  • 61. Data: 2009-11-06 22:49:51
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:88502168-6a04-426a-805a-efb148a0de2c@o10g2000yq
    a.googlegroups.com...
    On 6 Lis, 19:57, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >No prosze !!! Wlasnie sam sobie zaprzeczyles :))) Czyli jednak
    >temperatura wewnatrz NIE SPADA tak szybko jak to pierwotnie pisales
    >(1h) ? ;-)

    3 stopnie na godzinę to nie jest powoli. Rzecz względna zresztą dla kogo i po
    co?

    Marek

  • 62. Data: 2009-11-07 00:39:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > I w druga stronę, gdy po słonecznym dniu, np. wczoraj w dzień było jakieś
    > +10stC a wieczorem nagle ścisnął mróz i trzymał do rana rana -6stC to co
    > się dzieje?

    Troche te niedogodnosci rekompensuje pogodowka. Dla mnie jednak im wieksza
    bezwladnosc tym lepiej, choc "przegrzanie" moze sie zdazac.W druga strone
    tez to dziala i zanim nocny mroz zacznie nam dokuczac to ta bezwladnosc
    zapewni nam jeszcze jakis czas komfort cieplny.

    > A pomyśl co będzie jak na zewnątz będzie -10 -20

    Poddasze mam nie calkiem jeszcze ocieplone i ten stan po czesci temu
    przypisuje, ale to jednak tylko 10C a na dworzu mrozow trzaskajacych nie
    widac. W dzien u mnie temp. w okolicach 5C w nocy niecale 3C.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2009-11-07 00:55:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    m.googlegroups.com...
    On 6 Lis, 22:40, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Nie, czesc oczywiscie zewnetrzne - ale te sa oddzielone 18cm
    >styropianem 0,035. To jest kolejny plus grubego ocieplenia - cieplo
    >bedzie uciekalo coprawda oknami, wentylacja etc, ale te sciany predzej
    >zaczna oddawac cieplo spowrotem do pomieszczenia nim "wypompuja" sie z
    >energii na zewnatrz :) U moich scian = 0,17W/m2K czyli zakladajac na
    >zew -20, a w srodku +20 ucieka nimi.. 7W /h / m2. Scian zew. mam ok
    >150m2 czyli ta strona trace jedynie 1kWh :) Przy ich pojemnosci

    Ja mam pustak poryzowany piuro wpust czyli bez zaprawy pionowej. Jego lambda
    0,191W/mK oraz 12cm styropian część termoorganika częśc austroterm oba
    0,035W/mK.
    Uwzględniając oba opory oraz opór przejmowania ciepła przegrody pionowej tj
    R0,17 otrzymałem 0,1958W/m2K czyli 1175Wh
    U ciebie wychodzi 1020Wh więc mniej o 155Wh
    Gdybyś miał 18cm styro i mój pustak osiągnął byś 0,1466W/m2K czyli 880Wh.
    Nie liczyłem wieńca i nadproży które są trójwarstwowy styro12 + pustak8 +
    beton21 tak samo dwóch balkonów które ocieplone są z dołu z góry i boków 3cm
    styro.
    Te wyliczenia są dowodem że nie tyle na ścianach trzeba dążyć do dodawania
    kolejnych centymetrów styropianu co trzeba zwrócić uwagę na okna. 30m2 okien o
    współczynniku K1.0 to niemal tyle co 150m2 ściany ze współczynnikiem 0,1958.
    Można im sporo pomóc montując rolety lub okiennice które będą zamykane na noc a
    wewnątrz zasuwając jakieś cięższe zasłony. Dach też nie byle co nie tylko
    dlatego że ciepło ma ta właściwość że ucieka do góry i różnica temperatur zewn
    wewn jest zawsze większa ale że dach najłatwiej jest po prostu spierdzielić przy
    ocieplaniu.
    No i oczywiście pozostaje wentylacja.

    >cieplnej (nie potrafie znalezc ile ma ceramika?) wynoszacej zapewne
    >dobre parenascie, jak nie dziesiat kWh - te straty to "groszowe
    >sprawy" ;)

    Gdzieś widziałem w tabeli. Sporo mniej niż cegła pełna.

    >No rzeczywiscie moznabylo zakladac, ze to kanadyjczyk, albo dom na
    >wodzie, albo dom wykonany tylko z szyb - przeciez wszyscy takie u nas
    >buduja ;)

    Można by można by. Nie bądź taki mądry bo sam tego na początku nie pomyślałeś że
    masz strop i ściany a teraz mędrkujesz.

    >No ja tu mam inne zdanie ale spoko, niech Ci bedzie ;D

    Jestem elektronikiem i byłem przez 7 lat zawodowo elektrykiem z czego ponad rok
    czasu w Austrii. Nadal mam uprawnienia SEP.
    We własnym domu wtynkowo? I te dziurki i przejścia przy puszkach. Dobrze że
    jeszcze plasteliną nie poklejone.

    Marek

  • 64. Data: 2009-11-07 01:12:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > kolejnych centymetrów styropianu co trzeba zwrócić uwagę na okna. 30m2
    > okien o współczynniku K1.0 to niemal tyle co 150m2 ściany ze

    A gdzie tam, nowa moda to 30cm styropianu na scianach. Nie ma co tlumaczyc
    bo zacznie sie, ze ta przegroda mniej odda, okna co prawda tyle samo, ale im
    wiecej styro to tylko oszczednosci a koszt niewielki. Bylo tu nie raz. Nie
    Adam akurat, ale bylo, bylo.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-11-07 01:21:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > We własnym domu wtynkowo?

    A co masz przeciw temu?
    Lepiej kuc bruzdy w scianach na jakies rurki z ktorych do konca zycia nie
    bedziesz wyciagal przewodow? Natynkowo?

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2009-11-07 01:54:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A co masz przeciw temu?
    > Lepiej kuc bruzdy w scianach na jakies rurki z ktorych do konca zycia nie
    > bedziesz wyciagal przewodow? Natynkowo?

    Chodzi o estetykę ale nie tylko.
    Jak bym miał w pomieszczeniu żarówkę na suficie wyłącznik na ścianie i 2
    gniazdka to tak.
    Ale ja dokładam sobie różne rzeczy z czasem. Rurarz się przydaje. Osobny rurarz
    na prąd, alarm, TVSAT, telefon. Gdy wymyśliłem sobie kilka kamer to
    wykorzystałem tu i tam ten rurarz i sie sprawdził.
    Albo wymyśłiłem sobie kamerę która skieroweana jest na wjazd i furtkę. Każdy kto
    dzwoni do furtki nie wie że jest naciśnięciem dzwonka rejestrowany na DVR który
    dodatkowo powiadamia mnie SMSem i mailem ze zrzutem ekranu. Bardzo przydatna
    sprawa jak nie ma nas w domu przez kilka dni. Nawet mogę bramę wjazdową otworzyć
    zdalnie za pomocą tego DVRa i pogadać z tym kimś co stoi przed furtką.
    Wystarczy mieć komórkę w sieci albo dostęp do netu.
    Są jeszcze inne ciekawe rzeczy i jak tylko uznam że mogą mi ułatwić życie to
    może kiedyś się na nie szarpnę i tu rureczki w ścianach się znów sprawdzą.

    Marek

  • 67. Data: 2009-11-07 01:57:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Aaa i ja nie mam kutych bruzd tylko cięte. To samo otwory pod puszki które
    wszystkie są wiercone, dzięki czemu nie zdemolowałem ścian.

    Marek

  • 68. Data: 2009-11-07 03:44:38
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Bartosz Augustyniak wrote:

    > sobie bufor. Jak by go nie izolowac to beda tam straty ciepła.

    Możesz to rozwinąć ? Wg mnie jeżeli bufor jest wewnątrz budynku
    to trudno mówić o jakichkolwiek stratach.

    Marek

  • 69. Data: 2009-11-07 04:13:59
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > bedzie uciekalo coprawda oknami, wentylacja etc, ale te sciany predzej
    > zaczna oddawac cieplo spowrotem do pomieszczenia nim "wypompuja" sie z

    Hmm, chcesz powiedziec, ze cieplo bedzie przemieszczalo sie
    od temperatury nizszej do wyzszej ?

    Marek

  • 70. Data: 2009-11-07 08:02:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Lis, 05:13, Marek K <m...@W...kappa.pl> wrote:

    > Hmm, chcesz powiedziec, ze cieplo bedzie przemieszczalo sie
    > od temperatury nizszej do wyzszej ?

    http://szyna.civ.pl/mojasciana.JPG

    Czesc bedzie oddawac na zewnatrz, czesc do srodka. To jest wykres przy
    -22st na zew. Przy np. -10st. praktycznie caly pustak ma temp.
    20-19,5. I jak tylko w pomieszczeniu temp. spadnie ponizej 20st C to
    pustak zacznie oddawac energie takze do srodka domu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.