  • 11. Data: 2009-01-29 19:47:35
    Temat: Re: PILNE - prawo budowlane porada
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 19:46:20 +0100, Longus napisał(a):

    > W odpowiedzi bylo wyslane pismo w ktorym informowalismy iz nie ma
    > mozliwosci technicznych do podlaczenia kanalizacji jednak nie bylo na
    > nie zadnej odpowiedzi.

    A nie bylo zadnych wczesniejszych pism? Kto jest stroną owej umowy? Gmina i
    kto? Twoja babcia? Musial byc wczesniej jakis konkretny plan, ogloszenie,
    obwieszczenie, konsultacje spoleczne, cokolwiek. Wtedy byl tez czas na
    oprotestowanie decyzji gminy o budowie kanalizacji. Obawiam sie, ze teraz
    moze byc juz po sprawie, jezeli jest chocby domniemana zgoda Twojej babci.

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2009-01-29 19:56:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    scream wrote:

> [...]
    > firma wykonawcza, gmina, właściciel gruntu (jeśli nie jest nim gmina).
    > Longus/jego babcia są stroną tylko w sprawie zapłaty pewnej części
    > kosztów, mówiąc prostym językiem - mogą się kłócić tylko o to czy
    > zapłacą czy nie, a nie o to, czy kanalizacja jest zgodna z prawem
    > budowlanym czy nie. To w praktyce uniemożliwi uzyskanie opinii
    > biegłego na temat zgodności i zasadności nowej kanalizacji. Po prostu
    > nikt nie udostępni owemu biegłemu dokumentacji projektowej,
    > wykonawczej, nikt nie pozwoli przeprowadzić mu badań ani wizji
    sprosuj mnie ale jeśli to jest inwestycja z pieniedzy publicznych to każdy
    obywatel RP ma prawo wglądu we wszelkie papiery związane z tą inwestycją.

  • 13. Data: 2009-01-29 20:15:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 20:56:43 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > sprosuj mnie ale jeśli to jest inwestycja z pieniedzy publicznych to każdy
    > obywatel RP ma prawo wglądu we wszelkie papiery związane z tą inwestycją.

    Szczerze mowiac, nie wiem, ale rzeczywiscie mozesz miec racje.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2009-01-29 20:19:19
    Od: Longus <g...@w...pl>

    scream pisze:

> [...]
    > moze byc juz po sprawie, jezeli jest chocby domniemana zgoda Twojej babci.

    no tak, umowa jest miedzy gmina i moja babcia, tylko ze ona chciala byc
    podlaczona do kanalizacji, tylko ze wybudowali ja tak ze nie ma warunkow
    technicznych i dlaczego placic za cos z czego nie bedzie sie korzystac
    bo nie mozna sie podlaczyc?

  • 15. Data: 2009-01-29 20:22:09
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    > Szczerze mowiac, nie wiem, ale rzeczywiscie mozesz miec racje.
    >
    > --
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    IMO
    1/ niekonicznie we wszystkie np. pewne ograniczenia narzuca prawo zamówień
    publicznych w zakresie przetargów
    2/ przy niektórych procedurach (proces decyzyjny) funkcjonuje też pojęcie
    strony

    pozdr

  • 16. Data: 2009-01-29 20:48:21
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik scream napisał:
> [...]
    > praktyce uniemożliwi uzyskanie opinii biegłego na temat zgodności i
    > zasadności nowej kanalizacji. Po prostu nikt nie udostępni owemu biegłemu
    Witam
    mogę nie mieć racji, ale wydaje mi się obowiązuje u nas w Polsce ustawa
    o dostępie do informacji. Dokumentacja nie stanowi tajemnicy, nie jest
    niejawna ani tajna więc dostęp być powinien. To, że czasem urzędnikom
    się nie chce, zasłaniając się nieistniejącymi przepisami, bądź źle
    interpretując istniejące.

    pzdr.
    rafał

  • 17. Data: 2009-01-29 21:35:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 21:19:19 +0100, Longus napisał(a):

> [...]
    > podlaczona do kanalizacji, tylko ze wybudowali ja tak ze nie ma warunkow
    > technicznych i dlaczego placic za cos z czego nie bedzie sie korzystac

    To jest kluczowa sprawa. Zeby cos poradzic trzeba wiedziec co jest w owej
    umowie. Bierz umowe w lape, bierz ostatnie pisma od gminy/adwokatów i leć
    do dobrego prawnika.

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2009-01-29 22:24:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > podlaczona do kanalizacji, tylko ze wybudowali ja tak ze nie ma warunkow
    > technicznych i dlaczego placic za cos z czego nie bedzie sie korzystac

    No to pisz odpowiedź do kancelarii co straszy, że wobec niewywiązania się
    gminy z umowy nie ma podstaw do partycypacji.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 19. Data: 2009-02-04 20:29:47
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Boombastic wrote:
> [...]

    Pani... umowę podpisała? Gdzie jest granica rozdziału - dokąd miała
    zostać doprowadzona kanalizacja i na jakich warunkach?

    > W odpowiedzi bylo wyslane pismo w ktorym informowalismy iz nie ma
    > mozliwosci technicznych do podlaczenia kanalizacji jednak nie bylo na
    > nie zadnej odpowiedzi.

    Poleconym? Macie dowód nadania? Jeśli nie odpowiedzieli to milcząco
    przyznali rację?
    Niestety czasami trzeba robić przepompownie i jeśli w umowie nie było to
    sprecyzowane, może być ciężko wywalczyć swoje.
    Wygląda na to, że trochę zaspaliście. Możesz się powołać na wiek babci i
    powalczyć, ale ciężko będzie.

    pozdrawiam Piotr