  • 1. Data: 2009-07-13 20:00:58
    Temat: PIR zamiast wełny?
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam

    W temacie "jaka wełna" z 10.07 towarzysz kipi napimknal o plytach PIR.
    Zainteresowalo mni to zywo jako ze stoje przed problemem ocieplenia poddasza
    (jak mi juz ku..wa dach skoncza...). No i z powodu oszczednosci miejsca
    chcialbym jak najciensza warstwe ocieplenia - najlepiej tylko miedzy
    krokwiami (16cm). Postanowilem zglebic temat - ale to nie takie proste.
    Artykulow wychwalajacych ten material jest sporo. W jednym z nich
    przeczytalem nawet jaks wypowiedz polskiego producenta, ze ta technologia
    jest tansza od welny... No ale jak juz sie szuka w sklepach (on-linowych) to
    kurcze jakies kosmiczne ceny rzedu kilkudziesieciu do stu zl za m2 (ok.
    15-16 cm) wychodza... Ma ktos jakies realne doswiadczenia z tym cudem? I
    moze wskazac miejsce gdzie to mozna kupic w jakiejs logicznej cenie? Chodzi
    o plyty do ocieplenia dachu skosnego (ale niezbyt stromego) - pomieszczenia
    uzytkowe.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

  • 2. Data: 2009-07-14 06:39:00
    Temat: Re: PIR zamiast wełny?
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Jacek Bronowski pisze:
> [...]
    > o plyty do ocieplenia dachu skosnego (ale niezbyt stromego) - pomieszczenia

    Wg mnie na poddasze najlepsza będzie wełna, PIR to coś jak byś pchał
    miedzy krokwie styropian. Stosuje się zamiennie wełnę i PIR ale w
    szczególności na dachach płaskich, płyta PIR 2x5cm odpowiada wełnie 18cm
    jednak koszt jest znaczny bo na dzień dzisiejszy trzeba za PIR płacić w euro

  • 3. Data: 2009-07-14 08:09:17
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    >dachach płaskich, płyta PIR 2x5cm odpowiada wełnie 18cm jednak koszt jest
    >znaczny bo na dzień dzisiejszy trzeba za PIR płacić w euro

    Hmm, ja tam nie wiem - jak dla mnie to ja bym nawet wolal styropian ukladac
    zamiast welny na poddaszu. Gdyby nie kwestie p-poż. Moim zdaniem ze
    styropianem latwiej i wygodniej sie pracuje niz z welna. I pianke mozna uzyc
    do wypelniania ew. nieszczelnosci. Dlatego akurat forma plyt jest dla mnie
    "za" a nie "przeciw". Ale najwazniejsze, ze dach jest dosyc nisko i kazde
    5-10 cm mniej ocieplenia to tylez wiecej miejsca w pomieszczeniach. Dlatego
    szukam metody, ktora da mi dobre parametry cieplne przy mozliwie cienkiej
    warstwie (max. 16 cm). No ale ta cena - jakby z kosmosu...

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 4. Data: 2009-07-14 10:56:00
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > pianke mozna uzyc do wypelniania ew. nieszczelnosci. Dlatego akurat
    > forma plyt jest dla mnie "za" a nie "przeciw".

    Więc rozważ Styrotak. Ja mam tylko 12 cm tego styropianu
    http://www.felix.pl/wpis_739,pl.htm
    Sąsiad z bliźniaka ma 15 cm wełny, jakieś dwie folie dodatkowo i choćby
    teraz na słońcu wyraźnie pod dachem ma cieplej, choć reszta w wykonaniu
    stromego dachu jest już dokładnie taka sama. Na stropie będzie jeszcze 5
    cm styropianu nad łazienką i kuchnią, a wełna nad resztą i na to materiał
    już mam. Mam jeszcze 5 cm miejsca między krokwiami i zastanawiam się czy
    warto dodać, raczej już wełnę na siatce, lub zwykłych płyt na śruby.

  • 5. Data: 2009-07-14 11:04:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    K.K. wrote:

> [...]
    > resztą i na to materiał już mam. Mam jeszcze 5 cm miejsca między
    > krokwiami i zastanawiam się czy warto dodać, raczej już wełnę na

    cały czas sie zastanawiam czemu u mnei te 10cm XPSa wystarcza :)

    widać jednak, że w ocieplaniu nie tylko wsp przeniaklnosci ma zanczenie ale
    też szczelność warstwy.

    siedzę na poddaszu słońce praży niemiłosiernie i gdyby nei okna dachowe to
    by pewnie tutaj całkiem chłodniutko było, dotykam deskowania i jest chłodne.
    Ciepło które sie zbiera to głównei to co wzniesie sie z tego wielkiego
    salonu na moją antresolę.

    Jeszcze raz napisę tylko zewnętrzne żaluzje lub markizy zabezpeiczaja
    pomieszczenie przed przegrzewaniem przez okna dachowe.