  • 51. Data: 2013-10-23 13:00:47
    Temat: Re: PC - lokalne ceny
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 23 Oct 2013 12:15:18 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > A co Cię tak zdziwiło że chcesz się wybrać z wizytą ?

    Popaczeć chciałem jak Ci to działa, posłuchać. Mądrości jakieś zasiegnąć
    :-)

    --
    Franc

  • 52. Data: 2013-10-23 13:46:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem, może, ale z założeniem, że PC będzie miała backup na mrozy < -20st
    > (niektóre mają grzałkę), a energię pobraną z powietrza przekaże w podłogę,
    > która z racji swojej powierzchni nie wymaga temperatury >35st.
    > Oczywiście - w Suwałkach bym się zastanawiał, ale okolice Szczecina, Wlkp
    > i Dolny Śląsk - nie powinny mieć problemów z ilością ciepła.

    Gorny Slask - przy temperaturze 8 stopni nie ma juz sensu ciagnac
    klimatyzatorem, niewiele grzeje.

  • 53. Data: 2013-10-23 13:56:55
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 23.10.2013 12:15, /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > Mówimy o niesłyszalności (braku szumu powietrza i itd) z anemostatów ,
    > bo hałas samej centralki to inna kwestia ...
    > U mnie centralka jest w kotłowni , która sąsiaduje w kuchnią (jest
    > przejście z kuchni do kotłowni) , kotłownia robi za "bufor ciepła"
    > pomiędzy garażem :)
    >
    > U mnie centralka działa cały czas na 40% mocy czyli około 120 m3/h , ale
    > też działała na 50% (150 m3/h).
    >
    > Cała instalka jest na 2 skrzynkach rozdzielczych (jedna dla nawiewu ,
    > druga dla wywiewu).
    > Jest 7 anemostatów nawiewnych (fi80) i 3 anemostaty wywiewne (fi100).

    Kurcze zaciekawiles mnie. Ja mam minimalny przekroj 125 i slychac nawet
    przy 150m3.
    Powodem sa prawdopodobnie rury spiro karbowane. Karby powoduja
    zawirowania powietrza i szum.

    Dopiero wstawione tlumiki przy wylotach uciszyly wentylacje.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 54. Data: 2013-10-23 14:08:33
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >przy 150m3.
    >Powodem sa prawdopodobnie rury spiro karbowane. Karby powoduja zawirowania

    Czyli instalacja jest źle zaprojektowana i wyliczona.

    Dobrze wyliczona instalacja MUSI być niesłyszalna nawet przy 100% mocy
    centrali.

  • 55. Data: 2013-10-23 15:19:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2013 12:10:54 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Nie, nie wystarczy. Sam fakt, że Ty tak zrobiłeś i Ty jesteś zadowolony o
    > niczym nie świadczy. Bo możesz mieć zrobione źle, ale Ci to zwyczajnie nie
    > przeszkadza, ponieważ próg akceptacji (np. na hałas) masz położony w innym
    > miejscu niż np. ja czy Franc, któremu doradzasz. To nie jest GWC którego w

    Kolejny ktory uwaza, ze wieksze srednice = wiekszy halas?
    Przeciez to bzdura wyssana z palca - oczywiste jest, ze im wieksza srednica,
    tym halas bedzie nizszy :) Nie wiem ile tam kaszpir przerzuca m3/h
    ale zwyczajnie mu nie wierze ze przy rurce fi60-70 nie ma halasu. No chyba
    ze leci tam 5m3/h, co jest mozliwe bo o ile wiem to ma reku z dosc lichawym
    sprezem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2013-10-23 15:31:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2013 15:19:46 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    >Nie wiem ile tam kaszpir przerzuca m3/h ale zwyczajnie mu nie wierze ze przy >rurce
    fi60-70 nie ma halasu.

    Pisał ze 150m

  • 57. Data: 2013-10-23 15:53:14
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-10-23 13:46, Ghost pisze:

    > Gorny Slask - przy temperaturze 8 stopni nie ma juz sensu ciagnac
    > klimatyzatorem, niewiele grzeje.
    To klimatyzator do d.. a nie że PC nie będzie działała ;-)
    Nie mam problemu z nagrzaniem do 35-36st. podłogówki przy -20-22st na
    zewnątrz. Sprawność oczywiście siada i czasami załącza się grzałka
    wspomagająca (zwłaszcza jak już jest poniżej -20 a trzeba odszraniać
    wymiennik), ale PC daje radę.
    Ja też byłem MEGA sceptycznie nastawiony, jak na razie 4-ty rok
    utwierdza mnie w przekonaniu, że decyzja nie była taka zła :-)

    yarecky.

  • 58. Data: 2013-10-23 19:06:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >srednica,
    >tym halas bedzie nizszy :) Nie wiem ile tam kaszpir przerzuca m3/h

    Może najpierw sobie przelicz i sam zobaczysz jakie potrzebne są średnice aby
    utrzymać prędkość 2-5 m/s ...

    Jak trochę poszukasz i zobaczysz jak wyglądają rozwiązania WM poza Polską to
    się lekko zdziwisz ...
    Standardem są rury uniflex i smart flex fi50 , fi63 i fi75 ze jonami srebra.
    Robi się to wszystko na skrzynkach rozdzielczych ...
    Dodatkowo mniejsza średnica rury to także mniejsze straty ciepła ...
    Tam gdzie potrzeba mocniejszej wentylacji montuje się kilka anemostatów ...

    Ja nie jestem fachowcem. Fachowcem był człowiek który przekazał mi wiedzę i
    pomógł z wyliczeniami. On mnie uświadomił ...
    Człowiek ten zajmuje się WM od kilkudziesięciu lat a nawet zaprojektował
    jedną centralę ...

    Pisałem już .
    Mam centralę Sentinel Kinetic 250. Możesz sobie poszukasz i zobaczyć co to
    jest ...
    Wentylacja u mnie działa nonstop. Działa na 40% czyli przepływ wynosi około
    120 m3/h. Czasami działa na 50% czyli 150 m3/h.

    Dziś "testowałem" i na 100% wydajności nie słyszę żadnego hałasu ani szumu z
    anemostatu , ale i tak u mnie odpada aby działa rekuperator na 100% bo sam
    rekuperator na parterze i nie należy do najcichszych ...
    Jak był na poddaszu to było ok , ale obecnie poddasze jest użytkowe i
    musiałem go ponownie do kotlowni wlożyć.

    >ale zwyczajnie mu nie wierze ze przy rurce fi60-70 nie ma halasu. No chyba
    >ze leci tam 5m3/h, co jest mozliwe bo o ile wiem to ma reku z dosc lichawym

    Tu masz instrukcję ...

    http://www.vent-axia.com/files/pdf-downloads/439817%
    20S.pdf

    Spreż ma sporo lepszy niż wiele innych rekuperatorów. Dodatkowo bardzo dobry
    wymiennik i silniki ...
    Takie same "bebechy" ma Brookvent

  • 59. Data: 2013-10-24 09:02:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To klimatyzator do d.. a nie że PC nie będzie działała ;-)

    Jasne.

    > Nie mam problemu z nagrzaniem do 35-36st.

    Taka temperature bez problemy wykreci, ale klimatyzator to nie podlogowka.

> [...]
    > Ja też byłem MEGA sceptycznie nastawiony, jak na razie 4-ty rok utwierdza
    > mnie w przekonaniu, że decyzja nie była taka zła :-)

    A rachunki za prad? Bo tu przeciez wylacznie o ta sprawnosci chodzi (grzalka
    wspomagajaca, ja pierdziele).

  • 60. Data: 2013-10-24 09:24:14
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 09:02, Ghost pisze:

    > A rachunki za prad? Bo tu przeciez wylacznie o ta sprawnosci chodzi
    > (grzalka wspomagajaca, ja pierdziele).
    Ostatnia zima była specyficzna - było bardzo śnieżnie, bardzo zimno i
    bardzo dłuuugo zimno.
    Za PC zapłaciliśmy za rok coś ok. 1800-1900pln, gdzieś na grupie jest
    raport, sam sezon grzewczy CO+CWU ok. 1650pln.
    Na chwilę obecną po 3,7 roku grzania CO/CWU podlicznik PC wskazuje ok.
    14500kWh.
    Chatka ponad 130mkw, wystawiona bezpośrednio na działanie zachodnich i
    wschodnich wiatrów.

    yarecky.