  • 51. Data: 2020-02-09 15:43:33
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Rozporządzenie podałem ci z 2017, wszystko starsze nie ma dla tematu znaczenia.

    b.

  • 52. Data: 2020-02-09 15:54:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Chcesz linka sprzed dziesięciu lat?

    Z lat 50tych ubiegłego stulecia chcę?
    Budyń czy Budzik podali Chyba aktualńą wykładnię.
    Znajdź na onanecie coś przeciwnego i daj linka

  • 53. Data: 2020-02-09 16:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > urzędzie skarbowym. To że dałeś interpretację z przypadkowego urzędu
    > skarbowego nie znaczy że we wszystkich będzie tak samo. To co
    > znalazłeś dotyczyło spółki a nie indywidualnego uzytkownika. Możesz
    > wierzyć możesz nie wierzyć ale jakiś , wcale nie odległy, czas temu
    > spotkałem się z opisami spraw że ludziom którzy sami sobie zbudowali
    > wiatrak i robili nim prąd zarzucono że nie mają liczników i nie
    > rozliczają się z akcyzy od pradu jaki wyprodukował na własne
    > potrzeby. I nie chodziło o bardzo duże wiatraki a takie 3-5kW.

    Ja zadnej interpretacji nie dawałem.
    Wyjasniałem tylko ze ty nie czepiasz sie tego co jest na fakturze, tylko
    tego co poza nią.
    Na szczescie juz w innej czesci watku juz wyjasniłes ze to nie sa zadne
    sprawdzone wiadomosci a jedynie jakies podejrzenia na które nie masz
    zadnego poparcia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 54. Data: 2020-02-09 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Z Zenkiem taka dyskusja
    > Jak zweryfikujesz to co On pisze to albo się wycofa po cichu, albo
    > bluzgami rzuci albo stwierdzi że w jego dowodzie dyskutanta nie ma.
    > A jak spytasz o żródło to napiszę ża w onanecie było
    > A nie było.
    > Ostatnia dyskusja o liczbie ludności, cenach mieszkań w Łodzi,
    > trochę konkretnych faktów i Zenek w tamtym wątku zamilkł. Tak sobie
    > postanowiłem weryfikować Jego rewelacje więc"sprawdzam" często
    > będzie.

    Jest jeszcze gorzej.
    Za tydzien wroci z tymi samymi opowiesciami ktore uskuteczniał i został
    naprostowany. Było tak nie raz, poprawy sie nie spodziewam.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 55. Data: 2020-02-09 17:23:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 10:32, KIKI pisze:

    > Ta unia chce tylko karać i karać. W końcu wypowiemy im niektóre
    > traktaty, a niektóre będziemy renegocjować.

    Marzyciel.

    Jesteśmy rynkiem zbytu dla
    > nich i w każdej chwili można np. belgijskie czy holenderskie firmy
    > wywalić z naszego rynku jak będą nam podskakiwać. Europa wschodnia to
    > duży rynek i te dranie z zachodu pójdą na ustępstwa. Im tylko zależy
    > żeby nas zdominować ekonomicznie, rozjechać.
    > Bez niemieckich samochodów świat się nie zawali, a każdy import z
    > zachodu to katastrofa gospodarcza dla nas.

    Ale bez naszej produkcji podzespołów będzie katastrofa dla nich, z czego oni
    sobie doskonale zdają sprawę.

    --
    Janusz

  • 56. Data: 2020-02-09 17:28:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Jest jeszcze gorzej.
    > Za tydzien wroci z tymi samymi opowiesciami ktore uskuteczniał i został
    > naprostowany. Było tak nie raz, poprawy sie nie spodziewam.

    Dlatego ja z nim żadnych dyskusji nie prowadzę, szkoda czasu i nerwów :)

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2020-02-09 17:38:09
    Temat: Re: [OT] PV pesymistycznie.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/02/2020 10:32, KIKI wrote:
    > Ta unia chce tylko karać i karać.

    To brzmi jak jeszcze jeden z debilizmów Korwinowców i jak zwykle nie na
    temat.

    > Jesteśmy rynkiem zbytu dla
    > nich

    Zauważyłem, w swojej ignoracji, że Unia jest też rynkiem zbytu dla nas.

    > i w każdej chwili można np. belgijskie czy holenderskie firmy
    > wywalić z naszego rynku jak będą nam podskakiwać.

    A co jeśli ktoś polskie firmy wywali z rynku belgijskiego? Hipokryzja
    działą tylko w teorii.

    > Europa wschodnia to
    > duży rynek

    Mają głównie rakiety i wódkę więc faktycznie mają czym płacić ponadto
    mamy w tradycji dziesiątki lat wyjątkowo korzystnej dla jeden ze stron
    synbiozy.

    > żeby nas zdominować ekonomicznie, rozjechać.

    Robią to niestrudzenie od tylu lat że gołym okiem widać jacy jesteśmy
    biedni, ludzi już nie stać na brukiew, w lepiankach mieszkają, ostatnio
    widziałem zlot 126p, taka bieda.

    > a każdy import z
    > zachodu to katastrofa gospodarcza dla nas.

    I dlatego własnie upadła Unitra, a przecież mogła spokojnie konkurować z
    Intelem.

    MCY 686 ... aż się łezka w oku kręci ...

    Ehh... korwiniści ... jeszcze jedna pusta i prostacka ideologia.

  • 58. Data: 2020-02-09 18:18:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest duże prawdopodobieństwo że masz rację. Przy okazji znalazłem w necie coś
    takiego. Artykuł napisał jakiś doradca podatkowy w połowie 2018 roku. Nie mam żadnego
    własnego zdania na temat artykułu. Wytlumaczysz co artysta miał na myśli z vatem?
    Fotowoltaika a VAT
    Inaczej jest w zakresie VAT. Wytworzoną energię elektryczną uznaje się za towar,
    który może być przedmiotem dostawy. Jednak po jej wyprodukowaniu nie dochodzi do
    czynności opodatkowanej, która rodziłaby konieczność naliczenia tego podatku.
    Opodatkowaniu podlega bowiem odpłatna dostawa towaru, która nie wystąpi przy zużyciu.

    VAT jest naliczany jednak w zakresie tzw. dostaw nieodpłatnych zrównanych z
    odpłatnymi. Jeżeli spełniasz warunki do uznania Cię za podatnika VAT, który
    skorzystał z odliczenia VAT z tytułu montażu fotowoltaiki, opodatkujesz wykorzystanie
    energii na potrzeby własne (osobiste).
    Czy dobrze sądzę że jak ktoś ma dom i w nim prowadzi działalność gospodarczą. I
    zainstalował na firmę panele i odliczyl VAT to musi do ilości prądu jaki zużył poza
    działalnością doliczyć VAT i ten VAT odprowadzić do US?

  • 59. Data: 2020-02-09 19:15:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.02.2020 o 11:34, heby pisze:
    > 3kWp.
    >
    > Energia w okolicy poczatku roku:
    czyli styczeń, jeden z gorszych miesięcy
    > a) najlepsza: 8kWh (słońce cały dzień)
    > b) najgorsza: 0.2kWh (ciezkie chmury cay dzien)
    > c) średnia dzienna z 2 tyg: 1.5kWh.
    > Czyli jakieś 1zł dziennie i rozrzut 40x.
    paaaanie. jakbyś porównywał to jeszcze z mocą chwilową o północy - była
    by tragedia. A tak na poważnie, po kija Ci takie podsumowanie?
    w lipcu 2019 na grupie był temat:
    roczny raport z pracy PV
    poczytaj, przejdzie Ci ochota na marudzenie.

    > Ale ale ... ja nie o tym. Rozmowę zasłyszałem z monterem: "Paaanie, masz
    > pan 10kWp, jak słońce zajdzie za chmury to przecież dalej widno jest
    > nie? To co się Pan przejmujesz, bedzie działać".
    >
    > Jestem ciekaw ile ludzi za kilka miesięcy strzeli sobie w łeb jak się
    > okaże że produkowali 3zł dzienne a ich nowe "maty grzewcze" konsumują po
    > 20zł ;)
    trzeba przyznać - konsekwentny jesteś. A co powiedzą ludziska jak w
    lipcu naprodukują energii za 30zł, a maty grzejne nic nie skonsumują?

    ToMasz

  • 60. Data: 2020-02-09 19:50:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/02/2020 19:15, ToMasz wrote:
    > czyli styczeń, jeden z gorszych miesięcy

    Tak, brawo, o to chodziło.

    > by tragedia. A tak na poważnie, po kija Ci takie podsumowanie?

    Produkcja 1kWh dziennie zimą w zderzeniu z hasłami instalatorów "jak
    jest jasno to też produkuje, nie?". Suweren łyka bez śladu wąpliwości :D
    Nie przywraca mi to wiary w naród.

    To nawet nie jest podsumowanie. Mam w okolicy takich co własnie na
    jesień wypierniczyli wszelkie piece i grzeją prądem z instalacji 10kWp.
    Czekam z popcornem.

    > trzeba przyznać - konsekwentny jesteś. A co powiedzą ludziska jak w
    > lipcu naprodukują energii za 30zł, a maty grzejne nic nie skonsumują?

    Wcześniej wybulją kilka tysiaków i będzie płacz i narzekanie oraz
    oskarżanie kogo tam aktulanie nie lubią.