  • 31. Data: 2020-02-08 23:05:57
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 22:55, heby pisze:

> [...]
    > to prąd będzie nawet jak chmury". Suweren pokiwał głową, w końcu bycie
    > pracownikiem banku nie zobowiązuje do znajmości fizyki a tu fachowiec mówi.
    >
    > Zaznaczam że w ostatnim kwartale 2019 roku ludzie zamontowali jakieś
    > absurdalne ilości Wp co wynika ze statystyk dystrybutorów. Instalują na
    > gwałt i zasypują urząd wnioskami "mój prąd". O ile było to miło czytać
    > to jak się dowiedziałem że przy okazji wypier... piece i zastępują je
    > grzaniem na prąd (rezystancyjnym!) to prawie umarłem ze śmiechu. Czekam
    > z popcornem na pierwsze ofiary licznika.
    No cóż, nauka kosztuje, tutaj będzie miała bardzo wymierną wartość :)

    > Muszą teraz ją oddawać zimą "za darmo". Obawiam się że za chwile
    > zjedziemy do poziomu Australii gdzie, o ile pamiętam, było 0.2. Co jak
    > co, ale "elektrownia nie może byc stratna" wiec cośtam pewno nocą
    > przegłosują i tyle :D.
    Pożyjemy zobaczymy, Australia nam nie grozi.

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2020-02-09 00:50:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uspokoiles mnie Pilocik. Oczywiście znasz przepisy dotyczące akcyzy od prądu,
    zwłaszcza te od małych instalacji. Tylko nie chce Ci się ich tutaj podawać. Rozumie
    Cię bo mnie też często nie chce się czegoś wskazać i pisze że można mi wierzyć albo
    nie wierzyć. Ja Ci wierzę bo chwilowo nie mam możliwości założenia FV. Ale jak by się
    taka możliwość pojawiła to bym sprawdził u źródła jak to jest z akcyza na prąd.

  • 33. Data: 2020-02-09 08:32:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 22:59, heby pisze:
    > Ponoć na Ukrainie prężnie zeskrobują Nissany Leafy z drzew i bateria
    > jest do wykorzystania właśnie w instalcjach PV, sa firmy które to robią.

    Serio?
    Serio wierzysz, że setki, ba - tysiące Leafów kończą na drzewach i
    pozostawiają baterie 'do zeskrobania' firmom trzecim?

    Jeśli w dodatku firmy 'prężnie działają w tym kierunku' to po prostu
    mają poważne źródło baterii. Być może używanych, być może nowych. Ale po
    co całe to koloryzowanie i grafomania?

    --
    MN

  • 34. Data: 2020-02-09 09:48:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 lutego 2020 00:50:21 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    taka możliwość pojawiła to bym sprawdził u źródła jak to jest z akcyza na prąd.

    takie znalazłem:
    """""""""""""""
    W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

    1. Czy zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dn.
    24.02.2017 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1748) w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego
    Spółka jest zwolniona z obowiązku uiszczania podatku akcyzowego od zużycia na własne
    potrzeby energii, którą wytwarza w odnawialnych źródłach energii - panele
    fotowoltaniczne o mocy 35,36 kW?
    Zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dn. 24.02.2017 r. w
    sprawie zwolnień od podatku akcyzowego: ,,Zwalnia się od akcyzy zużycie energii
    elektrycznej wyprodukowanej z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW
    przez podmiot, który zużywa tę energię."

    Wnioskodawca posiada jedna instalację fotowoltaiczną o mocy 35,36 kW czyli nie
    przekracza 1 MW.
    Przedsiębiorstwo nie ma obowiązku uiszczania podatku akcyzowego od zużycia na
    potrzeby własne energii, którą wytwarza w mikroisntalacji - panele fotowoltaniczne.
    """""""""""""

    b.

  • 35. Data: 2020-02-09 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > I ni ciula mniej ni więcej tylko 1000kWh, tak?

    Masz racje, raz 980, raz 950 a w innym roku 1100.
    Jakie to ma znaczenie w kontekscie tego ze instalacje zakładasz na 20
    lat?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 36. Data: 2020-02-09 10:27:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.02.2020 22:59, heby wrote:

    > Mam falownik z podpięciem do baterii. Samej baterii nie mam, bo ceny z
    > kosmosu.
    >
    > Ale ale ... trzeba będzie się tematem zainteresować. Może baterię da się
    > zrobić z tańszych akku niż lion. Może z kwasowych.
    >
    > Ponoć na Ukrainie prężnie zeskrobują Nissany Leafy z drzew i bateria
    > jest do wykorzystania właśnie w instalcjach PV, sa firmy które to robią.
    > Co prawda wiem to od ukrainca i nie wiem ile koloruje, ale jak widać
    > druciarstwo można i tak.

    Ja myślę, że do tego to dąży. Kiedyś, w przyszłości, zamiast oddawać
    prąd do sieci będziemy go sobie gromadzić na noc. W zimowe miesiące
    będzie kiepsko ale na podstawowe życie wystarczy, bez ogrzewania.
    W lecie będzie nadprodukcja.
    Myślę, że energetyka to zrozumie jednego dnia i sama się przystosuje do
    nowych realiów. Im się to nasze prosumenctwo w ogóle nie opłaca i będą
    musieli się do niego zaadaptować.
    Nie ma co liczyć na banki prądu trzymające energię od lata do zimy.

  • 37. Data: 2020-02-09 10:32:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    > Niekoniecznie, nadal potrzebują tej energii do ogólnego bilansu który
    > jak na razie jest bardzo zły. A koszt jej uzyskania jest w sumie
    > niewielki w stosunku do kar czy karnych opłat które ich czekają.

    Ta unia chce tylko karać i karać. W końcu wypowiemy im niektóre
    traktaty, a niektóre będziemy renegocjować. Jesteśmy rynkiem zbytu dla
    nich i w każdej chwili można np. belgijskie czy holenderskie firmy
    wywalić z naszego rynku jak będą nam podskakiwać. Europa wschodnia to
    duży rynek i te dranie z zachodu pójdą na ustępstwa. Im tylko zależy
    żeby nas zdominować ekonomicznie, rozjechać.
    Bez niemieckich samochodów świat się nie zawali, a każdy import z
    zachodu to katastrofa gospodarcza dla nas.

  • 38. Data: 2020-02-09 10:34:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.02.2020 22:55, heby wrote:

> [...]
    > grzaniem na prąd (rezystancyjnym!) to prawie umarłem ze śmiechu. Czekam
    > z popcornem na pierwsze ofiary licznika.

    Gdzie wyczytałeś, że piece wywalili i przeszli na grzanie rezystancyjne?

  • 39. Data: 2020-02-09 10:37:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 lutego 2020 10:30:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > musieli się do niego zaadaptować.
    > Nie ma co liczyć na banki prądu trzymające energię od lata do zimy.

    owszem, takich technologii na horyzoncie nie widać. Natomiast stabilność działania
    sieci energetycznych wymaga elektrowni niezależnych od kaprysów przyrody - czyli
    własciwym kierunkiem prawdopodobnie byłoby z 5 elektrowni jądrowych w Polsce. Albo
    500 jesli udałoby sie hipotetycznie zbudować jakis niewielki i bezpieczny blok
    kogeneracyjny, ciepło+prąd.

    b.

  • 40. Data: 2020-02-09 10:49:23
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.02.2020 10:37, Budyń wrote:

> [...]
    500 jesli udałoby sie hipotetycznie zbudować jakis niewielki i bezpieczny blok

    Może kiedyś wpadną jak zrobić fuzję w przydomowym kontenerze :-)