  • 31. Data: 2011-02-28 07:52:43
    Temat: Re: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:ike54v$udu$1@news.onet.pl...

    > OK.
    > Dzieki wszystkim za dobre rady. Zrobie jednak bez kombinowania i proszenia
    > sie o prawdopodobne problemy tj. uloze z niby ozdobka.

    Zaryzykuj na całości bez ozdóbek. Jakby co to wezmiesz kątówke i zrobisz
    dylatacje w progach
    Tylko na katówke nakładasz taką tarcze:

    http://allegro.pl/pila-tarcza-widiowa-125-x-40t-x-22
    -2-wyprzedaz-i1378221815.html
    Nie narobisz wtedy tyle smrodu i bałaganu

    Krzysiek

  • 32. Data: 2011-02-28 07:53:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Ja raz zrobiłem ten błąd. Układałem panele zimą, przeszedłem "płynnie" z
    > pokoju do przedpokoju. Latem w pokoju powstał garb. Tak jak ktoś już
    > pisał - przeciąłem panele w progu gumówą (smród spalenizny i pył prawie w
    > całym mieszkaniu)

    Bo to się robi taka tarcza:

  • 33. Data: 2011-02-28 08:24:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-02-2011 o 07:17:06 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Ale pianomat dla podłogówki ma 3mm ...

    > Ale tu nie nie chodzi o oszczędzanie tylko ;)
    > Chodzi głównie o to że pianomat daje większy opór ciepła a to znaczy
    > że mniej ciepła przepuści niż Arbiton 1.6 mm ...
    >
    > Więc może lepiej wycisza ale za to straty ciepła są jeszcze większe
    > niż w przypadku XPS 1.6 ...
    Dokładnie i to jest przewaga Arbiton-u jak ktoś chce grzać podłogówką
    skutecznie, mniejszy opór ma tam zasadnicze znaczenie. A ten styro wcale
    sie tak szyb ko nie gniecie, panele to duża powierznia i nacisk jest
    rozlożony, jak ktoś nie ma dziur (dołów) w wylewce to nic mu nie bedzie
    stukać ani się nie zgniecie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 34. Data: 2011-02-28 11:10:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 28-02-2011 o 07:17:06 /// Kaszpir /// <z...@g...com>

    >Dokładnie i to jest przewaga Arbiton-u jak ktoś chce grzać podłogówką
    >skutecznie, mniejszy opór ma tam zasadnicze znaczenie.

    Nikt tego nie kwestionuje, ale policzcie prosze wplyw roznicy grubosci
    podkladu na moc grzejnika. Tak naprawde to nie ma znaczenia.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2011-02-28 11:14:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bo to się robi taka tarcza:
    > http://allegro.pl/pila-tarcza-widiowa-125-x-40t-x-22
    -2-wyprzedaz-i1378221815.html

    Bron panie Boze uzywac takich tarcz do katowek. To najwiekszy grzech i
    harcore jaki mozna popelnic po cieciu katowka bez oslony.
    Te pily w zadnym wypadku nie nadaja sie do ciecia katowka.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2011-02-28 11:20:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Bo to się robi taka tarcza:
    > http://allegro.pl/pila-tarcza-widiowa-125-x-40t-x-22
    -2-wyprzedaz-i1378221815.html

    Nie pisz bzdur. Prędkość dopuszczalna dla tej tarczy to 70m/s a przy prędkości
    obrotowej szlifierki 11000 obr/min. uzyskasz prędkość 10x większą. Musiałbym
    mieć niezły bałagan na strychu, żeby zapiąć taką tarczę do gumówy.

    --
    Bartek

  • 37. Data: 2011-02-28 11:21:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > http://allegro.pl/pila-tarcza-widiowa-125-x-40t-x-22
    -2-wyprzedaz-i1378221815.html
    > Nie narobisz wtedy tyle smrodu i bałaganu

    Dzieki Kris wole zyc. Raz w zyciu obok ucha przelecial mi rozerwany frez
    pilkowy krecacy sie z predkoscia kilkuset obr/min w czasie frezowania na
    frezarce poziomej. Slyszalem tylko jego swist. Troche blizej i nie wiadomo
    co by bylo. Uzywanie takich narzedzi tnacych z predkosciami rzedu 10 000
    obr/min narzedziem z tak krotkim uchwytem i to w wiekszosci bez sprzegla
    przeciazeniowego to czyste szalenstwo i choc sam cos takiego sprzedaje to
    uprzedzam kazdego, ze to nie nadaje sie do ciecia przy pomocy katowki.
    Sprawa druga, rozciecie w progu paneli w progu po zamontowaniu wcale nie
    bedzie takie latwe biorac pod uwage zamontowana oscieznice.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2011-02-28 11:24:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > Sprawa druga, rozciecie w progu paneli w progu po zamontowaniu wcale nie
    > bedzie takie latwe biorac pod uwage zamontowana oscieznice.

    Można użyć tarczy, która pocięła już trochę drutów zbrojeniowych, wystarczy że
    lekko odstaje poza obudowę szlifierki, a na koniec wspomóc się dłutkiem. Mnie
    się udało bez większych problemów, dłutowałem z 4cm z każdej strony.

    --
    Bartek

  • 39. Data: 2011-02-28 11:46:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    -i1378221815.html

    > Bron panie Boze uzywac takich tarcz do katowek. To najwiekszy grzech i
    > harcore jaki mozna popelnic po cieciu katowka bez oslony.
    > Te pily w zadnym wypadku nie nadaja sie do ciecia katowka.

    Nie wiem. Całą podbitkę zrobiłem i sporo innych prac używając podobnej
    tarczy i nic złego się nie stało. Oczywiście z obudowa katówka była
    Myślę że to bezpieczniejsze od zwykłej tarczy do metalu która może pęknąc
    itp.

    Krzysiek

  • 40. Data: 2011-02-28 12:01:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > prędkości obrotowej szlifierki 11000 obr/min. uzyskasz prędkość 10x
    > większą. Musiałbym mieć niezły bałagan na strychu, żeby zapiąć taką tarczę
    Nie żebym sie czepiał czy nie daj Boże namawiał kogos na siłę do używania
    tych tarcz. Ale dopuszczlana prędkośc dla takich tarcz jak ja używam(ja
    uzywam 115mm) to 11000obr/min
    http://www.warsztatkubusia.pl/p370,tarcza-widiowa-do
    -drewna-bass-polska-115mm.html

    Krzysiek