  • 41. Data: 2011-02-28 12:13:57
    Temat: Re: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:ikg0dv$1fr$1@news.onet.pl...
> [...]
    -2-wyprzedaz-i1378221815.html

    > Nie pisz bzdur. Prędkość dopuszczalna dla tej tarczy to 70m/s a przy
    > prędkości obrotowej szlifierki 11000 obr/min. uzyskasz prędkość 10x
    > większą. Musiałbym mieć niezły bałagan na strychu, żeby zapiąć taką tarczę
    > do gumówy.

    A tu jeszcze inny rodzaj tarczy

    http://www.awar.pl/index.php/isess/18154832384661c54
    d29e57/pMenuId/6/pCatId/448

    Krzysiek

  • 42. Data: 2011-02-28 12:21:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Nie żebym sie czepiał czy nie daj Boże namawiał kogos na siłę do używania tych
    > tarcz. Ale dopuszczlana prędkośc dla takich tarcz jak ja używam(ja uzywam
    > 115mm) to 11000obr/min
    > http://www.warsztatkubusia.pl/p370,tarcza-widiowa-do
    -drewna-bass-polska-115mm.html

    Faktycznie, jebnułsa w położeniu przecinka. 70m/s będzie ok, ale z osłoną trochę
    inną niż ma gumówa. Narzędzie do obróbki drewna pracują z mniejszymi
    prędkościami obrotowymi, to mnie zmyliło.
    Zwracam honor, jednak nie usprawiedliwiam stosowania takich tarcz do szlifierki
    kątowej.
    Nie rób tego dla własnego bezpieczeństwa.

    --
    Bartek

  • 43. Data: 2011-02-28 12:59:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > szlifierki kątowej.
    > Nie rób tego dla własnego bezpieczeństwa.

    Powiem tak: o wiele bardziej obawiam się pracowac kątówka z tarczą do cięcia
    szlifowania metalu. Tam ryzyko pęnięcia tarczy jest większe.
    Ale to tak na marginesie i nikogo nie namawiam jakby co.

    Krzysiek

  • 44. Data: 2011-02-28 13:04:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 09:24, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Dokładnie i to jest przewaga Arbiton-u jak ktoś chce grzać podłogówką
    > skutecznie, mniejszy opór ma tam zasadnicze  znaczenie. A ten styro wcale

    Ale liczyles to? Bo ja tak i opor wychodzi arbiton = R=0,06, pianomat
    = R=0,075. To sa mikroskopijne roznice. Bez wiekszego wplywu na
    dzialanie podlogowki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 45. Data: 2011-02-28 13:06:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 12:14, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    2-2-wyprzedaz-i137...

    > Bron panie Boze uzywac takich tarcz do katowek. To najwiekszy grzech i
    > harcore jaki mozna popelnic po cieciu katowka bez oslony.
    > Te pily w zadnym wypadku nie nadaja sie do ciecia katowka.

    Cieplo mi sie robi jak pomysle ze dwa lata temu obcinalem, a potem
    bawilem sie w szlifowanie taka tarcza wystajacej w pokoju za dlugiej
    krokwii. Bez oslony. A w srodku byl gwozdz (dla widii bez wiekszego
    problemu). Uhhh mlody glupi bylem ha ha, 30 min tak robilem ... Nikomu
    nie polecam. Z oslona to jednak raczej bezpieczny sport ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2011-02-28 13:24:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 13:59, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Powiem tak: o wiele bardziej obawiam si pracowac k t wka z tarcz do ci cia
    > szlifowania metalu. Tam ryzyko p ni cia tarczy jest wi ksze.

    Tu raczej nie chodzi o pekniecie bo te tarcze do drewna sa mocne.
    Raczej o to ze Ci katowka odbije, poslizgniesz sie, czy cokolwiek i ta
    wypadnie Ci z rak. Wtedy masz totalna masakre i rozpierduche
    wszystkiego czego tarcza dotknie. Mojemu kumplowi (dekarz) katowka ze
    zwykla tarcza do metalu wyleciala z rak (wpadl w dziure) i poharatala
    mu zyly na rekach - malo brakowalo i by go juz na tym swiecie nie
    bylo. Gdyby To byla tarcza do drewna to przypuszczalnie jego resztki
    trzebaby zbierac z dachu :P

    Choc uwazam, ze z obudowa i uchwytem to calkiem bezpieczne
    narzedzie :)

    Do przeciecia progu uzylbym jednak malego i wysokoobrotowego narzedzia
    w stylu dremela z malutka tarcza. Mozna to zrobic super precyzyjnie
    (choc pewnie wolniej), ale ciszej, bezpieczniej i na pewno czysciej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2011-02-28 13:28:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    Aaaaa z serii "zabawy z katowka" - tenze wspomniany przeze mnie kumpel
    obcinal u mnie duza tarcza do betonu (diamentowa) - ta bodaj 230mm
    kawalek (50cm dlugi, 14cm gruby) wystajacego balkonu. Nie byloby w tym
    nic dziwnego pozatym, ze ta duza tarcza byla zamontowana w malej
    katowce (125mm) :))) Sam nawet sprobowalem - efekt piorunujacy - mega
    sila odsrodkowa. Helikopter ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 48. Data: 2011-02-28 13:32:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...
> [...]
    > nic dziwnego pozatym, ze ta duza tarcza byla zamontowana w malej
    > katowce (125mm) :))) Sam nawet sprobowalem - efekt piorunujacy - mega

    Niezle tam macie zabawy u was;))

  • 49. Data: 2011-02-28 13:37:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 14:32, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Niezle tam macie zabawy u was;))

    Kolejny poziom to duza tarcza widiowa do drewna zamontowana w malej
    katowce ;) Kto sprobuje ?:P Wrzucac filmiki na YT ;))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 50. Data: 2011-02-28 16:44:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    cinews:ikfk9n$kmt$1@news.onet.pl...

> [...]
    > harcore jaki mozna popelnic po cieciu katowka bez oslony.
    > Te pily w zadnym wypadku nie nadaja sie do ciecia katowka.

    Wszystko jest dla ludzi.
    Nie pracuje sie katowka bez tarczy.
    Takie tarcze sa calkiem dobre ale trzeba umiec ich uzywac i uzywac
    oslon.
    Znam pare osob je uzywajacych i narazie zadnego wypadku.
    Ale zgodze sie ze moze lepsza byla by "cyrkularka" zamiast katowki.