  • 121. Data: 2009-11-10 00:14:48
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:46695592-0a34-4ad7-9cba-

    > ocieplenia - chyba szefostwo takiej hurtowni zna sie na swoim fachu i
    > wie co robi, no nie ?:) Za 5 lat to bedzie standard. Zobaczycie ;-)

    Standardem bedzie nawet wiecej. Juz mowia o 30cm. :-) Zawsze mozna na czyms
    zarobic.

    Pozdro.. TK

  • 122. Data: 2009-11-10 00:26:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > poddasze 120m2 twoją wełną o grubosci 20cm będzie tracić 10,9kWh na dobę.
    > Za sezon przy ogrzewaniu gazem jest to 464zł. Przy mojej wełnie będzie to
    > 12,3kWh na dobę i 364 za sezon Róznica 100zł. Za 100zł mogę

    I to ma byc lepiej jak 10,9kWh jest mniej od 12,3kWh a drozej? :-))

    > A załóżmy wymiana szyb dwuwarstwowych K1.0 na trójwarstwowe K0.6,
    > dodatkowe 5cm wszystkich skosów poddasza, Dodatkowe 10cm styropianu.
    > Rachunek spada z 1450zł do 1064zł sezon, oszczędności 386zł/sezon.

    10cm styropianu wiecej, okna K=0,6, dodatkowe 5cm welny i rachunek mniejszy
    o niecale 400zl. na sezon.
    Wow niezly wynik. Wyjdzie jakies piecdziesiat pare zlotych na miesiac. Ile
    trzeba zainwestowac zeby wypic dwie flaszki wiecej w miesiacu? :-)

    Pozdro.. TK

  • 123. Data: 2009-11-10 00:31:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lis, 23:32, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    > Majster juz sie
    > smial ze w paczce to ledwo trzy plyty beda i zostanie duzo folii ;)

    U mnie w paczce były tylko 2 płyty...
    ;-)

    22cm.

  • 124. Data: 2009-11-10 07:41:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > I to ma byc lepiej jak 10,9kWh jest mniej od 12,3kWh a drozej? :-))
    Oczywiście że pomyłka. Wyniki przeklepałem z excella w złe miejsca.
    Na odwrót ma być. Dzięki za info.

> [...]
    > Wow niezly wynik. Wyjdzie jakies piecdziesiat pare zlotych na miesiac. Ile
    > trzeba zainwestowac zeby wypic dwie flaszki wiecej w miesiacu? :-)

    Na etapie budowy te dodatkowe 5cm wełny i 10cm styro to naprawdę niewiele. Może
    ktoś wie ile kosztuje m2 okna z szybą trójwarstwową?
    Dla mnie zaoszczędzone 50 zł w miesiącu to połowa ceny dużego jasia
    wędrowniczka.

    Marek

  • 125. Data: 2009-11-10 07:51:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości >> Zobaczymy jak zaczną piszczeć posiadacze 200-400m2 jak wprowadzą
    podatek

    > Taaa, to z tego powodu lepiej nic nie mieć :)

    Tak nie twierdzę. Wolę mieć wykończony dom 80-150m2 z zadbanym ogródkiem, z
    ogrodzeniem i utwardzontymi podjazdami. Dobrze wiemy ile w Polsce stoi domów
    piętrowych nie wykończonych latami bez elewacji w których mieszka się tylko na
    parterze. Dzika trawa, do domu wchodzimy po wydeptanej glinie, brak ogrodzenia,
    sterta gratów i resztek materiałów wokół domu. Syf i smieci wywożone do lasu.
    Po co się porywać na taki blok skoro nie ma się na to kasy i ochoty aby zrobic z
    tym porządek? Zastanawiające jest że młode pokolenie nie nauczyło się na
    doświadczeniach starszych i nadal budują bloki. A jak wejdzie podatek
    katastralny to zobaczysz ile ich trafi do ogłoszeń.

    Marek

  • 126. Data: 2009-11-10 08:15:39
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Przykład: Kupujesz tanią wełnę do ocieplenia poddasza bo według ciebie
    > wełna to wełna, majster to potwierdził a inspektor że jest w normie.
    > Tania wełna mineralna 13zł/m2 jej lambda około 0,042 Ja kupiłem wełnę
    > lambda 0,033

    Wełna była lepsza. Na materiałach nie było oszczędności, ale też nie było
    ekstrawagancji (okna trzyszybowe).

    > 5cm wszystkich skosów poddasza, Dodatkowe 10cm styropianu. Rachunek spada
    > z 1450zł do 1064zł sezon, oszczędności 386zł/sezon.
    > To się opłaca ale na etapie budowy i tańsze to jest niż wymyślne drogie
    > alternatywne grzanie za 20-40kzł.
    > Oczywiście każde poprawianie po wybudowaniu jest sporo kosztowniejsze.

    Operujesz kwotami róznicy 400 - 500 zł na rok.
    Ja mówiłem o różnicy - 1000 zł na miesiąc (nie najzimiejszy) i mniej niż
    2000 na rok.
    Czy róznica temperatury w domu między 23 stopnie a 20 stopni (niech ci
    będzie tak jak piszesz) może dać takie drastyczne większe kwoty ogrzewania?

    MS

  • 127. Data: 2009-11-10 09:05:50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak jak piszesz) może dać takie drastyczne większe kwoty ogrzewania?

    Dla przykładowego domu 180m2 zwiększyłem o 1stC temperaturę wewnątrz i wzrosło
    zużycie o 4,5%. Dla 3 stC zużycie wzrosło o 13,8%
    Gdzies w necie znajdziesz napewno że każdy 1stC to 6%. Jest to prawdą ale
    dotyczy domów słabo ocieplonych.
    Jest jeszcze wentylacja która podczas wietrznych dni wywieje sporo ciepła.

    Marek

  • 128. Data: 2009-11-10 09:22:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Może ktoś wie ile kosztuje m2 okna z szybą trójwarstwową?
    > Dla mnie zaoszczędzone 50 zł w miesiącu to połowa ceny dużego jasia

    Marko, ale te 50zl nie jest za darmo, to po pierwsze. Po drugie chyba jestes
    wyjatkowym optymista wierzac, ze wyniki obliczen w prosty sposob przeloza
    sie na zycie.

    Pozdro.. TK

  • 129. Data: 2009-11-10 10:19:29
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Marko, ale te 50zl nie jest za darmo, to po pierwsze. Po drugie chyba jestes
    > wyjatkowym optymista wierzac, ze wyniki obliczen w prosty sposob przeloza sie
    > na zycie.

    Gdybyś nie policzył czy opłaca budowac czy nie i czy cię stac to nie budowałbyś
    wogóle.
    Więc obliczenia, nawet szacunkowe przynajmniej, pozwalają ocenić z jaką skalą
    wydatku i problemów się zderzysz podczas budowy domu.
    Ja tam wolę wiedzieć czy stac mnie na zbudowanie, wykończenie i eksploatacje
    domu czy nie.

    Marek

  • 130. Data: 2009-11-10 10:55:57
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Napewno się nie pomyliłem.

    Nie tylko przyjąłeś bzdurne założenia :-)

    Np. nie uwzględniasz akumulacyjności cieplnej przedmiotów wewnątrz
    pomieszczeń oraz okładzin (kamień, płytki).

    [ciach]

    > Usiądź sobie i policz w excelu. Obliczenia na na poziomie gimnazjum.
    > Wszystkie dane, tabele i wzory dostępne w necie.

    No właśnie tak myślałem. Jesteś teoretykiem który potrafi znaleźć kilka
    wzorów w sieci, które mają sięnijak do rzeczywistości i bardziej wierzy we
    wzory niż rzeczywistość.

    Pokaż mi wzory, które uwzględniają grubość i rodzaj okładzin oraz ilość i
    rodzaj wyposażenia do liczenia pojemności cieplnej. Mogę sobie samemu liczyć
    pojemność cieplną każdego przedmiotu po kolei, ale po co skoro praktyka daje
    wynik od razu?

    Pomijam już zupełnie fakt, że nie bierzesz pod uwagę ludzi i włączonych
    urządzeń które też należy uwzględnić w bilansie cieplnym pomieszczenia.

    [ciach]

    > oszczędnego, a tylko dla takich ogrzewanie elektryczne jest bardziej
    > opłacalne
    >
    > Budynków parterowych jest sporo. Ostatnio panuje nawet na nie moda więc
    > nie jest to błąd.

    Mnie nie obchodzi jaka jest moda. Pisałem o ogrzewaniu elektrycznym w
    kontekście oszczędnego domu a nie modnego.

    > Gdyby to był budynek piętrowy, to bilans nieznacznie się tylko poprawia.
    > Tylko o tyle że zamiast stratnych dwóch podłóg na 10cm styropianie będzie
    > jedną o połowę mniejsza która traci ciepło do gruntu oraz jest zarazem
    > akumulatorem i druga która jest akumulatorem ale jej obecność napewno
    > spowoduje obecność mostków cieplnych.

    Bzdura.

    > Powierzchnia okien jaką przyjąłem wynika z norm jakie są do spełnienia do
    > prawidłowego doświetlenia pomieszczeń,

    Bzdura. Obowiązujące rozporządzenie mówi o 1/8 pow. pomieszcenia, czyli w
    pokoju 12m2 wystarczą okna o pow. 1,5m2 Oczywiście jak ktoś chce może zrobić
    nawet 10, ale nie będzie to miało wiele wspólnego z domem oszczędnym.

    > można by ją zmniejszyć ale zauważ że nie policzyłem drzwi
    > wejściowych.

    A niby po co? By robić kolejną bzdurę. Zakłóadamy, ze w całym domu jest ta
    sama temperatura. Czyli i w pokoju za ścianą i w przedpokoju więc przez
    drzwi nie usiek ciepło.

    > W domu oszczędnym nie koniecznie unika się powierzchni okien lecz należy
    > je umieszczać na południowej elewacji aby podczas słonecznego dnia
    > pomieszczenie nagrzewane było energią słoneczną.

    To w takim razie licz zysk a nie startę :-)

    [ciach]

    Nie mam ochoty sprawdzać Twoich wyliczeń skoro widzę, że masz bzdurne
    założenia.

    P.S. Jeszcze zauważyłem, że wspomniałeś o wentylacji grawitacyjnej - w
    kontekście domu oszczędnego to też bzdura.

    Pozdrawiam
    Winetoo