  • 31. Data: 2009-03-20 17:01:50
    Temat: Re: POMOCY ! Pajaki i inne owady na elewacji
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "II Artur II" napisał:
    > A tutaj zdjecia z dzis, z pajakami :-)
    > http://www.malawishop.home.pl/artur/3.jpg
    > http://www.malawishop.home.pl/artur/4.jpg
    > http://www.malawishop.home.pl/artur/5.jpg

    to mi wygląda na mostki cieplne, a owady lubią ciepło, więc osiadają tam
    gdzie jst cieplej, tak to dla mjnie wygląda,
    zwróć uwagę gdzie podczas słonecznego dnia siadaja owady? na wszystkie
    nagrzewajace sie powierzchnie, a u ciebie wyglada na to ze tymi ciepłymi
    powierzchniami są mostki cieplne twojego domu, czy mam racj ze masz kiepsko
    ocieplony?:O)

  • 32. Data: 2009-03-20 17:09:05
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    > Ciężka sprawa z tymi pajęcznami - owady nie jest łatwo odstraszyć, a gdzie
    > owady, tam i pająki i pajęczyny. Próbowałeś to wciągać odkurzaczem? Wiem,
    > że omiatanie nic nie daje, a na mokro robią się paskudne zacieki, chyba że
    > sprząta się często, zanim pajęczyny się zakurzą

    Gdzie moge siegnac to odkurzaczem zbiore 99,9 % tego. I byloby wszystko cacy
    gdyby czyms prysnac zeby do tego nie lgnęły.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 33. Data: 2009-03-20 23:32:43
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > nagrzewajace sie powierzchnie, a u ciebie wyglada na to ze tymi ciepłymi
    > powierzchniami są mostki cieplne twojego domu, czy mam racj ze masz

    Mozna to absolutnie wykluczyc. Sam docieplalem i chyba nikt by juz tego
    dokladniej nie zrobil. Zauwaz ze te pajaki gromadza sie na suficie a na
    powierzchniach pionowych juz nie. Moze poprostu tam deszcz nie zacieka.

  • 34. Data: 2009-03-21 16:27:16
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:4fa5.00000040.49c29c7b@newsgate.onet.pl...

    > Nie skupiles sie calkowicie ;-)
    Skupilem, skupilem.
    Gdyby nie wyciety tendencyjnie cytat to by bylo widac. :)

    > Napisalem ze usunac te pajeczyny i robale to
    > nie sztuka, odkurzacz zbiera wszystko. Co zrobic zeby nie wracaly ?
    > Oczywiscie ze chodzi mi o chemie. Wiem ze sie czyms psika i starcza na pol
    > roku, tylko czym?

    Tak jak napisalem, pajaki tam beda bo maja co jesc.
    Pisales o muchach. Obadaj skad one sie tam biora. Pajaki zyja z jedzenia i
    lapania much (i innych takich) wiec jesli sie ich pozbedziesz to i pajaki sie
    straca.

    Z "german warfare" mialem na mysli w przypadku systematycznego psikania wtedy
    nie zdaza narobic pajeczyn. Ale tego pomyslu nie popieram.

    Przemalowanie na inny kolor moze pomoc ale obawiam sie ze mozesz wdepnac w
    gorszy problem bo niezezarte muchy (i inne robale) beda wtedy wlazic ci do domu.

    Trzeba by zapytac jakiegos biologa jakich zapachow nie lubia pajaki i takie
    sobie pod domem kwiatki zasadzic. Ale niestety nie wiem czego moga nie lubic.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 35. Data: 2009-03-22 11:20:18
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4fa5.00000208.49c51564@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > lapania much (i innych takich) wiec jesli sie ich pozbedziesz to i pajaki

    O muchach pisalem ale te akurat nie z tej strony domu sie gromadza. Muchy
    zbieraja sie na elewacji od frontu czyli poludnia. Wygrzewaja sie w
    sloneczne dni, raczej nie latem.
    Natomiast elewacja gdzie mam niemal 1,5 m okapy jest od wschodu. Byc moze
    jak elewacja sie ogrzewa to cieple powietrze unosi sie do gory pod te okapy
    i tam cieplo jest pajakom. W kazdym badz razie z drugiej strony od zachodu
    prawie wogole sie nie zbieraja ale tam okapy sa 0,5 m i czesciej tam deszcz
    zacina a i wiatr wieje.

    > Przemalowanie na inny kolor moze pomoc ale obawiam sie ze mozesz wdepnac w
    > gorszy problem bo niezezarte muchy (i inne robale) beda wtedy wlazic ci do
    > domu.

    Powiem Ci ze nie boje sie osobicie pajakow a i muchy w domu mi nie
    przeszkadzaja, no jedynie te tluste to zona za nimi lata ze scierka :-)
    Ale na elewacji, na tej bialej farbie wyglada to fatalnie.
    Jesli juz sie na cos zdecyduje to bedzie to chyba zrobienie podbitki z desek
    i pobejcowanej w jakims ciemnym kolorze. Ale to za jakies 2-3 lata.

    > Trzeba by zapytac jakiegos biologa jakich zapachow nie lubia pajaki i
    > takie
    > sobie pod domem kwiatki zasadzic. Ale niestety nie wiem czego moga nie
    > lubic.

    Moze i sa takie roslinki. Kiedys kupilem nad oczko wodne komarzyce, to taka
    roslinka odstraszajaca komary. No niestety sie nie sprawdzila ;-D