  • 11. Data: 2021-03-11 19:41:23
    Temat: Re: PV przewymiarowanie stringów względem mocy falownika.
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 11.03.2021 19:19, budynPL wrote:

    > pewnie bylo cos podłączone równolegle :-) Co nie zmienia tematu - nie wiem co moj
    > falownik wytrzyma (goodwe dt8000). Bo takie które obcinają moc to wiem ze są.
    > https://sonneko.com.pl/pl/p/GOODWE-GW8KN-DT/3137
    >
    > b.

    Ale odcinanie mocy polega właśnie na niepobieraniu z paneli czyli na
    panelach wzrasta napięcie, bo są nieobciążone.
    Tylko żeby nie przekroczyć tych wartości co zadeklarowali na naklejce
    falownika.
    To jest jak zasilacz impulsowy tylko, że synchronizowany z siecią AC i
    działa w przeciwną stronę.

    Pytanie jest ciekawsze. Jak nadmiar paneli wpływa na sprawność. Na pewno
    szybciej osiągną te 200V żeby w ogóle włączył się. Energia będzie
    większa przy wyższym napięciu także. No ale kąt padania słońca jest z
    boku i jak to się odnosi do ogólnej sprawności....