  • 31. Data: 2009-01-10 11:49:57
    Temat: Re: Pali sie sadza w kominie
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:gk9pm4$lq$1@inews.gazeta.pl...

    > jest, 4 razy do roku przy piecach na paliwo stałe i 2 razy do roku na gaz
    > lub olej
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > robert
    > www.sabina.studioonline.pl

    mozesz podac przepis?
    bo Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16
    czerwca 2003 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków,innych
    obiektów budowlanych i terenów (Dz.U.Nr 12 poz.1138 z dnia 11 lipca 2003
    r.Rozdział 7 instalacje i urządzenia techniczne § 30. 1. mówi ze przewody
    kominowe musza być czyszczone 4 razy do roku a raz do roku winna byc
    przeprowadzona kontrola. przepisy te rowniez mówią ze kontrole te
    przeprowadzaja osoby posiadające kwalifikacje mistrza kominiarskiego.
    Natomiast nie znalazlem nigdzie przepisu mówiacego że czyszczenie musi
    przeprowadzac rowniez taka osoba.
    w zwiazku z czym uważam że czyszcic komin moge osobiście,jeżeli sie myle to
    prosze wskazac odpowiedni przepis.

    pozdrawiam

  • 32. Data: 2009-01-10 12:08:25
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > nie o akumulację ciepła tu chodzi, tylko o zdolność przenoszenia naprężeń od
    > szybkiego i mocnego nagrzewania,

    ile widziałeś kominów systemowych po pożarze?

    > natomiast nawet najlepiej wymurowany komin z cegły przy szybkim nagrzewaniu
    > może popękać, gdyż róznica temp na powierzchni zew i wew sięga ponad 1000
    > stopni

    ale tony cegły są wstanie zakumulować tą energie !

    > ja mam IBF i jak wół stoi w specyfikacji: "odporny na pożar sadzy",
    > zresztą schiedel czy leier też tak mają

    mało wiesz z praktyki...

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2009-01-10 12:28:49
    Od: KK <k...@o...pl>

    na102 pisze:
> [...]
    > przeprowadzac rowniez taka osoba.
    > w zwiazku z czym uważam że czyszcic komin moge osobiście,jeżeli sie myle to

    Masz rację, to samo powiedział mi kominiarz 3 tyg temu
    KK

  • 34. Data: 2009-01-10 19:38:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > A tak przy okazji - czy jeszcze ktoś pamięta że komin to na dobrą
    > sprawę powinna być konstrukcja wolnostojącą przyklejona do ścian
    > budynku tylko płaską warstwą zaprawy?

    no ja zakłam że to jest elementarna sztuka budowlana

    choć wielu buduje kominy monolitycznie z resztą sciany co jest imho błędem.

  • 35. Data: 2009-01-10 20:50:14
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > przeprowadzac rowniez taka osoba.
    > w zwiazku z czym uważam że czyszcic komin moge osobiście,jeżeli sie myle

    zacytuję stanowisko KKP:
    Spotyka się bardzo często próby dowolnego interpretowania §24
    rozporządzenia. Wielu zarządców budynków stwierdza "ja sobie sam czyszczę
    kominy wtedy kiedy chcę i nikomu nic do tego gdyż robię to zgodnie z w/w
    cytowanym §24 rozporządzenia.
    Sądzę że ten sposób argumentacji jest nie tyle pokrętny co i błędny,
    cofnijmy się do mojego podkreślenia w art. 3.2. ustawy o ochronie przeciw
    pożarowej ... w innych przepisach. Ustawodawca w ustawie Kodeks wykroczeń w
    art. 82§1 (Dz.U. nr 6 z 1995 ze wszystkimi zmianami) "Kto nieostrożnie
    obchodzi się z ogniem lub wykracza przeciwko przepisom dotyczącym
    zapobiegania i zwalczania pożarów, a w szczególności ...
    2. Utrudnia okresowe czyszczenie komina lub nie dokonuje bez zwłoki naprawy
    uszkodzeń komina i wszelkich przewodów dymowych; ....podlega karze aresztu,
    grzywny albo karze nagany."
    Oczywistym dla mnie jest, że Ustawodawca uchwalając w/w artykuł 82 nie miał
    na myśli właściciela, zarządcy budynku utrudniającemu samemu sobie
    czyszczenie komina lecz raczej właściciela zarządcę utrudniającemu okresowe
    czyszczenie kominów osobie posiadającej niezbędny sprzęt i kwalifikacje.
    Chociaż również żartobliwie możemy przyjąć, że Ustawodawca w swej mądrości i
    przenikliwości przewidział "schizofrenię" zarządców.
    koniec cytatu...
    i moje 5 groszy:
    po pierwsze primo:
    jak zapali ci się sadza w kominie, to straż pożarna dowali ci grzywnę,
    stwierdzając, ze przyczyną był zły stan techniczny komina, jak był
    czyszczony przez kominiarza i masz na to papier, to on za to odpowiada (kiki
    może iść do niego z paragonami :-)), jak czyściłeś sam, to paragony możesz
    zostawić sobie,
    po drugie primo:
    o kasie z ubezpieczenia też zapomnij, bo ubezpieczyciel będzie opierał się
    na protokołach odpowiednich służb (straży pożarnej), gdzie jak wół będzie
    stało, że przyczyną jest był zły stan techniczny komina, o który masz
    dbać... a jakże ty :-)
    po trzecie primo:
    ile zoszczędzisz na kominiarzu? jest to warte ryzyka?

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 36. Data: 2009-01-10 22:19:47
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > dbać... a jakże ty :-)
    > po trzecie primo:
    > ile zoszczędzisz na kominiarzu? jest to warte ryzyka?

    Ty przyjąles mylnie jak i KKP ze ktos kto nie chce widzieć kominiarza nie
    czysci kominów. Faktem jest że takie sytuacje maja miejsce ale to odnosi sie
    w wiekszosci do budynków wielorodzinnych gdzie zarzadcy lub wlasciciele
    usiluja zaoszczedzic kase. Jeżeli ktos nie czysci wlasnego komina w swym
    prywatnym domu jest poprostu głupcem.
    natomiast na twoje wszystkie trzy prima mam nastepujace odpowiedzi
    na pierwsze primo :jakim cudem maja mi sie zapalic sadze skoro czyszcze
    ten komin?
    na drugie primo : żadne slużby tego nie stwierdza bo wyczyszczony komin sie
    nie zapali a stan techniczny komina jest nalezyty co potwierdza coroczna
    kontrola pana z KKP ktorego na takową zawsze zapraszam ;)
    na trzecie primo : nie ma ryzyka skoro komin jest wyczyszczony.
    Nie dziwie sie ze kominiarze maja takim jak ja za zle bo im nie daje
    zarobić na chleb,ale ja sie pytam jakim prawem oni mi chca zabrac pieniadze
    na mój chleb?.
    Zauważ kolego że niektórzy swoje domy wybudowali wlasnymi rekami kosztem
    wieloletnich wyrzeczen i zwyczajnie ich nie stac na ekstrawagancje w postaci
    zbiorów rachunków z KKP za to co moga sami zrobić równie dobrze jak jak
    pan w cylinderku. Natomiast nie należy i nie wolno pomijac corocznych
    przeglądow ktore mogą wykryc jakies nieszczelnosci i nieprawidlowosci w
    działaniu systemu kominowego.
    I na koniec może najważniejsze stwierdzenie jezeli w czasie czyszczenia
    stwierdzacie ze macie mocno zasyfiony komin to oznacza ze wasze pieniążki
    zamiast zamieniac sie w ciepło spieprzaja do komina i czas sie zająć piecem.
    pozdrawiam

  • 37. Data: 2009-01-10 22:56:13
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Ty przyjąles mylnie jak i KKP ze ktos kto nie chce widzieć kominiarza nie
    > czysci kominów ... Jeżeli ktos nie czysci wlasnego komina w swym
    > prywatnym domu jest poprostu głupcem.

    może i czyści, ale są to często różne "domowe" sposoby czyszczenia (np.
    stosowana przez byłego sąsiada metoda na "świerczka"), natomiast kominiarz,
    jeżeli ma tytuł mistrza kominiarskiego, przynajmniej teoretycznie powinien
    wiedzieć, jak to się powinno robić

    > jakim cudem maja mi sie zapalic sadze skoro czyszcze ten komin?

    bo może czyścisz źle i nawet o tym nie wiesz...

> [...]
    > wieloletnich wyrzeczen i zwyczajnie ich nie stac na ekstrawagancje w
    > postaci zbiorów rachunków z KKP za to co moga sami zrobić równie dobrze

    jako twój potencjalny sąsiad i właściciel drewnianego domu, cieszę się, ze
    jednak interpretacja przepisów jest taka, jak opisałem, wolę widzieć pana w
    cylinderku na twoim dachu, niż ciebie, bo mam przekonanie, że ten pan w
    niejeden komin już widział i potrafi go czyścić lepiej niż ty (są oczywiście
    wyjątki, był u mnie taki, co szczerze wyznał, że takiego systemowego to
    jeszcze nie widział, na dach mu się nie chciało wchodzić, popatrzył tylko na
    ogień w kominku, czy jest ciąg, a odbiór komina chciał zrobić jeszcze przed
    jego wybudowaniem, oczywiście u mnie nie zarobił :-)),
    a czyszczenie komina przez fachowca, to nie ekstrawagancja, tylko
    zdroworozsądkowe podejście, piszesz o domach budowanych kosztem wyrzeczeń,
    ja też kredyt będe spłacać do emerytury i twierdzę, że 50 PLN za usługę to
    niewiele, żeby zmniejszyć ryzyko do minimum

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 38. Data: 2009-01-10 23:42:19
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > jako twój potencjalny sąsiad i właściciel drewnianego domu, cieszę się, ze
    > jednak interpretacja przepisów jest taka, jak opisałem, wolę widzieć pana

    ale zauwaz ze to interpretacja korporacji kominiarskiej czyli tego który
    chce zarobic na tobie
    pozdrawiam

  • 39. Data: 2009-01-11 09:34:30
    Od: "kris" <K...@w...pl>

> [...]
    > ja też kredyt będe spłacać do emerytury i twierdzę, że 50 PLN za usługę to
    > niewiele, żeby zmniejszyć ryzyko do minimum

    Bzdury piszesz po raz drugi(pierwsza bzdura to ta że systemowy lepiej znosi
    pożar sadzy nizż komi murowany)
    Czyszczenie komina to nie jest jakaś super skomplikowana czynność do której
    potrzebny jest super fachowiec.
    Ale niektórzy popadają w paranoie, i stąd posty typu: "komin musi byc
    czyszczony przez kominiarza co 2 miesiace" "piekarnik musi podłaczyć gość z
    uprawnieniami ABCDE..." itp.
    A płyn do spryskiwaczy w samochodzie sam wlewasz czy jedziesz na warsztat
    aby wlał ci go gość z UPRAWNIENIAMI?

    Krzysiek

  • 40. Data: 2009-01-11 10:32:33
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Bzdury piszesz po raz drugi(pierwsza bzdura to ta że systemowy lepiej
    > znosi pożar sadzy nizż komi murowany)

    fachowiec się znalazł, uzasadnij twoje twierdzenie, tak jak ja to zrobiłem
    krótka piłka: masz na piśmie, że twój komin z cegły jest odporny na pożar
    sadzy?
    bo ja na swój systemowy mam :-)

> [...]
    > Ale niektórzy popadają w paranoie, i stąd posty typu: "komin musi byc
    > czyszczony przez kominiarza co 2 miesiace" "piekarnik musi podłaczyć gość

    raczej ty popadasz w paranoję (gdzie ty widzisz te posty o których piszesz
    :-)), a czyszczenie komina (i inne odpowiedzialne prace) powinny być
    wykonywane przez fachowców i to nie paranoja, tylko zdrowy rozsądek, to nie
    chodzi tylko o TWOJE życie i TWÓJ dom, a szczytem sknerstwa i bezmyślności
    jest żylowanie tych 50 PLN

    --
    pozdrawiam
    robert