  • 71. Data: 2023-06-03 07:42:04
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 05:39 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Odpowiedź na wątpliwości:
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,174372,298
    21828,polska-nigdy-nie-potrzebowala-tak-malo-wegla-w
    iatr-i-slonce.html#do_w=55&do_v=812&do_st=RS&do_sid=
    608&do_a=608&s=BoxZieImg2&do_upid=812_ti&do_utid=298
    21828&do_uvid=1685692230107

    To co piszą to ogólnie wiadomo, liczby trochę zaskakują na plus,
    najważniejsze dla tego wątku jest to:

    "Ale drugim elementem jest to, że zużywamy mniej prądu. W kwietniu tego
    roku zapotrzebowanie było o 8 proc. niższe niż zwykle w kwietniu - mówi i
    dodaje:

    - Skąd to mniejsze zużycie? Po pierwsze mamy więcej tzw.
    autokonsumpcji, czyli zużycia własnej energii słonecznej przez
    prosumentów, skutkującego niższym poborem z sieci. Po drugie to
    oszczędność energii. Za nią stoi m.in. łagodna pogoda, ale też skutki
    wysokich cen prądu i wynikające z nich działania na rzecz ograniczenia
    zużycia energii, zarówno przez firmy, jak i gospodarstwa domowe."

    Czyli ten akapit stoi w całkowitej sprzeczności do tezy Mateusza: "masz
    swój prąd to sumarycznie zużywasz go więcej i więcej spalamy węgla".
    Dodatkowo potwierdza to co już wielokrotnie pisałem: statystyczny
    właściciel PV, mimo posiadania instalacji nadal opłaca rachunki za prąd i
    w związku z tym dąży do ich minimalizacji. Nie rozpierdziela swojego prądu
    na głupoty.

    TG

  • 72. Data: 2023-06-03 09:07:35
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Produkcja jeszcze idzie - mam teraz 154kWh z 21kW paneli.
    > Czyli wychodzi 7,3kWh z 1kW paneli.
    >

    > TG

    U mnie jak widać wychodzi 6,6 z 1kw paneli. Jednak u mnie warunki są
    dość odległe od ideału, nie dość że instalacja skierowana na wschód to
    jeszcze do jakiejś dziewiątej  drzewa przysłaniają a po 16tej dochodzi
    cień komina..

  • 73. Data: 2023-06-03 09:08:54
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > A czy orientujesz się, ile węgla mniej elektrownia spaliła dzięki tym
    > 154 kWh?
    >
    > Mateusz

    Program SEMS Portal wylicza to na bieżąco. I tak wg tego wskaźnika przez
    lekko ponad dwa lata użytkowania dla instalacji 7,2kW zaoszczędziłem
    6,69 tony węgla, a redukcja CO2 wyniosła 16,52tony.

  • 74. Data: 2023-06-03 09:09:12
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Może wystarczy że ma internet.

    Może, ale nie ma podstaw aby wątpić. ?

  • 75. Data: 2023-06-03 10:22:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 czerwca 2023 o 09:09:18 UTC+2 Trybun napisał(a):

    > Może, ale nie ma podstaw aby wątpić. ?
    Nie ma również podstaw żeby od razu wierzyć.

  • 76. Data: 2023-06-03 13:27:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 09:07 Trybun <M...@j...cb> pisze:

> [...]
    > dość odległe od ideału, nie dość że instalacja skierowana na wschód to
    > jeszcze do jakiejś dziewiątej drzewa przysłaniają a po 16tej dochodzi

    Mam kumpla, który ma instalację 18kW i u niego wychodzi prawie 9 kWh z 1kW
    paneli.
    Instalację postawił na swojej łące, 30st na południe.
    To jest wg mnie max jaki można wycisnąć w centralnej Polsce.
    Z 18kW ma większą produkcję roczną niż ja ze swoich 21 miedzy
    domami/drzewami.

    TG

  • 77. Data: 2023-06-03 14:01:56
    Od: Mogwai <m...@...invalid>

    dn. 02.06.2023 o 17:07, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Ja nie mam kompetencji aby snuć jakieś teorie o mikro urazach nie
    > miałem o nich pojęcia do czasu zobaczenia na ekranie komputera.

    To zupełnie niepotrzebna skromność. Po Twoich szczegółowych
    przewidywaniach tego, co mnie niechybnie czeka na starość od razu
    rozpoznałem internetowego specjalistę - jeśli nie od siedmiu boleści,
    to przynajmniej od mikrourazów.

    > Odróżniasz sezonową jazdę na nartach (w moim przypadki kilka dni w
    > sezonie) od codziennej pracy fizycznej przez cale życie zawodowe?

    Przypomnę, bo pamięć u kolegi dobra, ale nadzwyczaj krótka, że kolega te
    narty założył w odpowiedzi na moje 15-minutowe wnoszenie drewna raz w
    tygodniu. Wywnioskowałem zatem, że to takie kilkuminutowe, regularne
    narciarstwo. Bo czemu nie. Niejedno w życiu widziałem, nic mnie już nie
    dziwi.

    Potem nie wiadomo skąd pojawiły się fizyczne, pełnoetatowe prace
    zarobkowe, w tym platformy wiertnicze. Czekałem jeszcze na jakieś misje
    na ISS, ale tutaj srogo się zawiodłem. Ja rozumiem, że zwyczajnie
    trollujesz, jednak dość niezgrabnie Ci to wychodzi.

    > Jak starałeś się udowodnić, że u Ciebie wszyscy mają parki maszynowe
    > jak nasz ZUL

    Jeśli ten "wasz" ZUL składa się z traktora i dwóch pilarek, to ja się
    nie dziwię, że ludzie narzekają. Ty po prostu nie wiesz, jak wyglądają
    nowoczesne, zawodowe prace leśne i wyciągasz wnioski na podstawie
    domysłów i patologicznych obserwacji. Słowem robisz dokładnie to, co
    bezpodstawnie zarzucałeś Jarkowi. Jest na to jakieś słowo. Hipopotam,
    czy coś - nie pamiętam. Może jakiś specjalista leksykalny podpowie.

    > To że Ty coś robisz i jest dla Ciebie "przyjemne" nie oznacza, że u
    > innych jest tak samo.

    Czytałem kiedyś o analfabetyzmie wtórnym, lecz do tej pory nie było mi
    dane go zaobserwować. Warto było czekać.

    Mateusz

  • 78. Data: 2023-06-03 16:40:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > To jest wg mnie max jaki można wycisnąć w centralnej Polsce.
    > Z 18kW ma większą produkcję roczną niż ja ze swoich 21 miedzy
    Postawi sąsiad podobna i będą się gryźć, wiem bo sam tak mam, jak byłem
    sam tobyło super mimo nawet cienia
    na części paneli. Ale w tym roku już mam też sąsiada na jednej linii i
    sobie przeszkadzamy :(
    Jedyne co mi pozostaje to grzać w południe CWU, wtedy coś zyskuję i przy
    okazji tez robię 'dobrze' sąsiadowi.

    --
    Janusz

  • 79. Data: 2023-06-03 23:00:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/06/2023 23:01, Zenek Kapelinder wrote:
    > W fotowoltaice z dachu cena pradu

    Przyłapany na pierdoleniu od rzeczy ma tylko nastepny monolog z dupy.

    Wyjaśnie Ci więc, pajacu, że koszt falownika w instalacji
    fotowoltaicznej jest znikomą częścią zysku jaki generuje instalacja,
    nawet przy obecnych cenach, przez cały okres swojego życia instalacji.
    Może się ich i 4 popsuć w tym czasie, a kułaki i tak będą do przodu.
    Twoje bredzenie o tym jak cena falownika zabija zyski z PV to
    najzwyklejsze pierdolenie z dupy. Starasz się już czepiać absurdalnych
    problemów aby wykazać jak wszyscy przegrali na PV. Kup se kalkulator i
    policz ile procent kosztów instalacji to falownik i ile procent zysków
    na przestrzeni 20 lat to falownik. Podpowiem jeszcze raz: średnio koszt
    nowego falownika zwraca się po roku pracy instalacji. A cała instalacja
    obecnie zwraca się średnio po 5-6 latach. Więc w twoich 20 latach
    instalacjia zwróci się ponad 3 razy, z czego ponad 2 razy to zysk na
    czysto. I falownik może się popsuć. Bez znaczenia, jest znacznie tańszy
    niż 15 lat czystych zysków z PV. I panele można zezłomować w cenie
    nowych. I dalej będą zajebiste zyski.

    Pogódź się z tym, że nie możesz dorwać się do tych zysków w swojej
    dziurze, umrzesz odrobinę bardziej szczęśliwy.

  • 80. Data: 2023-06-03 23:28:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.06.2023 o 23:00, heby pisze:
    > A cała instalacja
    > obecnie zwraca się średnio po 5-6 latach.

    Niekoniecznie się z tym zgodzę. Rozlicz obecną cenę 10kW PV +pompa
    ciepła/instalacja. Szacunkowo rzucam 80tys całość.

    80:6=13

    13 tysięcy rocznie nie wydam na prąd, gaz i ogrzewanie, chyba że w
    jakimś pałacu.
    Opał już staniał i idzie w "normalne" w sensie 50% tego co było ostatnio.

    W prostym przeliczniku obecnie, nadal wychodzi więcej niż 10 lat. Mogę
    podać dane od siebie:

    Prąd 1700zł/rok
    Węgiel 3T (cena obecna, bo akurat kupiłem po 1500zł) 4500zł
    Gaz? Okazjonalnie bo nie mam sieci miejskiej ale rocznie to 600zł za
    butle 1 na 2 mies po 100zł. ZERO strat w sensie potrzeby wymiany/awarii
    falownika/paneli/PC. Mieszkanie w kamienicy 80m2.

    Łącznie:

    1700+4500+600=6800zł/rok

    Nie oszczędzam w sensie, że mam 22C w domu. Mam 24C.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>