  • 11. Data: 2017-01-31 10:16:22
    Temat: Re: Panele podłogowe na dużej powierzchni bez dylatacji - co mi grozi?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-30 o 20:43, Kris pisze:

    > Dużo pewnie zależy od tego co tam na tych panelach i gdzie będzie stało
    > Jakieś duże ciężkie szafy po przeciwległych stronach np.mogą spowodować że panela
    się wybrzuszą

    > ale pewnie będziesz miął podłogówkę więc temperatura podłogi w miare stała
    > Ja bym kładł bez dylatacji.
    > Jak coś wyjdzie w użytkowaniu to dość banalne do poprawienia.

    Latem nie będzie grzał, a jak zdaje się 3 lata temu było lato gorące i
    wilgotne, to niestety 5mx5m w miejscach gdzie dylatacji od ściany
    zabrakło, na łączeniach paneli wybrzuszyło... Czeka mnie wymiana.
    Inna sprawa że pewnie też i od paneli dużo zależy, tamte drogie z
    Castoramy były a gówno straszne.
    U siebie położyłem 10mm Krono Original Vintage na wielkości 4m x 10m i
    jest dobrze, a tańsze były.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2017-01-31 11:22:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 10:16:21 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > Latem nie będzie grzał, a jak zdaje się 3 lata temu było lato gorące i
    > wilgotne, to niestety 5mx5m w miejscach gdzie dylatacji od ściany
    > zabrakło, na łączeniach paneli wybrzuszyło...
    Bo jak Sam piszesz dylatacji zabrakło to i dziwić się nie ma co

  • 13. Data: 2017-01-31 11:31:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 11:22, Kris pisze:

    > Bo jak Sam piszesz dylatacji zabrakło to i dziwić się nie ma co

    No właśnie... oby Marcinowi też nie zabrakło...

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2017-01-31 11:57:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 11:31:07 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > No właśnie... oby Marcinowi też nie zabrakło...
    Kwestia jakie listwy planuje. Bo dylatacje to można i na 2cm zrobić co da mu 4cm na
    8,5 metrach. Powinno wtedy byc ok

  • 15. Data: 2017-01-31 12:11:15
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 11:57:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Kwestia jakie listwy planuje. Bo dylatacje to można i na 2cm zrobić co da mu 4cm na
    8,5 metrach. Powinno wtedy byc ok

    Trzeba by też wspomnieć o meblach czy ogólnie o tarciu paneli o podłogę.

    Bo te zaokraglone brzegi nie biorą się tylko z zaparcia się podłogi o ściane ale też
    moga być powodowane tym że po prostu panel nie potrafi odepchnąć całej podłogi i mu
    sie brzeg podwija.
    Bo jak sie juz zaprze o sciane to juz jest masakra i sie podłoga podniesie...

    Ale skoro napisano ze dylatacja co 8m to te 40cm raczej katastrofy nie sprawi..

  • 16. Data: 2017-01-31 12:16:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 12:11:16 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Trzeba by też wspomnieć o meblach czy ogólnie o tarciu paneli o podłogę.

    A o tym to już chyba w pierwszym poście wspomniałem

    > Bo te zaokraglone brzegi nie biorą się tylko z zaparcia się podłogi o >ściane ale
    też moga być powodowane tym że po prostu panel nie potrafi >odepchnąć całej podłogi
    i mu sie brzeg podwija.

    Poślizg mnały;) WD40 spryskac wylewke;)

  • 17. Data: 2017-01-31 12:39:21
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 12:16:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A o tym to już chyba w pierwszym poście wspomniałem

    A tak, racja. Ale jakoś w dyskusji usunęło sie w cień.

    też moga być powodowane tym że po prostu panel nie potrafi >odepchnąć całej podłogi
    i mu sie brzeg podwija.

    > Poślizg mnały;) WD40 spryskac wylewke;)

    Nie wiem czy ten wd40 wiele pomoże. Te panele są naprawde sliskie, przynajmniej same
    na sobie.
    Mialem stosik i w sumie od samego patrzenia sie rozjechał :)

  • 18. Data: 2017-01-31 17:11:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 11:57, Kris pisze:

    > Kwestia jakie listwy planuje. Bo dylatacje to można i na 2cm zrobić co da mu 4cm na
    8,5 metrach. Powinno wtedy byc ok

    Po Waszych sugestiach - dam dylatacje pod ścianami co najmniej 15 mm.

    --
    MN