  • 111. Data: 2009-11-09 19:30:18
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Nieźle mnie rozbawiłeś z tymi kufajkami.
    > Sory chłopie ale należysz do tych co zamiast poprawić izolację w domu, na
    > siłę leczą kompleksy probując sobie udowodnić i wszystkim wokoło że tak ma
    > tak być i się nie da inaczej.

    Nie należę do tych.
    Ale nie rozumiem co można poprawiać w nowym domu budowanym zgodnie ze
    sztuką, z inspektorem nadzoru.

    Według ciebie to wina tego że to nowy dom, czyli za rok będzie lepiej?

    MS

  • 112. Data: 2009-11-09 20:39:41
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Bartosz Augustyniak wrote:

    > Może się zapędziłem, ale wydaje mi się że promieniowanie od takeigo
    > bufora może Ci przegrzać niewielkie pomieszczenie kotłowni. Poza tym
    > czasem sie zdarze (nie tak sporadycznie) że kotłownia (gdzie byłby
    > bufor) znajduje się w garażu gdzie nie planowane było utrzymywanie
    > +15stC tylko raczej +5stC

    Wtedy trzeba byłoby uznać, że jest to błąd umiejscowienia bufora.
    W końcu 2000l to tylko 2 m^3 - na 1m^2 się zmieści.

    pzdr
    Marek

  • 113. Data: 2009-11-09 21:47:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lis, 18:46, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A moze kluczem nie jest wylacznie podlogowka a bezwladnosc budynku w ogole
    > plus podlogowka.

    Bingo :-) Kilka razy staralem sie mu to udowodnic, ale nie dociera.
    Dla niego budynek sklada sie z jedno milimetrowych scian i stropow, a
    akumuluja cieplo wylacznie wylewki.. A ja po raz kolejny przeczytalem
    na FM ze czlowiekowi po wylaczeniu CO spada temperatura o 0,5 st przez
    24h przy obecnych temperaturach. A takie (no, troszke zimniejsze)
    temperatury sa w wiekszosci sezonu..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 114. Data: 2009-11-09 21:51:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie należę do tych.
    > Ale nie rozumiem co można poprawiać w nowym domu budowanym zgodnie ze
    > sztuką, z inspektorem nadzoru.
    Jeżeli masz takie zużucie to znaczy że wybierałeś lipne tanie materiały o
    kiepskiej izolacji cieplnej.

    Przykład: Kupujesz tanią wełnę do ocieplenia poddasza bo według ciebie wełna
    to wełna, majster to potwierdził a inspektor że jest w normie. Tania wełna
    mineralna 13zł/m2 jej lambda około 0,042 Ja kupiłem wełnę lambda 0,033
    21zł/m2 róznica w cenie zakupu 8zł
    Średnia temperatura w sezonie grzewczym 6 miesięcy -2stC. Ocieplone
    poddasze 120m2 twoją wełną o grubosci 20cm będzie tracić 10,9kWh na dobę.
    Za sezon przy ogrzewaniu gazem jest to 464zł. Przy mojej wełnie będzie to
    12,3kWh na dobę i 364 za sezon Róznica 100zł. Za 100zł mogę kupić 12,5m2
    lepszej wełny. Czyli za niespełna 10 lat inwestycja w lepszy materiał się
    zwróci pod warunkiem że cena gazu będzie stała. Ale tak nie jest.

    To był przykład tylko samych skosów. Bez ścian, okien, podłogi, mostków
    termicznych. Jak więc widzisz budynek zgodnie z normami i z inspektorem
    nadzoru to nie zawsze ten sam budynek.
    A załóżmy wymiana szyb dwuwarstwowych K1.0 na trójwarstwowe K0.6, dodatkowe
    5cm wszystkich skosów poddasza, Dodatkowe 10cm styropianu. Rachunek spada z
    1450zł do 1064zł sezon, oszczędności 386zł/sezon.
    To się opłaca ale na etapie budowy i tańsze to jest niż wymyślne drogie
    alternatywne grzanie za 20-40kzł.
    Oczywiście każde poprawianie po wybudowaniu jest sporo kosztowniejsze.

    > Według ciebie to wina tego że to nowy dom, czyli za rok będzie lepiej?

    Nie sądzę aby za rok było dużo lepiej. Może trochę, bo grunt pod budynkiem
    będzie miał większą temp, bo ściany pozbędą się wilgoci.

    Marek

  • 115. Data: 2009-11-09 22:17:21
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...

    > Bingo :-) Kilka razy staralem sie mu to udowodnic, ale nie dociera.

    Poucz sie lepiej fizyki.

    Marek

  • 116. Data: 2009-11-09 22:32:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lis, 23:17, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Poucz sie lepiej fizyki.

    Caly czas sie ucze :) Tobie dobrze liczenie idzie ale o niektorych
    danych zapominasz.

    Dla rozladowania atmosfery napisze, ze jade jutro po styropian na
    elewacje - jako ze mial byc grafitowy ale IZOTERM dal ciala (i go
    NIKOMU NIE POLECAM!!), a w hurtowniach ciezko kupic nietypowe wymiary
    - bedzie cudem znaleziony na miejscu styro 20cm :-) Majster juz sie
    smial ze w paczce to ledwo trzy plyty beda i zostanie duzo folii ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 117. Data: 2009-11-09 23:12:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    s.googlegroups.com...

    > Caly czas sie ucze :) Tobie dobrze liczenie idzie ale o niektorych
    > danych zapominasz.

    Caly czas nie dostrzegasz uparcie dwóch przeciwstawnych sobie czynników
    jakie swiadomie pomijam.
    Twoje sciany wewnetrzne jako akumulacja kontra strata przez grawitacje.

    Jak tylko powróca mrozy umieszcze miernik z rejestracja pomiarów gdziesc w
    podlodze i postaram sie zarejestrowac spadek przez 2-3 godziny bez grzania
    domu
    Dodatkowo zrobie pare fotek termowizja i umieszcze wyniki w necie.
    Tak sie bedziemy bawic. A co...

> [...]
    > - bedzie cudem znaleziony na miejscu styro 20cm :-) Majster juz sie
    > smial ze w paczce to ledwo trzy plyty beda i zostanie duzo folii ;)

    Widze ze nie 18 lecz juz 20cm chcesz dac.
    To dobrze, ale pomysl jeszcze o oknach bo przez nie sporo ucieka.
    Wazny tez styro na gruncie. Jezeli ktos nie ma podlogówki to delta T = u
    niego wynosi 5-7stC i straty wyniosa 4-5kWh na dobe przy 100m2 /10cm styro
    ale jak juz grzejesz ta podloge to delta wyskoczy do 13-18stC a to juz jest
    nawet 12kWh na dobe.

    Marek

  • 118. Data: 2009-11-09 23:24:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 00:12, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Caly czas nie dostrzegasz uparcie dwóch przeciwstawnych sobie czynników
    > jakie swiadomie pomijam.
    > Twoje sciany wewnetrzne jako akumulacja kontra strata przez grawitacje.

    Bede mial reku wiec przez wentylacje (bo to masz na mysli piszac
    "grawitacje"?) wiele nie ucieknie :)

    > Jak tylko powróca mrozy umieszcze miernik z rejestracja pomiarów gdziesc w
    > podlodze i postaram sie zarejestrowac spadek przez 2-3 godziny bez grzania
    > domu

    Ty lepiej umiesc ten miernik na wys. 1-1,5m, a nie na podlodze -
    podloga niech sobie wystygnie, liczy sie przeciez temp. w
    pomieszczeniu :) Zreszta nie musisz tego robic - odpalam podlogowke do
    tygodnia. Miarodajne wyniki beda do miesiaca (az skonczymy ocieplac,
    troche wszystko przewentylujemy etc).

    > Dodatkowo zrobie pare fotek termowizja i umieszcze wyniki w necie.
    > Tak sie bedziemy bawic. A co...

    Wszystko fajnie procz tego ze nic nie pokrywa sie z przynajmniej
    kilkudziesiecioma opisami osob, ktore maja dobrze ocieplone chaupki i
    grzeja tylko pradem, glownie w II taryfie. No chyba ze to taki
    zorganizowany na wielka skale spisek :-)

    > Widze ze nie 18 lecz juz 20cm chcesz dac.

    Nie - 18-stke i tak musze zamowic na przod (bo tak mam wymierzone,
    podmurowane wykusze - jak tam dam 20 to mi styro na szybe wyjdzie, a
    jak 15 - to nie zakryje prawie wogole ramy:) Ale ze majster
    rusztowania rozklada, a materialu nie ma, to trzeba cos improwizowac.
    I tak wieksza polowa domu bedzie ocieplona 20-stka, bo akurat jest na
    stanie w pobliskiej hurtowni. Wszedzie mozna kupic 15-stke, ale 15-
    stka mam ocieplone piwnice i nie byloby wtedy kapinosa :)

    > To dobrze, ale pomysl jeszcze o oknach bo przez nie sporo ucieka.

    Ale i sporo wpada :-) Wiem wiem, mam wszystko przeliczone. Dosc duze
    przeszklenia od poludniowego wschodu i zachodu (ok. 25m2) i tylko ok
    4m2 od polnocnego zachodu. Okien rzecz jasna.

> [...]
    > ale jak juz grzejesz ta podloge to delta wyskoczy do 13-18stC a to juz jest

    Styro na gruncie 10cm.. Ale w piwnicy :-) Na parterze 5cm. Piwnice
    beda hm, czesciowo grzane (okresowo), a czesciowo tylko dogrzewane.
    Wedlug obliczen wyszlo, ze grubiej styro nie ma wiekszego sensu. I tak
    wychodza petle co 50cm i wiecej tam wszedzie ;-)
    pozdr.

  • 119. Data: 2009-11-09 23:28:45
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 00:24, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > rusztowania rozklada, a materialu nie ma, to trzeba cos improwizowac.
    > I tak wieksza polowa domu bedzie ocieplona 20-stka, bo akurat jest na
    > stanie w pobliskiej hurtowni.

    Jako ciekawostke powiem tylko, ze ta 20-stka dostepna jest tylko i
    wylacznie dlatego, ze hurtownia ociepla nim swoj wlasny, nowo budowany
    biurowiec na terenie hurtowni. Odsprzedadza te 30m3, dla nich to ledwo
    kawalek jednej ze scian. Jak widac jest sens uzywania takiego
    ocieplenia - chyba szefostwo takiej hurtowni zna sie na swoim fachu i
    wie co robi, no nie ?:) Za 5 lat to bedzie standard. Zobaczycie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 120. Data: 2009-11-10 00:11:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >grzeja tylko pradem, glownie w II taryfie. No chyba ze to taki
    >zorganizowany na wielka skale spisek :-)

    Dzis patrzylem na termometr mierzacy temp. posadzki. Jej temp. jest bliska
    temp. wewnatrz, ta w zasadzie tez spada bardzo powoli. W sobote pisalem ze
    temp. w domu byla w okolicach 14C. Od tamtej pory nie grzalem w ogole i w
    domu aktualnie jest lekko ponad 10C, ale na zewnatrz ponad 7C. To za malo
    by w tym zyc i trzeba by podniesc temp. do ok. 20C, a wtedy tak rozowo nie
    bedzie, nie mowiac juz o prawdziwej zimie. Do temp. pomieszczenia, temp.
    posadzki spada nie tak wcale wolno, pozniej to jakos sie utrzymuje jakis
    czas. Jak ktos pisze, ze mu podlogowka wystarczy na caly dzien to sa to
    czystej postaci pierdoly. Dziwne ze Gasper w temacie glosu nie zabiera, bo
    jak pamietam to on ponad rok temu opowiadal podobne rzeczy o grzaniu w nocy
    nawet bez bufora i starczalo do nocy, bo podlogowka to to i tamto.

    >Ale i sporo wpada :-) Wiem wiem, mam wszystko przeliczone. Dosc duze
    >przeszklenia od poludniowego wschodu i zachodu (ok. 25m2) i tylko ok
    >4m2 od polnocnego zachodu. Okien rzecz jasna.

    Tego bym nie przecenial. Solar dla przykladu u mnie stoi juz kolejny dzien.
    Pokazuje co prawda w zachmurzony dzien na gorze nawet 20C i pompa wlaczy sie
    na godzine w ciagu calego dnia, co z tego jak nawet promyk slonca do niego
    nie dociera. tyle z uzysku temp. przez okna. Bilans bedzie taki, ze psu w
    d..pe te grzejace okna niestety. Tez takie mam i nie widze zeby jakos
    bardziej grzaly, moze poza doslownie paroma dniami zima i na pewno latem.
    Tyle ze wtedy to juz nie zaleta.

    Pozdro.. TK