  • 51. Data: 2011-02-28 16:47:59
    Temat: Re: Panele bez dylatacji w progu.
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lut, 14:24, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > zwykla tarcza do metalu wyleciala z rak (wpadl w dziure) i poharatala
    > mu zyly na rekach - malo brakowalo i by go juz na tym swiecie nie
    > bylo. Gdyby To byla tarcza do drewna to przypuszczalnie jego resztki
    > trzebaby zbierac z dachu :P
    >
    > Choc uwazam, ze z obudowa i uchwytem to calkiem bezpieczne
    > narzedzie :)
    >
    > Do przeciecia progu uzylbym jednak malego i wysokoobrotowego narzedzia
    > w stylu dremela z malutka tarcza. Mozna to zrobic super precyzyjnie
    > (choc pewnie wolniej), ale ciszej, bezpieczniej i na pewno czysciej :)

    Dremelem to mozna sobie w nosie pogrzebac :).
    Taki prog to pewnie ze dwie-trzy sztuki czegokolwiek jako tarczy/frezu
    trzeba by zuzyc. No i z godzine jak nie poltorej poswiecic zeby
    odpowiednia dylatacje zrobic.

  • 52. Data: 2011-02-28 16:52:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lut, 14:28, Adam <a...@g...com> wrote:
    > Aaaaa z serii "zabawy z katowka" - tenze wspomniany przeze mnie kumpel
    > obcinal u mnie duza tarcza do betonu (diamentowa) - ta bodaj 230mm
    > kawalek (50cm dlugi, 14cm gruby) wystajacego balkonu. Nie byloby w tym
    > nic dziwnego pozatym, ze ta duza tarcza byla zamontowana w malej
    > katowce (125mm) :))) Sam nawet sprobowalem - efekt piorunujacy - mega
    > sila odsrodkowa. Helikopter ;)
    > pozdr.

    No widzisz, kumpla masz hardkorowca a oskarzasz o niebezpieczenstwo
    narzedzia.
    Fakt jest taki ze te narzedzia maja 600-800W i dosyc duza bezwladnosc.
    Co by do nich nie zalozyc to sa niebezpieczne.
    W przypadku tarczy z zebami dochodzi dodatkowo mozliwosc zakleszczenia
    (wtedy taka katowka ma ochote pojechac w sina dal wyrywajac sie z
    rak), wiec trzeba ciac delikatnie cienkimi warstwami. Obowiazkowo w
    ubraniu roboczym i rekawicach (no z tymi rekawicami bym mogl
    polemizowac). Takie tarcze sa do zadan specjalnych. Na dachu to bym
    wolal do pracy lisi ogon.
    Tyle ze najczesciej wypadki o jakich tu piszemy maja miejsce bo ktos
    zlapal pierwsze z brzegu narzedzie ktore sie jako tako nadaje i byla
    to akurat katowka :)

  • 53. Data: 2011-02-28 16:55:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    cinews:ik8vrn$te6$1@news.onet.pl...

    > OK.
    > Dzieki wszystkim za dobre rady. Zrobie jednak bez kombinowania i proszenia
    > sie o prawdopodobne problemy tj. uloze z niby ozdobka.

    Zrob z dylatacja.
    Progi nie sa po to zeby przeszkadzac.
    One maja za zadanie:
    -ograniczac przenoszenie sie piachu miedzy pomieszczeniami
    -pomagac przy uszczelnianiu drzwi (tak przeciagow jak i halasu)
    -pewnie jescze jakies ale nie chce mi sie myslec, powyzsze mi
    wystarczaja :)
    Dylatacja ladna i akurat pod drzwiami sie bardzo ladnie komponuje.

  • 54. Data: 2011-02-28 19:18:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie wiem. Całą podbitkę zrobiłem i sporo innych prac używając podobnej
    > tarczy i nic złego się nie stało. Oczywiście z obudowa katówka była
    > Myślę że to bezpieczniejsze od zwykłej tarczy do metalu która może pęknąc

    Tarcza z elektrokorundu szanowanego sie producenta nie rozrywa sie nawet
    przy zakleszczeniu, przy najmniej nie powinna. :-)
    Generalnie chodzi o to, ze zab pily to nie gladka sciernica z elektrokorundu
    czy diamentu i niestety nie bedzie sie slizgal a pociagnie katowke razem z
    reka. Tak po prostu moze sie stac i nawet producenci takich elektronarzedzi
    zabraniaja stosowania tego typu wynalazkow. Ja z zasady nie udowadniam sobie
    co i kiedy moze sie stac.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2011-02-28 19:21:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Wszystko jest dla ludzi.
    > Nie pracuje sie katowka bez tarczy.
    > Takie tarcze sa calkiem dobre ale trzeba umiec ich uzywac i uzywac
    > oslon.
    > Znam pare osob je uzywajacych i narazie zadnego wypadku.
    > Ale zgodze sie ze moze lepsza byla by "cyrkularka" zamiast katowki.

    Ja tam nikogo przekonywac nie mam zamiaru, ale zwroc uwage, ze pilarki
    tarczowe reczne maja chocby oslony automatycznie "zamykajace" tarcze kiedy
    sie nie tnie i chyba nie pracuja z takimi predkosciami obrotowymi.

    Pozdro.. TK