  • 11. Data: 2013-12-18 12:05:17
    Temat: Re: Panie i Panowie
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

    > Kupiłem już Izovera 0,035 Profit mata 15+5.
    >
    > Nie znam tej welny, ale parametry na dzien dobry sa dobre. Pytanie jak ze
    > sztywnoscia welny.

    Nie mam pojęcia nie mam do czego porównać ale są podobno sztywniejsze -
    rockwool.
    Czemu o to pytasz?

    > Strop jest miedzy pomieszczeniami mieszkalnymi?

    Tak

  • 12. Data: 2013-12-18 12:32:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-18 12:05, Luk pisze:

    > Nie mam pojęcia nie mam do czego porównać ale są podobno sztywniejsze -
    > rockwool.
    > Czemu o to pytasz?

    Bo sztywna welna jak np. Rockwool Toprock tez 0,035 robi sie jak gabka,
    a co za tym idzie mozna zrobic szczelnie i dokladnie. Probowalem
    ocieplac Isowerem Unimata zdaje sie - lambda 0,039. Niby roznica
    niewielka w przewodnosci, ale fizycznie to porazka. Przy ukladaniu
    zachowuje sie jak zwykla szmata.

    > Tak

    To grubosc nie ma znaczenia. Tu glownie chodzi o posadzke plywajaca i
    przenoszone na konstrukcje budynku dzwieki z posadzki. Na dobra sprawe
    jak dasz 1cm to wcale nie bedzie gorzej.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2013-12-21 08:51:01
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Luk napisał(a):
    > Na poddaszu będzie pralnio-suszarnia, moja kanciapa robocza, garderoba i
    > reszta otwarta.
    > Nie ma chyba dobrego rozwiązania jak to ugryźć... będzie nisko szlag
    > trafił.

    Ale i do pomieszczeń niemieszkalnych nie będzie tak przeszkadzać, gdy
    będzie ciut niżej - no chyba, że w kanciapie roboczej robota polega na
    wymachiwaniu rękoma albo szanowna małżowina korzystająca z garderoby ma
    wzrost koszykarki (z tych wyższych) ;)

    > Ocieplenia na elewacje 15 cm chce dać na podłogę na gruncie też 15.

    Elewacja spoko (choć pewnie jak skończysz, to się okaże, że można było
    dać ech te 5cm więcej;))
    Za to na podłogę tak bym nie szalał - to znaczy w tym przypadku bym nie
    szalał skoro masz dylemat z czapką domu. Lepiej ująć te 5cm z podłogi i
    dodać 10 do dachu.

    > A jakoś nie brałem pod uwagę drewnianych okien... Drewniane okna kojarzą
    > mi się z minioną epoką i bylejakością ale pewnie teraz to ameryka?

    Obejrzyj sobie - dobrze byłoby gdybyś mógł sobie poużywać takich
    drewnianych już zainstalowanych w jakimś domu. Istnieje ryzyko, że się
    zakochasz ;) Choć oczywiście może się zdarzyć, że nie zauważysz żadnej
    różnicy - w sensie, że różnica dla Ciebie będzie niezauważalna.

    > Jeśli podłogówka to z kondensatem tylko? Warta skórka za wyprawkę?

    Niekoniecznie - ja mam na przykład kotłownię z kotłem na biomasę :)

    > Faktycznie są oszczędności na późniejszym użytkowaniu? Czy będzie się to
    > zwracać przez 15 lat a potem się okaże ze już kocioł trzeba wymieniać? :)

    Niestety te pytania nie do mnie - ze względu na brak dostępu do gazu
    sieciowego nie doktoryzowałem się w tym temacie.
    W każdym razie faktem jest, że przy podłogówce dodatkowe oszczędności
    biorą się z tego, że możesz utrzymywać niższą temperaturę pomieszczeń
    przy lepszym komforcie cieplnym. A każde obniżenie temperatury w domu o
    jeden stopień daje kilka % oszczędności na ogrzewaniu.

    > Zasobnik cwu osobno planuję wziąć 120-150 l (na 3 osoby) instalacja
    > wodociągowa z cyrkulacją.

    Nie znam się na żenieniu kotłów gazowych z zasobnikami - tu już ktoś z
    adekwatnym doświadczeniem winien się wypowiedzieć :)
    Tak czy siak - polecam duuużo dyskusji z różnymi użytkownikami, dużo
    eksperymentowania myślowego i jak najmniej myślenia życzeniowego ;)
    No i oczywiście wytrwałości i cierpliwości. No i powodzenia! :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza