  • 11. Data: 2011-02-25 23:02:45
    Temat: Re: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Lut, 22:24, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > I najbardziej mi sie podoba to, ze ma tez bardzo dobre wlasciwosci i zolacji
    > cieplnej. Lambda 0,04 :-) dla nas to podstawa wyboru.

    Spoko spoko - opor cieplny tego Twojego arbitona z XPS, a pianomatu to
    roznica rzedu 10% ;) Poszukaj sobie i policz. Ja ostatnio to komus
    liczylem.
    Pianomat 3mm przy roznicy temperatur ~5stC przepuszcza ok 80W. Przy
    roznicy 10stC przepuszcza 160W :) Na pewno wystarczy. Pozatym to zadna
    pianka! A kupisz w kazdym komforcie jak pisalem!! A jak nie to na
    allegro zamawiasz i masz na drugi dzien :)

    Ten podklad arbitonu to pic na wode!!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-02-26 09:49:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-02-2011 o 20:55:29 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 25-02-2011 o 20:27:48 Maniek4 <r...@l...pl> napisa?(a):

    > Rozumiem, ze nic zlego sie nie dzieje? Zadnych szpar czy czego kolwiek?
    Niestety tak dobrze nie ma :( panele na podłogówce sie kurczą, i
    standartowa
    szczelina 1cm przy ścianie jest za duża, mnie powychodziły szpary spod
    listwy
    przyściennej, mimo że panele były sezonowane, było sucho bo kładłem je w
    zimie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-02-26 09:51:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-02-2011 o 21:28:22 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Nieeeeeeee.... Zrobisz najwiekszy blad :D Pewnie ten arbiton to zwykly
    > XPS. Dupa, nie wyciszenie :)

    Adam przesadzasz, mam go bo jest zalecany pod podłogówke i jest cicho,
    nic nie stuka, a mam dwóch łobuzów którzy codziennie to testują ;)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-02-26 10:42:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Lut, 10:51, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Adam przesadzasz, mam go bo jest zalecany pod podłogówke i jest cicho,
    > nic nie stuka, a mam dwóch łobuzów którzy codziennie to testują ;)

    Ale nie masz pianomatu i nie masz porownania :) Moj ojciec ostatnio
    polozyl nowe panele w pokoju na arbitonie wlasnie. Roznica jest
    ogromna, a do testow uzywam mojego 40kg psa z dlugimi pazurami :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-02-26 18:15:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Spoko spoko - opor cieplny tego Twojego arbitona z XPS, a pianomatu to
    > roznica rzedu 10% ;) Poszukaj sobie i policz. Ja ostatnio to komus
    > liczylem.

    Ja sobie jaja robie, zupelnie nie zawracam sobie glowy pianka 2-3mm.

    > Pianomat 3mm przy roznicy temperatur ~5stC przepuszcza ok 80W. Przy

    Ta Twoja to 3 czy 2mm? Link ktory cytowales jest do pianki 2mm z
    przeznaczeniem podobno na podlogowke.

    > roznicy 10stC przepuszcza 160W :) Na pewno wystarczy. Pozatym to zadna
    > pianka! A kupisz w kazdym komforcie jak pisalem!! A jak nie to na
    > allegro zamawiasz i masz na drugi dzien :)

    Z tym roznie bywa. W Twoim linku wysylka we wtorki i czwartki. Zanim wplace
    na konto, zanim zaksieguja to zrobi sie trzy dni. No trudno wytrzymam. Dac
    pod g..wno jeszcze jedno g..no to wyjdzie z tego caly wiejski kibel, wiec
    poczekam. W komforcie mieli tylko 4mm i to za 22zl. Kosmos jakis z tymi
    cenami.

    > Ten podklad arbitonu to pic na wode!!

    Tez tak mi sie wydaje. Tyle co wyrowna milimetrowe nierownosci w postaci
    piasku i tyle.
    Zeby bylo smiesniej jeden sklep sprzedaje to za 60zl za rolke (16,5m^2) a
    drugi obok za 130zl. :-) To jakies jaja. Znam handel od paru ladnych lat,
    ale takie cos to po prostu istna jazda. Budowlanka to jednak ciekawa
    dziedzina pod kazdym wzgledem.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-02-27 07:54:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Uszanowenie.
    >
    > Czy ukladal ktos panele bez dylatacji w progu?
    > Producenci podobno nie zalecaja, podobnie jak brak fugi miedzy plytkami na
    > ogrzewaniu podlogowym. Jednak od dwoch lat u mnie gres do sufitu nie
    > odfrunal to zastanawiam sie czy nie ulozyc paneli bez dzielenia
    > pomieszczen w drzwiach i bez tych niby ozdobnych listew progowych.

    Chyba z z 5 lat temu juz w pewnym budynku połozono panele bez zadnej
    dylatacji. Budynek 3 kondygnacyjny panele na kazdej kondygnacji połozone bez
    dylatacji w progach- kładzione po całosci kondygnacji. Robił to znajomy wiec
    widziałem sprawe naocznie. Było troche klopotu przy kładzeniu- przy
    przejscia z pomieszczenia do pomieszczenia ale dali rade. Jedyny problem
    jaki wystapil praktycznie tydzień po polozeniu paneli to wybrzuszenie w
    jednym pomieszczeniu. Sprawę rozwiązało naciecie kątowka paneli w progu tego
    jednego pomieszczenia i zalozenie "ozdobnej" listwy. Wszędzie w pozostalych
    pomieszczeniach bez problemu.
    Moja rada wiec: kładz bez dylataci w progach a najwyzej jakby co to wezmiesz
    kątowke i zrobisz dylatacje.
    Producenci paneli jak mnie pamięć nie myli dopuszczaja chyba nawet 8 metrów
    dlugosci bez dylatacji a to juz spora odległośc jest.

    Może byc jednak jeszcze jeden problemik: Robiąc w ten sposob może byc
    sytuacja że w jednym pomieszczeniu bedziesz mial panele prostopadle do okna
    a w drugim równolegle co wizualnie może byc problematyczne.

    Kris

  • 17. Data: 2011-02-27 11:15:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Lut, 08:54, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Producenci paneli jak mnie pami nie myli dopuszczaja chyba nawet 8 metr w
    > dlugosci bez dylatacji a to juz spora odleg o c jest.

    Spora !? Nawet w mieszkaniu mialem od okna w jednym pokoju, przez prog
    do okna drugiego pokoju - 11mb :) W domu mialbym w najdluzszym miejscu
    prawie 15mb :D Dlatego wolalem jednak dac te dylatacje i progi na
    kleju :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-02-27 11:15:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > to zastanawiam sie czy nie ulozyc paneli bez dzielenia pomieszczen w drzwiach
    > i bez tych niby ozdobnych listew progowych.

    Ja raz zrobiłem ten błąd. Układałem panele zimą, przeszedłem "płynnie" z pokoju
    do przedpokoju. Latem w pokoju powstał garb. Tak jak ktoś już pisał - przeciąłem
    panele w progu gumówą (smród spalenizny i pył prawie w całym mieszkaniu) po czym
    zamocowałem listwę mosiężną. Polecam listwy z tego materiały. Niedawno żona mi
    jedną załatwiła, chlapiąc na nią jakąś chemią. Powstał delikatny wżer i mocne
    odbarwienie. Pomógł papier 1000 i pasta polerska. Listwa wygląda lepiej niż
    nowa.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2011-02-27 12:17:33
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ten podklad arbitonu to pic na wode!!

    Zastanawia mnie ten Pianomat ...

    Patrze i Arbiton podaje opór cieplny r=0,06 przy grubosci XPS 1.9mm ...

    A Pianomat ?

    Nigdzie nie znalazlem jaki opór cieplny ma Pianomat i co ciekaw wszedzie nie
    wazne czy ma 3mm czy 4mm parametry podawane sa wszedzie te same ...

    Tyle ze Pianomat podaje wspólczynnik przewodzenia ciepla a nie opór cieplny
    a to nie to samo ...

    Jakos nie chce mi sie wierzyc ze pianka 3-4mm bedzie miala nizszy opór
    cieplny niz nawet XPS z dziurami o grubosci 1.9mm , tym bardziej patrzac na
    oferte Arbitonu widac ze czym wieksza grubosc tym wiekszy opór cieplny ...

    Jakos Pianomat bardzo "oszczedznie" podaje paramatery , bo watpie ze grubosc
    pianki nie ma znaczenia co do oporu , a dodatkowo ta pianka jest niemalze
    2-3x drozsza od Arbitonu XPS Thermo 1.9mm ...

  • 20. Data: 2011-02-27 12:32:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Lut, 13:17, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Zastanawia mnie ten Pianomat ...
    >
    > Patrze i Arbiton podaje op r cieplny r=0,06 przy grubosci XPS 1.9mm ...
    >
    > A Pianomat ?

    0,075

    > Nigdzie nie znalazlem jaki op r cieplny ma Pianomat i co ciekaw wszedzie nie
    > wazne czy ma 3mm czy 4mm parametry podawane sa wszedzie te same ...

    Bo pianomat podaje lambde - 0,04, czyli podobnie do styropianu. Zeby
    sobie opor obliczyc to trzeba wziasc pod uwage jego grubosc (a
    sprzedawany jest w kilku grubosciach).
    pozdr.

    --
    Adam