  • 1. Data: 2010-05-05 09:31:55
    Temat: Panele na starą drewnianą podłogę
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W domu jest stara drewniana podłoga na legarach (zdrowa, za wyjątkiem
    jednego miejsca przy drzwiach balkonowych).
    Robię generalny remont i zachodzę w głowę czy mogę po prostu na tą
    podłogę położyć panele (na trochę grubszej piance)? Zrywanie jej i
    robienie wylewek trochę mnie przeraża i nie wiem czy jest warte zachodu
    zakładając, że nie chcę robić podłogówki.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-05-05 11:00:23
    Temat: Re: Panele na starą drewnianą podłogę
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 5 Maj, 11:31, krzysiek <a...@m...net> wrote:
> [...]
    > robienie wylewek trochę mnie przeraża i nie wiem czy jest warte zachodu
    > zakładając, że nie chcę robić podłogówki.

    ja mam zrobione tak samo jak ty planujesz tylko że zamiast pianki
    dałem takie http://www.allegro.pl/item1001313013_plyta_zielona_p
    od_panele_podlogowe_steico_5_5mm.html
    płyty wyrównujące

  • 3. Data: 2010-05-05 17:01:42
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    maniek pisze:

    > ja mam zrobione tak samo jak ty planujesz tylko że zamiast pianki
    > dałem takie http://www.allegro.pl/item1001313013_plyta_zielona_p
    od_panele_podlogowe_steico_5_5mm.html
    > płyty wyrównujące

    i jak się to sprawdza?
    Dlaczego zdecydowałeś się na te płyty?

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-05-05 17:48:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    W swoim starym mieszkaniu robiłem tak samo. Była tam drewniana podloga na
    legarach pokryta plyta pilsniowa i pomalowana. nic nie kombinowałem kupilem
    te zielone plyty podkładowe na to panele(Kronopol chyba) i mija juz 7 rok i
    nic sie nie dzieje złego.

    Kris

  • 5. Data: 2010-05-05 18:01:38
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 5 Maj, 19:01, Krzysiek <b...@b...com> wrote:

    > i jak się to sprawdza?
    > Dlaczego zdecydowałeś się na te płyty?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Krzysiek
    ja miałem dość duże uskoki-deska desce z grubości nie była równa
    różnica nawet 4mm i dlatego chciałem dać maksymalnej grubości materiał
    wyrównujący.
    Dlaczego akurat płyty-wydaje mi się że lepiej izoluje akustycznie

  • 6. Data: 2010-05-05 18:22:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Robię generalny remont i zachodzę w głowę czy mogę po prostu na tą podłogę
    > położyć panele (na trochę grubszej piance)?

    Przede wszystkim weź długą łatę i zobacz czy nie masz niecki powstałej na
    skutek długotrwałego użytkowania podłogi i jej osiadania także pod własnym
    ciężarem. Taka niecka zazwyczaj powstaje na środku pomieszczenia, często gdy
    są to duże powierzchnie o kształcie kwadratu lub prostokątka, rzadziej w
    pomieszczeniach małych lub np długich ale wąskich.
    Położenie paneli na takiej niecce może skutkować np wyłamaniem pióra. Ja
    tego doświadczyłem bo zrobiłem jeden pokój u siebie właśnie na skróty.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-05-05 18:31:43
    Od: M <M...@w...pl>

    maniek pisze:

> [...]
    > wyrównujący.
    > Dlaczego akurat płyty-wydaje mi się że lepiej izoluje akustycznie

    Może być też zwykła płyta pilśniowa. Przybija się to do podłogi gęsto
    gwoździami. Na to piankę. Płyta usztywnia całą podłogę z desek. Jak jest
    totalnie rozjechana, to pewnie trzeba zbić na nowo podłogę.

    A co masz pod legarami? gruz?

    M.

  • 8. Data: 2010-05-06 05:52:25
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    M pisze:
    > A co masz pod legarami? gruz?

    no dom jest z lat '50, więc pewnie jakiś gruz...
    Czemu pytasz?

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-05-06 06:26:14
    Od: M <M...@w...pl>

    krzysiek pisze:

    > no dom jest z lat '50, więc pewnie jakiś gruz...
    > Czemu pytasz?

    Z ciekawości :-)
    Ten gruz mógł się trochę poprzesypywać pod legarami.

    M.

  • 10. Data: 2010-05-06 07:19:29
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    M pisze:
    > Z ciekawości :-)
    > Ten gruz mógł się trochę poprzesypywać pod legarami.

    Ok. ale czy coś mam robić w tym zakresie?
    Zupełnie nie mam w tym temacie doświadczenia, a fachowcy za wszelką cenę
    robiliby na nowo wylewki.

    Krzysiek