  • 81. Data: 2014-07-13 18:19:55
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 13 lipca 2014 15:50:10 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > metr�w pod ziemi�. No i odzyskuje si� ciep�o z wody u�ytkowej :)

    problemem jest wciaz zrodlo ciepla. Odzysk - super -ale tego jest malo. Co dalej?

    b.

  • 82. Data: 2014-07-13 19:23:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Jul 2014 15:50:10 +0200, wolim

    > Ciepła z gówna jest więcej jak ze zwykłej wody

    Żeby było "ciepło z gówna", to szambo musi mieć odpowiednią temperaturę do
    utrzymania procesu gnilnego. Jak chcesz utrzymać tę temperaturę skoro pompa
    wszystko, dosłownie w chwilę, wyssie?

    > No i odzyskuje się ciepło z wody użytkowej :)

    Tego ciepła, po przepłynięciu wody w rurach kanalizacyjnych dociera do
    szamba tyle co kot napłakał. Jest tego tak mało, że nie warto nawet
    wspomagać szambem GWZ a co dopiero robić z tego samodzielne DZ.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 83. Data: 2014-07-13 22:14:41
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 lipca 2014 19:23:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > szamba tyle co kot napłakał. Jest tego tak mało, że nie warto nawet
    >
    > wspomagać szambem GWZ a co dopiero robić z tego samodzielne DZ.

    Byś się zdziwił ile tego ciepła jest dużo. Oczywiście w bilansie domu to bardzo
    niewiele ale w złotówkach jest go sporo. Warto się po te złotówki chylić.

  • 84. Data: 2014-07-14 09:45:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 lipca 2014 22:14:41 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Byś się zdziwił ile tego ciepła jest dużo. Oczywiście w bilansie domu to bardzo
    niewiele ale w złotówkach jest go sporo. Warto się po te złotówki chylić.

    Ciepla jest tyle ile zuzywamy na CWU. Ja na podgrzanie CWU place 25 pln / mc,
    czyli 300 pln / rok. Niechbysmy z tego odzyskali polowe to jest 150 pln / rok.
    Czy duzo czy malo to zalezy ile "system" odzyskiwania by kosztowal i jak
    bardzo bylby upierdliwy i awaryjny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2014-07-14 09:47:01
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-07-13 19:23, Myjk pisze:
> [...]
    > szamba tyle co kot napłakał. Jest tego tak mało, że nie warto nawet
    > wspomagać szambem GWZ a co dopiero robić z tego samodzielne DZ.

    Zawsze więcej tego ciepła niż ze zwykłej wody. Choćby nawet miały to być
    3 stopnie więcej w uśrednieniu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 86. Data: 2014-07-14 11:05:11
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 09:45:23 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > Czy duzo czy malo to zalezy ile "system" odzyskiwania by kosztowal i jak

    Nie jesteś sam na Świecie. Są tacy co grzeją prądem za pomocą grzałki. Gazem taniej
    ale też jakieś konkretne kwoty corocznie wychodzą. Policz ile potrzeba wydać na prąd
    jeśli trzeba podgrzać codziennie 200 litrów wody o 35 stopni a ile jeśli o 10 stopni.

  • 87. Data: 2014-07-14 11:15:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 11:05:11 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    jeśli trzeba podgrzać codziennie 200 litrów wody o 35 stopni a ile jeśli o 10 stopni.

    Wiem o tym - tylko jakos zawsze jak jest mowa ile kto wydaje na ogrzewanie
    (w tym cwu) to niezaleznie od medium kazdy krzyczy, ze mniej :-)

    Jezeli chodzi o Twoj przyklad -> 200 litrow wody o 35st to ~8kW, przy
    zalozeniu ze ktos grzeje w normalnej taryfie po 0,6 pln / kW to daje 4,8 pln.
    Na miesiac 144 pln. Tylko kto tak grzeje? Jak juz to grzeje w taniej taryfie
    albo dogrzewa solarami albo sobie kupi pompe p/w do CWU :-) Albo jak juz
    rzeczywiscie tak grzeje to znaczy ze ma b. male zuzycie i grzeje np. 80l,
    a nie 200 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2014-07-14 11:56:25
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 11:15:37 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > rzeczywiscie tak grzeje to znaczy ze ma b. male zuzycie i grzeje np. 80l,

    Dużo osób w miastach tak grzeje. W miastach nie ma solarów ani pomp ciepła w każdym
    mieszkaniu. A przy 80 litrach ciepłej wody na 4 osobową rodzinę to sobie policz ile
    wychodzi na osobę. Dla mnie to dobrze bo odzyskuję ciepło w wody. Jak by wszyscy
    zaczęli to cena prądu by wzrosła o tyle o ile by spadło zapotrzebowanie na prąd.

  • 89. Data: 2014-07-14 12:43:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Jul 2014 13:14:41 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Byś się zdziwił ile tego ciepła jest dużo.

    Nie zdziwiłbym się, bo nie jest go dużo. Nie jesteś(cie) pierwszymi, którzy
    wpadli na odzysk ciepła z szarych ścieków lub z szamba. O ile szare ścieki
    mogą coś znaczyć dla domu skrajnie pasywnego, tak szamba nie warto zapinać
    nawet jako wspomaganie DZ a co dopiero jako samodzielne DZ. Tym bardziej
    dla domu energooszczędnego. W chwilę zamarźnie i do wiosny tak przetrzyma.

    > Oczywiście w bilansie domu to bardzo niewiele

    Właśnie. I właśnie dlatego się na szambie nie ogrzeje domu, co za tym idzie
    propozycja z wykorzystaniem szamba (a nawet dwóch czy trzech) jako DZ to
    propozycja skrajnie pozbawiona sensu. To źródło się nie zregeneruje.

    Wspmniane ciepło z WU do szamba trochę dociera, lecz nie więcej jak 25%
    (większość i tak zostaje w budynku). Natomiast ciepło w szambie generowane
    przez gówno owszem jest, ale nie gdy się dołuje tam temperaturę wysysajac
    energię -- bo wtedy proces "grzania" zwyczajnie ustaje i robi się
    bezużyteczny gówniany kloc. Nie dosyć że nie da energii, to jeszcze gówno
    zamiast się przerabiać na wodę leży jak kupa.

    Innymi słowy: pomysł jest nierozsądny.

    > ale w złotówkach jest go sporo. Warto się po te złotówki chylić.

    Ale żeby zebrać te złotówki to trzeba najpierw zainwestować w system i to
    ciepło przepompować. Rezultat jest taki, że wyda się kasę a ta nigdy się
    nie zwróci z tego co się pozbiera z szamba.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2014-07-14 12:50:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Jul 2014 09:47:01 +0200, wolim

    > Zawsze więcej tego ciepła niż ze zwykłej wody.
    > Choćby nawet miały to być 3 stopnie więcej w uśrednieniu.

    Jesteś niepoprawnym optymistą.

    --
    Pozdor
    Myjk