyle, że jak kupujesz auto za 300tyś to dla frajdy z jazdy, a PC ma za
    zadanie tylko grzać, a ja mam o niej nie myśleć ;-)

    yarecky.

  • 14. Data: 2013-10-22 16:56:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 15:36:17 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > W sumie nie moja sprawa, ale kolejny raz przesadzasz z rozpisywaniem sie
    > szczegolowo :-)

    Ale co - mam sie bac ze publicznie pisze, ze mam odbior "kominiarski"
    za stowe ? :) Bez przesady, kto by sie takimi pierdolami zajmowal? :-)

    Jakby ktos zlozyl donos to co - przyjda, pokaze papier i powiem
    ze kominiarz byl, a na usenecie sobie fantazjuje ;) Autentycznie mam
    w dupie takie drobnostki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-10-22 16:58:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 15:41:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Akurat tego nie rób na oko Franc, bo będziesz cierpieć. Poczytaj o
    > przepływie (prędkości) powietrza, rozdzielnikach, anemostatach (rodzajach)
    > i jaki to ma wpływ na generowany hałas. Nie chcesz chyba być zakładanikiem
    > we własnym domu.

    Wystarczy pamietac zeby uzywac minimalnie kanalow ~fi125, nic mniejszego.
    A zaczac od jak najgrubszej rury (u mni fi180). I na serio nic nie trzeba
    liczyc - uklad rur i tak w wiekszosci zdeterminuje sam dom, ulozenie scian
    etc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-10-22 17:04:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

> [...]

    >Jakby ktos zlozyl donos to co - przyjda, pokaze papier i powiem
    >ze kominiarz byl, a na usenecie sobie fantazjuje ;) Autentycznie mam

    Wyobraznia podsuwa mi wiele ewentualnosci, i niekoniecznie wszystkie dotycza
    twojego tylka.

  • 17. Data: 2013-10-22 17:11:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 17:04:40 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Wyobraznia podsuwa mi wiele ewentualnosci, i niekoniecznie wszystkie dotycza
    > twojego tylka.

    I to wszystko mialoby byc uwiarygodnione pisanina na usenecie?
    Przeciez i ja i elektryk oraz kominiarz powiemy ze wszystko bylo
    zalatwione legalnie :) Mniej filmow ogladaj serio ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-10-22 17:15:21
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > I to wszystko mialoby byc uwiarygodnione pisanina na usenecie?
    > Przeciez i ja i elektryk oraz kominiarz powiemy ze wszystko bylo
    > zalatwione legalnie :) Mniej filmow ogladaj serio ;)
    > pozdr.

    Ghost ma racje teraz z kazdej strony lataja dziure budzetowa.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 19. Data: 2013-10-22 17:16:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >I to wszystko mialoby byc uwiarygodnione pisanina na usenecie?

    Zimno.

  • 20. Data: 2013-10-22 17:18:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 17:15:21 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Ghost ma racje teraz z kazdej strony lataja dziure budzetowa.

    Nigdy w zyciu nie slyszalem zeby scigali kogos za to ze napisal na usenecie
    ze mu kominiarz podbil bez ogledzin jakis papier :-) No ludzie ja Was prosze,
    nie popadajmy w paranoje ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.