  • 21. Data: 2011-02-27 12:36:19
    Temat: Re: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Lut, 13:17, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Jakos Pianomat bardzo "oszczedznie" podaje paramatery , bo watpie ze grubosc
    > pianki nie ma znaczenia co do oporu , a dodatkowo ta pianka jest niemalze
    > 2-3x drozsza od Arbitonu XPS Thermo 1.9mm ...

    Pianomat to nie pianka - idz do komfortu i pomacaj to zmienisz zdanie
    - to mix gumy z wloknami :) Wazy kilka razy tyle (bodaj 10x) co XPS i
    pewnie m.in. to sprawia ze lepiej izoluje akustycznie (a moze to ze
    jest elastyczny i sie nie "ubija" :) Zrobiles kiedys wgniecenie w
    styropianie? Dziura zostaje na wieki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2011-02-27 18:28:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Uszanowenie.
    >
    > Czy ukladal ktos panele bez dylatacji w progu?

    OK.
    Dzieki wszystkim za dobre rady. Zrobie jednak bez kombinowania i proszenia
    sie o prawdopodobne problemy tj. uloze z niby ozdobka.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-02-27 18:30:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisal w wiadomosci

    > Zastanawia mnie ten Pianomat ...
    >
    > Patrze i Arbiton podaje opór cieplny r=0,06 przy grubosci XPS 1.9mm ...
    >
    > A Pianomat ?

    Prawde mowiac nie wyobrazam sobie, zeby jaki kolwiek powszechny material o
    grubosci 2mm robil jakies problemy rozpatrujac parametry termiczne.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2011-02-27 20:00:26
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > 0,075

    Czyli pianomat (0,075) ma wiekszy opór czyli jest gorszy niz Arbiton 1.6mm
    XPS (0,06) ... a do tego prawie 3x drozszy ;)

    Wiec gdzie ta przewaga pianomatu ? Drozszy duzo , ma wieksza "izolacyjnosc"
    , wiec jedynie jest lepszy pod wzgledem akustycznym jak juz ...

  • 25. Data: 2011-02-27 20:49:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > Wiec gdzie ta przewaga pianomatu ? Drozszy duzo , ma wieksza
    > "izolacyjnosc" , wiec jedynie jest lepszy pod wzgledem akustycznym jak juz

    Wlasnie o to chodzi. Gdyby priorytetem byla mala izolacyjnosc to panele
    moznaby klasc bez podkladu i do tego najciensze. Niestety takie rozwiazanie
    nie bedzie dobre a cienkie panele to shit do kwadratu w porownaniu z shitem
    jakim sa grube panele bez kwadratu. Dla tego wybieramy mniejszy ale jednak
    shit kupujac grubsze i drozsze panele. Zeby shit byl jeszcze mniejszy to
    kupujemy drozszy ale cichszy podklad, by z calosci zostal maly shicik.
    Jaki moze byc problem z podkladem tej grubosci?

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2011-02-27 20:52:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > shit kupujac grubsze i drozsze panele. Zeby shit byl jeszcze mniejszy to
    > kupujemy drozszy ale cichszy podklad, by z calosci zostal maly shicik.
    > Jaki moze byc problem z podkladem tej grubosci?

    Dla porownania sprawdz ile kosztuje Arbiton Supersonic i po co w ogole jest.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2011-02-27 21:01:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > XPS (0,06) ... a do tego prawie 3x drozszy ;)
    >
    > Wiec gdzie ta przewaga pianomatu ? Drozszy duzo

    Sprawdzilem wg. Allegro to troche ponad dwa razy drozej. 3zl vs 7zl, bo ja
    wiem czy to powala? Drozej to drozej przeszlo dwa razy ale czy warto to juz
    kazdy musi sobie sam odpowiedziec.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2011-02-27 21:03:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Lut, 21:00, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Wiec gdzie ta przewaga pianomatu ? Drozszy duzo , ma wieksza "izolacyjnosc"
    > , wiec jedynie jest lepszy pod wzgledem akustycznym jak juz ...

    1. Jest elastyczny "na wieki" - to znaczy ze po 10-ciu latach nadal
    bedzie pelnil funkcje wypelnienia pustych przestrzeni miedzy posadzka,
    a panelami - to ogranicza halas i zabezpiecza zamki paneli przed
    wylamaniem

    2. Jest cichszy od zwyklej pianki, tektury i innych
    styropianopodobnych podkladow - jego cichosc to przede wszystkim
    zaleta punktu pierwszego IMHO :) Bo zaden material grubosci 2-3mm nie
    jest w stanie idealnie nic wygluszyc

    A co to ceny - kosztuje jedna piata sensownych paneli. Jezeli wiec
    chcesz oszczedzic jedna dziesiata to kup tanszy podklad :) Wiekszosc
    ludzi tak robi i potem panele skrzypia, lamia sie, sa glosniejsze. A
    przeciez podkladu nie widac to po co przeplacac;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2011-02-28 06:17:06
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > styropianopodobnych podkladow - jego cichosc to przede wszystkim
    > zaleta punktu pierwszego IMHO :) Bo zaden material grubosci 2-3mm nie

    Ale pianomat dla podłogówki ma 3mm ...

> [...]
    > ludzi tak robi i potem panele skrzypia, lamia sie, sa glosniejsze. A
    > przeciez podkladu nie widac to po co przeplacac;)

    Ale tu nie nie chodzi o oszczędzanie tylko ;)
    Chodzi głównie o to że pianomat daje większy opór ciepła a to znaczy
    że mniej ciepła przepuści niż Arbiton 1.6 mm ...

    Więc może lepiej wycisza ale za to straty ciepła są jeszcze większe
    niż w przypadku XPS 1.6 ...

  • 30. Data: 2011-02-28 07:49:31
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > bedzie pelnil funkcje wypelnienia pustych przestrzeni miedzy posadzka,
    > a panelami - to ogranicza halas i zabezpiecza zamki paneli przed

    Nie zebym kwestionowal wlasciwosci pianomatu, ale dziwi m,nie ta Twoja 100%
    pewnosc ze po 10latach on nadal bedzie idealny. To sie dopiero okaze;))
    Tak samo zreszta jak z innymi "nowinkami" typu membrany, maty grzejne itp,.

    Krzysiek