eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePLC a elektrozawory
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 61. Data: 2020-09-14 23:07:35
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-14 o 20:01, Irokez pisze:
    > Bardzo spoko, ale czym jest podyktowana taka kolorowanka zwłaszcza
    > szafki do nagrzewnic? Myślę, że nie pomaga w czytelności i właściwie
    > nie wiadomo czego się spodziewać na złączkach.. 24V? 230V?

    Na zdjęciu tego nie widać, ale uwierz mi, że jest bardzo czytelna i
    naprawdę trudno jest się tam pomylić.


  • 62. Data: 2020-09-14 23:25:47
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-07 o 18:41, budynPL pisze:
    > to jest pewien problem, i zdaję sobie z tego sprawę.
    > Programy są napisane w pythonie z dosc bogatymi komentarzami, programista sobie
    poradzi. Gorzej jest ze znajomoscią układu hydraulicznego - programista w zasadzie
    powinien wiedzić co ma (do/nad)napisać.
    > Tyle ze przecież na PLC jest ten sam problem.
    > Wychodzi na to że odpowiednio skomplikowany układ daje perspektywę problemów z
    serwisem, niezależnie od tego czy jest na plc czy cokolwiek innym.
    >
    >
    > b.

    Nie do końca. Jeżeli jest zastosowana typowa, standardowa automatyka to
    wystarczy wymienić uszkodzony element na nowy. Jeżeli nawet będzie to
    PLC to prawie każdy automatyk wgra program o ile jest on zarchiwizowany,
    a użytkownicy o nim wiedzą. Nawet wystarczy wydruk takiego programu i
    każdy automatyk jest w stanie to ogarnąć, ponieważ programy PLC pisane
    są wg standardu istniejącego i zrozumiałego dla każdego automatyka.
    Ponadto automatycy poza znajomością programowania PLC znają metody
    sterowania i podstawy regulacji automatycznej oraz technologię. W
    przypadku programistów trudno znaleźć takich, którzy ogarniają automatykę.

    Ale prawdziwy problemem może powstać, kiedy zacznie się coś pierniczyć i
    z tym problemem pozostaną Twoi domownicy sami.


  • 63. Data: 2020-09-14 23:31:57
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-07 o 00:16, Marek pisze:
    > On Sun, 6 Sep 2020 23:50:27 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    >> PS. stare, przepracowane CX'y niestety sypią się. Ekranik LCD padł na
    >> dzień dobry, przestaliśmy się nim przejmować, po kilku latach potem
    >
    > Niezrozumiem po co komu dedykowane  "ekraniki LCD" jak można
    > wykorzystać najtanszy tablet chiński jako interfejs (ekran). O
    > telefonie już nie wspominając. Jak padnie wyrzucasz i bierzesz nowy.
    > Tanie, proste, niezawodne o technologicznie przezroczyste (każdy ma
    > przeglądarkę).
    >
    PLC z HMI zapewnia bardzo dużą niezawodność. W przypadku tabletów to raz
    działa,m a raz nie.

    Tak się składa, że jeden z producentów wymyślił sobie ze względów
    oszczędnościowych tablety przy dźwigach (windach). Jeszcze nie zdarzyło
    się, żeby można było normalnie skorzystać z tabletu bez zresetowania
    sterownika dźwigu, routera i tabletu. W przypadku HMI do sterownika
    dźwigu, działa zawsze.


  • 64. Data: 2020-09-14 23:41:42
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-07 o 21:41, Irokez pisze:
    >> No i to jest właśnie stare myślenie do którego przyzwyczaili nas
    >> dostawcy. Po co komu osobno sterownik i osobno panel? Tak ma
    >> większość dostawców w ofertach, ale tak wcale nie musi być. Od dawna
    >> elektronika
    >
    > To bierzesz Pro-face IPC, Siemens Simatic IPC...

    Albo inne, tańsze PLC z wbudowanym HMI np. Unitronics


  • 65. Data: 2020-09-15 00:07:28
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Sep 2020 23:05:48 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Wszystkie przewody w takich skrzynkach to linka. Na końce przewodów

    Tak, wiem jak można to zrobić z linką. Pytałem o drut. Jest jakiś
    zakaz stosowania drutu w skrzynce czy to tylko pójście na łatwiznę
    (łatwiej się układa)?

    --
    Marek


  • 66. Data: 2020-09-15 00:16:47
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Sep 2020 23:31:57 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > PLC z HMI zapewnia bardzo dużą niezawodność. W przypadku tabletów
    > to raz
    > działa,m a raz nie.

    Co konkretnie raz nie nie działa a raz działa?
    Co może nie działać w przeglądarce web i czystym HTML? No chyba, że
    masz na myśli współczesne "aplikacje" pisane przez pryszczersow na
    uw-zlec. To faktycznie uwierzę, że są cyrki.
    Na tabletach mam opartą całą fabrykę z mega istotnymi procesami
    technologicznymi i nigdy nie mailem z tym problemu. Warunki ciężkie,
    wszędzie fruwająca i osiadająca na wszystkim zendra. Jedyny problem,
    to trzeba co jakiś czas tą zendrę z ekranów ścierać bo nic nie widać.

    --
    Marek


  • 67. Data: 2020-09-15 07:34:13
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 00:07, Marek pisze:
    > On Mon, 14 Sep 2020 23:05:48 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    >> Wszystkie przewody w takich skrzynkach to linka. Na końce przewodów
    >
    > Tak, wiem jak można to zrobić z linką. Pytałem o drut. Jest jakiś
    > zakaz stosowania drutu w skrzynce czy to tylko pójście na łatwiznę
    > (łatwiej się układa)?
    >
    Stosowanie linki wręcz przeciwnie nie jest pójściem na łatwiznę, bo
    każdy koniec linki wymaga zatulejkowania. Trzeba włożyć o wiele więcej
    pracy. Za to linka nie jest sztywna, nie sprężynuje i w automatyce jest
    zasada, że stosuje się tylko i wyłącznie przewody linkowe. Choć są
    złączki tzw. ZUG-i, które nie wymagają tulejkowania przewodów i nie mają
    też zacisków śrubowych lecz zaciski sprężynujące.
    https://pl.traconelectric.com/product/TSKB4E/Sprezyn
    owy-pietrowy-zacisk-polaczeniowy-na-szyne--szary-0-2
    -4mm2--500VAC--32A

    Popatrz sobie jak to wygląda w takim sterowniku:

    Typowy sterownik węzła cieplnego:

    https://www.techsterowniki.pl/p/i-3

    albo podłączenia w sterownikach PLC

    http://www.all4you.simlogic.pl/media/resize-extends/
    L3B1YmFwcC9yZXBvc2l0b3J5L3Byb2R1Y3RzL2xhcmdlXzlhNmQ3
    ZDUwZThjMWZlZGU5MTQ3ZWY1YTEzN2YzODc3N2I0MGY2MzNEU0Nf
    NTg0Ml9TN180MjJfMUJMMF8wMDFhLmpwZw==/1200x

    https://a.allegroimg.com/s1024/0c78ed/c7e3ec7440438b
    a2afb3d6b00452

    Jak sobie wyobrażasz połączenie tego wszystkiego drutem? Druty są
    sztywne i sprężynują. Pod wpływem naprężeń złączki by się rozłączały,
    albo wręcz uszkodziłyby płytę elektroniki.



  • 68. Data: 2020-09-15 07:58:36
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 00:16, Marek pisze:
    > On Mon, 14 Sep 2020 23:31:57 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    >> PLC z HMI zapewnia bardzo dużą niezawodność. W przypadku tabletów to
    >> raz działa,m a raz nie.
    >
    > Co konkretnie raz nie nie działa a raz działa?
    > Co może nie działać w przeglądarce web i czystym HTML? No chyba, że
    > masz na myśli współczesne "aplikacje" pisane przez pryszczersow  na
    > uw-zlec. To faktycznie uwierzę, że są cyrki.
    > Na tabletach mam opartą całą fabrykę z mega istotnymi procesami
    > technologicznymi i nigdy nie mailem z tym problemu. Warunki ciężkie,
    > wszędzie fruwająca i osiadająca na wszystkim zendra. Jedyny problem,
    > to trzeba co jakiś czas tą zendrę z ekranów ścierać bo nic nie widać.
    >
    Nie piszę o aplikacjach pryszczersów lecz o automatyce dźwigowej
    wiodących, europejskich producentów. Tutaj najsłabszym ogniwem są
    routery i chińskie tablety, które się zawieszają.

    Poza tym rozbawiłeś mnie tymi tabletami i całą fabryką z ważnymi
    procesami. Procesami zajmują się sterowniki PLC, a te rzekome tablety to
    w rzeczywistości przemysłowe panele operatorskie HMI lub komputery
    przemysłowe - czyli to co jest najbardziej niezawodne i o czym pisałem.
    Przemysłowe komputery czy też panele HMI są odporne na kurz, wilgoć i
    temperaturę. Są przystosowane do pracy w takich ciężkich warunkach.
    Niestety ich wadą jest cena, która zaczyna się od kilku tysięcy złotych
    i czasami nie kończy się na kilkudziesięciu tysiącach złotych.

    Tak więc kolego nie myl "chińskich tabletów" z "panelami HMI" czy z
    komputerami przemysłowymi. To są całkiem różne technologie.


  • 69. Data: 2020-09-15 08:50:15
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 18:53:25 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W dniu 2020-09-06 o 12:52, budynPL pisze:
    > > moja szafa tak wygląda
    > > https://zapodaj.net/6c5f0d5815328.jpg.html
    > >
    > >
    > > b.
    >
    > Ło matko! Toż to się trzeba nogą przeżegnać :)
    >
    > Myślałem, że Ty jako specjalista bardziej dbasz o estetykę i czytelność
    > instalacji.
    > Ja niestety mam pierdolca na punkcie estetyki oraz czytelności i opisów.

    no może i niestety ale estetyka zawsze stoi u mnie nieco dalej, zresztą co innego
    robić zawodowo a sobie po kosztach. Ale wyglądało to trochę lepiej, po jakiś
    modyfikacjach przewody wylizły na wierzch i tak już zostały. Obudowę kupiłem za małą,
    ciasno i niewygodnie sie zrobiło.
    No ale co racja to racja.


    b.


  • 70. Data: 2020-09-15 09:24:10
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-14 o 23:50 -0700, budynPL napisał:
    > no może i niestety ale estetyka zawsze stoi u mnie nieco dalej,
    > zresztą co innego robić zawodowo a sobie po kosztach. Ale wyglądało
    > to trochę lepiej, po jakiś modyfikacjach przewody wylizły na wierzch
    > i tak już zostały. Obudowę kupiłem za małą, ciasno i niewygodnie sie
    > zrobiło. No ale co racja to racja.

    Że źle wygląda czy jest niebezpieczne to jedno - mnie bardziej
    zastanawia kto to wszystko powyrywa żeby zrobić normalnie, jeśli jutro
    wpadniesz pod autobus. I jakich epitetów się rodzina przy okazji od
    tego kogoś nasłucha o nieboszczyku.

    Przy czym muszę przyznać, że kiedy miałem 20-kilka lat to w swoim
    pierwszym domu też w takie rzeczy się bawiłem - i podobnie to
    wyglądało, tyle że zamiast RPi był pecet PII sterujący zestawem
    przekaźników via dwa porty LPT. Na szczęście przeszło mi.

    Mateusz

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1