  • 11. Data: 2010-07-16 10:25:25
    Temat: Re: Panele a ogrzewanie podłogowe
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i1p6jp$q2r$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Gdześ na grupach znalazłem, że opór cieplny paneli wynosi
    > 0,1 -015 m2 *K/W.

    podaję źródło:
    http://www.muratordom.pl/eksperci/pytania/wspolczynn
    ik-przenikania-ciepla/17910/

    Ale prawdopodobnie jest to błąd (wartość zawyżona conajmniej 2x)
    czyli pianka działa jeszcze bardziej niekorzystnie

    pozdrawiam
    JK

  • 12. Data: 2010-07-16 10:35:41
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Jednak walory akustyczne przyklejonego Barlinka mnie przekonują do
    > klejenia.

    w jaki sposob tą deske kleic do posadzki?
    czy pianke też trzeba użyć pod deskę?
    czy moze jakis klej i odrazu deska?

  • 13. Data: 2010-07-16 11:42:27
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-07-16 12:35, Amir pisze:

    > w jaki sposob tą deske kleic do posadzki?
    > czy pianke też trzeba użyć pod deskę?
    > czy moze jakis klej i odrazu deska?

    Barlinek ma w swojej ofercie klej do Deski.
    Ja kleiłem na dwuskładnikowy Artelit.
    Żadnych podkładów się nie stosuje. Deska na zagruntowany odpowiednio beton.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 14. Data: 2010-07-16 20:17:23
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Inne podkłady mogą mieć tą wartość do kilku razy mniejszą.
    >
    > Proszę mnie poprawić jeśli się myle.

    Zupelnie na bolka oko, jezeli ogrzewanie podlogowe sprawdza sie z deskami
    czy parkietem grubosci 15mm o wiekszym oporze niz parkiet to polowe cienszy
    panel nawet z dwa razy wiekszym oporem cieplnym w postaci pianki tez nie
    powinien miec problemu o ile ktos to uwzglednil planujac ogrzewanie
    podlogowe. Jednak nie zamierzam sie tu spierac, bo te tematy przerabialem
    ponad rok temu planujac wlasne ogrzewanie podlogowe. Jezeli panele sa
    uwzglednione w projekcie to i z pianka nie powinno byc problemu. Polecam
    przeczytanie instrukcje .pdf na stronie Kisana, sa tam tabele z podanymi
    orientacyjnymi oporami cieplnymi, moca ogrzewania, temp. zasilania i
    rozstawem rurek w zaleznosci od wykonczenia podlogi.

    Pozdro.. TK