  • 1. Data: 2009-05-04 19:15:22
    Temat: Parapet marmurowy - czyszczenie.
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Przez zime na parapecie leżała uszczelka gumowa.
    Po jej zdjęciu pozostało czarne kółeczko.
    Okno od północy więc nie spodziewłem się
    takiego efektu zwłaszcza od uszczelki z rury kanaliz.
    Czy ktoś wie czym to usunąć.
    Parapet był wcześniej zaimpregnowany takim specyfikiem
    kupionym u producenta parapetu.
    Czy ktoś miał taki problem?

    Pzdr
    J23

  • 2. Data: 2009-05-05 03:14:28
    Temat: Re: Parapet marmurowy - czyszczenie.
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    no niestety widocznie specyfik sredni a impregnacja tez niejest na zawsze

    spróbuj w jednym miejscu acetonu - tylko nie wcieraj, nie szoruj bo
    wcisniesz glebiej

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-05-05 05:54:41
    Od: "Pawel" <p...@w...edu.pl>

    Miałem podobny problem ... tylko u mnei lezało wiertło .. i rdza weszła na
    marmur. Probowałem prawie wszystkim i pomogło to :
    http://www.sidolux.pl/index.php?c=wyswietl_prod04&id
    _prod=86&znak=2

    Zajebista sprawa - kupisz w kazdym chemicznym,

    pzdr
    Pawel

  • 4. Data: 2009-05-05 21:27:21
    Od: Jacek <j...@m...pl>

    Pawel pisze:
> [...]
    > http://www.sidolux.pl/index.php?c=wyswietl_prod04&id
    _prod=86&znak=2

    > Zajebista sprawa - kupisz w kazdym chemicznym,

    Witam
    Nie stosowalem tego sidoluksu wiec sie nie wypowiem o jego skutecznosci;))
    Spróbuj przemyć wodą utlenioną.Działa
    Pozdrawiam
    Jacek
    www.marmur-plytki.pl

  • 5. Data: 2009-05-06 06:03:03
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Czy ktoś miał taki problem?
    Jest pewna uniwersalna zasada usuwania plam z kamienia. Po pierwsze
    identyfikujemy rodzaj plamy i ustalamy jakiego rozpuszczalnika użyć.Nie
    powinien zbyt szybko schnąć. Np. plamy z mydła usuwamy wodą (eureka ;-) ).
    Następnie bierzemy odpowiedni materiał porowaty: chusteczka higieniczna,
    mąka itp i zwilżony rozpuszczalnikiem kładziemy dokładnie na plamę
    (oczyszczoną z tego, co było na powierzchni). Materiał porowaty zostawiamy
    do wyschnięcia. Po wyschnięciu usuwamy a jeśli jest taka potrzeba, ponawiamy
    całą operację. U mnie świetnie sprawdza się ta metoda w przypadku granitu.

    Pozdrawiam
    Adam