  • 1. Data: 2012-08-15 15:08:10
    Temat: Parametry bloczków
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Sprawdziłam na szybko jakich parametrów mogę się spodziewać przy
    bloczkach z betonu komórkowego w zależności od producenta i wychodzi mi
    że wszystko to jeden pies.

    Porównałem:

    Prefabet Bielsko klasy 550:
    4MPa na ściskanie ale przy 6% H2O 3MPa
    Współczynnik U 0.53
    Współczynnik Lambda 0.115

    Termalica klasy 500:
    3MPa
    0.5
    0.12

    Termalica 600 (są 2 rodzaje? ciekawostka, jedne nie ma pióra-wpustu!)
    3MPa lub 4MPa
    0.58
    0.14

    Ytong PP2/0.4
    2MPa
    0.5
    0.135

    Solbet klasy 500
    2MPa
    0.52
    0.135

    Wychodzi więc, że są bardzo podobne* z punktu widzenia izolacyjności
    cieplnej, różnią się wytrzymałością, ale nie wiem czy w moim przypadku
    ma to znaczenie (buduję max 6m wysokości ściany).

    Liczyłem że na podstawie parametrów będzie mi łatwiej wybrać, a tu znowu
    kicha :( Chyba że popełniam jakiś błąd, popełniam?

    Irek.N.
    * krąży plotka, że naginają parametry, można im wierzyć?

  • 2. Data: 2012-08-15 16:35:45
    Temat: Re: Parametry bloczków
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >Sprawdziłam na szybko jakich parametrów mogę się spodziewać przy

    a jeden z ważniejszych parametrów to cena -dawaj ją tu za 1m2

    b.

  • 3. Data: 2012-08-15 17:36:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > a jeden z ważniejszych parametrów to cena -dawaj ją tu za 1m2

    Wisz, nie wiem czy prawnie wolno mi, a poza tym jeszcze negocjuję :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-08-15 18:35:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a jeden z ważniejszych parametrów to cena -dawaj ją tu za 1m2

    >Wisz, nie wiem czy prawnie wolno mi

    ...chyba na glowe upadles :/

    b.

  • 5. Data: 2012-08-15 19:41:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ...chyba na glowe upadles :/

    No tak, zapewne myślisz że dostałem ofertę na zasadzie "to jak dla pana
    to za tyle, a kto Pan jest?" ;)

    Czy ktokolwiek wcześniej chwalił się cenami? Bo ja nie zauważyłem. Były
    tylko informacje że na tyle tanio, że opłacało się przykładowo solbet.

    Nie publikuje się tego typu informacji, a w większości ofert jakie
    dostałem jest wprost napisane, że nie są publiczne. Dlaczego - domyśl się.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-08-15 19:58:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Nie publikuje się tego typu informacji, a w większości ofert jakie dostałem
    >jest wprost napisane, że nie są publiczne. Dlaczego - domyśl się.

    mam nadzieje ze nie kradzione. A to ze bez vatu i takie tam to mnie wali.
    Wyciągasz z grupy milion pożytecznych informacji ale w drugą strone to jakos
    słabo dziala. Żebys sie nie zdziwil jak bedziesz oczekiwal następnej porady.
    Gdybys chcial te ceny podac to bys sosób znalazł nie narazając sie
    kontrahentom - którzy zresztą i tak na ta grupe nie trafią...

    b.

  • 7. Data: 2012-08-15 20:39:38
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > mam nadzieje ze nie kradzione. A to ze bez vatu i takie tam to mnie wali.
    Nic nie wiesz jednym słowem.

    > Wyciągasz z grupy milion pożytecznych informacji ale w drugą strone to
    > jakos słabo dziala. Żebys sie nie zdziwil jak bedziesz oczekiwal
    > następnej porady.

    Grupa to nie targowisko. Zastanów się też nad logiką tego co napisałeś.
    Czy chciał byś porad od gościa, który nigdy w życiu nic nie wybudował i
    jest w temacie grupy bardziej zielony od szczypiorku? Ja bym nie chciał!
    Są natomiast na grupie ludzie, którym "szantaż" nie przyszedł by do
    głowy. Jak na razie to tylko Kiki prosił mnie o zdjęcia i ich nie
    dostał. Zwyczajnie boję się je dać - jak mnie zwymyśla za partactwa, to
    zupełnie spać nie będę mógł (sorry Kiki - i tak mi się brygada rozpadła
    i nie śpię zdrowo) :(

    > Gdybys chcial te ceny podac to bys sosób znalazł nie narazając sie
    > kontrahentom - którzy zresztą i tak na ta grupe nie trafią...

    Może tak, może nie, poza tym kwestia zasad. Widzę natomiast że zaczynasz
    rozumieć. Po co więc teksty że kradzione? Poczytaj też o zasadach
    rozliczania VAT-u, w businesie jest inaczej niż u osób fizycznych.

    Jeszcze jedna sprawa - dla porządku.
    Po co podawać taką informację? Budowa jest stosunkowo duża (nie, to nie
    domek będzie), poziomy rabatów pewnie znaczne (tak myślę, w końcu
    zaopatrzenie w materiały mam kompleksowo rozwiązane), przy domku może
    być ciężko dorównać. Po co więc ktoś ma się stresować? Pieniądze to
    zawsze drażliwy temat jest.

    Miłego i wyluzuj.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-08-16 08:25:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Nic nie wiesz jednym słowem.

    Jasne ze nie wiem - na dole dokładnie to samo napisales - krecisz z vatem.

    >Czy chciał byś porad od gościa, który nigdy w życiu nic nie wybudował i
    >jest w temacie grupy bardziej zielony od szczypiorku? Ja bym nie chciał!

    gosc taki oczywiscie wie niewiele i ciesze sie ze nie próbuje doradzac -
    tymniemniej zebranie do kupy cen materialów jest juz czyms czym mozna sie
    podzielic.

> [...]
    >spać nie będę mógł (sorry Kiki - i tak mi się brygada rozpadła i nie śpię

    przeciez to kompletny idiotyzm - wydajesz gruba kase a zamykasz oczy zeby
    problemów nie zobaczyć.

    >rozumieć. Po co więc teksty że kradzione?

    bo kradzione tez są w obrocie, a ich ceny rzeczywiscie odbiegają od
    sklepowych.

    >Poczytaj też o zasadach rozliczania VAT-u, w businesie jest inaczej niż u
    >osób fizycznych.

    odkrycie roku :)

    >Jeszcze jedna sprawa - dla porządku.
    >Po co podawać taką informację?

    Po to zeby sie pokazało jaką ściane opłaca sie budować najbardziej i czy
    różnice miedzy nimi są duże.

    b.

  • 9. Data: 2012-08-16 23:07:57
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:39:38 +0200, Irek N. napisał(a):

> [...]
    > zaopatrzenie w materiały mam kompleksowo rozwiązane), przy domku może
    > być ciężko dorównać. Po co więc ktoś ma się stresować? Pieniądze to

    Nie obchodzą nas Twoje targi, negocjacje i upusty tylko relacje cenowe.
    Bez znaczenia jest to co budujesz i ile zamawiasz tylko czy/jak cena
    odzwierciedla te dziesiąte i setne części przenikalności i przewodności.

    pzdr.

  • 10. Data: 2012-08-16 23:12:10
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jasne ze nie wiem - na dole dokładnie to samo napisales - krecisz z vatem.

    Jesteś jednak ignorantem w tych sprawach. Skoro co miesiąc wpłacam do
    kasy skarbu państwa* VAT, to po jaką cholerę mam kombinować? Jak zapłacę
    dostawcy - mniej zapłacę skarbowi, i to dokładnie co do grosza. Proste i
    uwalniające mnie z problemu VAT-u.

    BTW: To Żwirek kręci z Muchomorkiem... ;) (Part 1)

    > bo kradzione tez są w obrocie, a ich ceny rzeczywiscie odbiegają od
    > sklepowych.

    I można rozmawiać o przykładowo 10k sztuk bloczków? To znaczy co - giną
    całe pociągi? Bez jajec.

    > Po to zeby sie pokazało jaką ściane opłaca sie budować najbardziej i czy
    > różnice miedzy nimi są duże.

    No widzisz, ale jak zapytałem o ceny zapraw to informacji nie dostałem.
    Znaczy nikt nigdy nie budował na grubo, a jak budował to nie liczył? /:

    Ok, wystarczy procentowo odnieść się do cen, to mogę bezpiecznie zrobić,
    ale jak zakończę "imprezę" z cenami.

    Miłego.
    Irek.N.
    * wiem, celowo.