  • 21. Data: 2023-03-01 10:25:53
    Temat: Re: PV - faktura PGE
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 10:19, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Płacą Ci za samochód czy paliwo?

    Płacą wystarczająco po prostu.

    > Sądząc z tego co piszesz, to nigdy nie wsiądziesz do starego tramwaju,
    > autobusu, pociągu :D

    Jakbym miał wybór, to chętnie nie.

    > ROTFL.
    >
    > Inna sprawa, to nie traktuję samochodu jak relikwii i otarcia
    > parkingowe, nawet mycie czy inne zabiegi są dla mnie nieistotne.

    Tyle że nadal nie ma to żadnego związku z tą grupą.
    Wyznawaj sobie filozofię jaką chcesz, ale przyjmij do wiadomości, że nie
    każdy ma obowiązek ją podzielać.

  • 22. Data: 2023-03-01 10:29:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.03.2023 o 10:25, Cavallino pisze:

    > Wyznawaj sobie filozofię jaką chcesz, ale przyjmij do wiadomości, że nie
    > każdy ma obowiązek ją podzielać.

    ...i vice versa.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-03-01 10:35:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 10:29, LordBluzg(R)?? pisze:

    > ...i vice versa.

    Czy ja Ci czegoś bronię?
    Nie neguję, że dla wyznawców "zawsze złomem" pv do ładowania samochodu
    są zbędne.

  • 24. Data: 2023-03-01 10:44:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.03.2023 o 10:35, Cavallino pisze:

    > Czy ja Ci czegoś bronię?

    A skąd? Jesteś w grupie megaznacznej mniejszości, po prostu. Traktuję to
    obecnie jak "fioł" i wybryk natury łacznie z nazywaniem największego
    rynku "złomem" :) Coś jak pójście do ZOO i oglądanie małpy w klatce.

    > Nie neguję, że dla wyznawców "zawsze złomem" pv do ładowania samochodu
    > są zbędne.

    Napiszę Ci tak. Stać mnie na kupno nówki elektryka bez problemu.
    Problemem jest to, że głównie by stał w garażu i nie chodzi że drżałbym
    aby nie było ryski. Wcześniej już opisałem, dlaczego.

    ...ale jak juz wspomniałem wcześniej (przed Tobą) nie jest to tematem na
    tą grupę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-03-01 10:59:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 10:44, LordBluzg(R)?? pisze:

    > łacznie z nazywaniem największego
    > rynku "złomem" :)

    Jedz g..., miliony much nie mogą się mylić....

    > Napiszę Ci tak. Stać mnie na kupno nówki elektryka bez problemu.

    A czy ktoś Cię o to pyta?
    Dyskutujemy o potrzebach na prąd z pv, więc się po prostu nie wtrącaj,
    jak dorośli rozmawiają....

  • 26. Data: 2023-03-01 17:24:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 1 marca 2023 o 09:25:07 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Spierdalaj. Istotne podałem i wiadomo, że teraz nikt tego nie powtórzy
    > (ceny) więc podawanie że 20kW kosztowało 30tys jest informacją bez
    > sensu...a jak powtórzy to nadal mija się z oficjalnym przelicznikiem
    > czyli 50tys za 10kW.
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Przez mieszkania na działce w szopie bez prądu, wody i oczywiście sracza strasznie
    długo trzyma cię depresja zimowa.

  • 27. Data: 2023-03-01 19:19:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 01 Mar 2023 08:54:42 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Elektryk zużył około 2,2MWh.

    Co to za model?
    Mój pożera 4000kWh rocznie, a to "tylko" PHEV. :P

    > Średnia z całego przebiegu to 22,469 kWh na 100km.
    > [..] W tej średniej jest też codzienne
    > podgrzewanie/chłodzenie do temp. optymalnej.

    To by się zgadzało z moimi danymi, okolice 20kWh/100, tylko mój Outlander
    jest gabarytów szafy trzydrzwiowej z otwartymi skrzydłami (Cx=33), za to
    mocy na samych elektrykach mu braknie i to pewnie powoduje relatwnie niskie
    zużycie. Też codziennie grzeję (podobnie jak w lecie chłodzę), nawet parę
    razy dziennie. Ciężko się bez tego żyje jak się już zasmakuje. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2023-03-01 19:25:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 01 Mar 2023 08:54:42 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Elektryk zużył około 2,2MWh. Średnia z całego przebiegu to 22,469 kWh na
    > 100km.

    BTW to niecałe 10tkm. Mi wyszło że przy obecnych cenach, nawet z dopłatą,
    jak się nie przejedzie 25tkm/rok to nie warto kupować BEV. Ja czekam na
    spadek cen, względnie rynek wtórny. Może jakąś Teslę Y po szkodzie
    całkowitej (znaczy z wgiętym błotnikiem) ściągnę z US. :P

    Póki co robię w końcu bruk pod domem, 40 tys. pęknie za 200m2
    a były i oferty za 45-48. :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2023-03-01 19:32:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 19:19 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Co to za model?

    e-C4

    TG

  • 30. Data: 2023-03-01 19:40:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 19:25 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Wed, 01 Mar 2023 08:54:42 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > BTW to niecałe 10tkm. Mi wyszło że przy obecnych cenach, nawet z dopłatą,
    > jak się nie przejedzie 25tkm/rok to nie warto kupować BEV.

    A ja teraz żałuję, że nie zamówiłem dwóch szt. gdy zamawiałem swojego :-)

    > Ja czekam na
    > spadek cen, względnie rynek wtórny. Może jakąś Teslę Y po szkodzie
    > całkowitej (znaczy z wgiętym błotnikiem) ściągnę z US. :P

    Się chyba nie doczekasz. W ciekawych czasach żyjemy, nie wiadomo co będzie
    jutro.

    > Póki co robię w końcu bruk pod domem, 40 tys. pęknie za 200m2
    > a były i oferty za 45-48. :/

    A ja u siebie w ubiegłym roku 190m2 sam położyłem. Z podbudową na
    kruszywie 0-31,5 kosztowało mnie to niecałe 22k.
    W tym roku mam plan na kolejne 150m2 :-)

    TG