  • 1. Data: 2011-02-25 19:27:48
    Temat: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowenie.

    Czy ukladal ktos panele bez dylatacji w progu?
    Producenci podobno nie zalecaja, podobnie jak brak fugi miedzy plytkami na
    ogrzewaniu podlogowym. Jednak od dwoch lat u mnie gres do sufitu nie
    odfrunal to zastanawiam sie czy nie ulozyc paneli bez dzielenia pomieszczen
    w drzwiach i bez tych niby ozdobnych listew progowych.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-02-25 19:52:36
    Temat: Re: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-02-2011 o 20:27:48 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Uszanowenie.
    >
    > Czy ukladal ktos panele bez dylatacji w progu?
    JA mam bez dylatacji bo panele są w jednym kawałku ułozone, salon, holl i
    pokój na parterze :)
    Razem 85m2.

> [...]
    > pomieszczen
    > w drzwiach i bez tych niby ozdobnych listew progowych.
    Listwy są potrzebne na styku z płytkami np do łązienki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-02-25 19:55:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > Uszanowenie.

    >JA mam bez dylatacji bo panele są w jednym kawałku ułozone, salon, holl i

    Rozumiem, ze nic zlego sie nie dzieje? Zadnych szpar czy czego kolwiek?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-02-25 20:05:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Lut, 20:55, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    Z ciekawosci - jakie w koncu panele i podklad kupiles? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-02-25 20:09:57
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Dnia Fri, 25 Feb 2011 20:27:48 +0100, Maniek4 napisał(a):

    Witam wieczorową porą,

    > Czy ukladal ktos panele bez dylatacji w progu?

    Dużo zależy od obciążenia, jak podłoga będzie mogła pracować dzięki
    dylatacji od przeciwnej strony to pewnie da radę, ale jak ją obciążysz np.
    meblami to nie ma silnych i gdzieś Ci się zrobią szpary lub wybrzuszenie w
    zależności od pory roku. Przez jakiś czas nie miałem progu (nie miałem
    czasu założyć) i zauważyłem, że przy pomieszczeniu 5mb z jednej strony
    progu i około 3 mb z drugiej "szpara" zmieniała się od 5 nawet 15 mm.

    Piotr

  • 6. Data: 2011-02-25 20:10:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > On 25 Lut, 20:55, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    >
    > Z ciekawosci - jakie w koncu panele i podklad kupiles? :)

    To nie jest odpowiedz na pytanie. :<

    Dobra, Kronotex wisnia brazylijska, ale gdzie indziej niz linkowales. Mialem
    po prostu blizej, szybciej i taniej.
    Podkladu jeszcze nie mam, ale szukalem pianomatu, niestety bez rezultatu.
    Kupie chyba Arbiton 2mm i pewnie tez bedzie git.
    Panele jak na panele, nie powiem bardzo mi sie podobaja. Ulozone kawalek bez
    podkladu z drobinkami piachu pod spodem niestety daja o sobie znac. Mam
    nadzieje, ze po ulozeniu podkladu bedzie znacznie lepiej. Przy okazji,
    panele 10mm grubosci to jednak nie to samo co 7 czy nawet 8mm.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2011-02-25 20:27:04
    Od: "adi" <a...@g...com>

    na 100 % porozchodzą ci się panele na piuro wpustach i/lub się powybrzuszją

  • 8. Data: 2011-02-25 20:28:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Lut, 21:10, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To nie jest odpowiedz na pytanie. :<

    ;) Powinno sie zostawic dylatacje, szczegolnie jak polaczenie w progu
    wypada po krotszych krawedziach. Nikt nie da gwarancji ze nic sie z
    tym nie bedzie dzialo - moze nie bedzie, moze bedzie, loteria! Ja mam
    wszedzie dylatacje i przyklejone elastycznym klejem progi
    aluminiowe :)

> [...]
    > Podkladu jeszcze nie mam, ale szukalem pianomatu, niestety bez rezultatu.
    > Kupie chyba Arbiton 2mm i pewnie tez bedzie git.

    Nieeeeeeee.... Zrobisz najwiekszy blad :D Pewnie ten arbiton to zwykly
    XPS. Dupa, nie wyciszenie :) Pianomat jest w kazdym Komforcie (a jak
    nie ma to sprowadza). I chocby tu:
    http://allegro.pl/mata-izolujaca-pod-panele-pianomat
    -3mm-i1465125394.html

    Jak to polozysz na arbitonie to sorry ale reklamacji odnosnie mojego
    namawiania, ze panele takie ciche i wogole - nie przyjmuje! ;)))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-02-25 21:20:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Jak to polozysz na arbitonie to sorry ale reklamacji odnosnie mojego
    > namawiania, ze panele takie ciche i wogole - nie przyjmuje! ;)))

    Zesz kutwa to mam znowu czekac tydzien na jakas g..niana pianke?
    Mogles wczesniej napisac. :<

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-02-25 21:24:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    > Nieeeeeeee.... Zrobisz najwiekszy blad :D Pewnie ten arbiton to zwykly
    > XPS. Dupa, nie wyciszenie :) Pianomat jest w kazdym Komforcie (a jak

    I najbardziej mi sie podoba to, ze ma tez bardzo dobre wlasciwosci i zolacji
    cieplnej. Lambda 0,04 :-) dla nas to podstawa wyboru.

    Pozdro.. TK