  • 11. Data: 2010-08-02 08:21:57
    Temat: Re: Parkiet vs. deski
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jezeli po 5 latach znudzi ci sie wzor czy faktycznie sie zniszcza (malo
    > prawdopodobne) to odpinasz panel po panelu i do kosza i na istniajace
    > wytlumienie ukladasz nowy wzor za jakies 50 zl za m2 (ceny lepszych
    > paneli sukcesywnie maleja i wchodza nowe bajery na rynek).

    Wyglądają jak kibel, stukają i uginają się przy chodzeniu. Tanie mięso psy
    jedzą.

  • 12. Data: 2010-08-02 14:03:15
    Od: RTJ <r...@p...com>

    On 2 Sie, 10:21, "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Wyglądają jak kibel, stukają i uginają się przy chodzeniu. Tanie mięso psy
    > jedzą.

    Ostra wypowiedź :-)
    Ale moje doswiadczenia potwierdzają wyższość parkietu nad panelami.
    Po długich doświadczeniach z ponad czterdziestoletnim parkietem
    jesionowym
    moge powiedzieć - ze w nowym domu wlasnie tez czekam na ulozenie
    parkietu jesionowego.
    W jednym pomieszczeniu w starym domu mam panele i podziekuję już
    za takie atrakcje akustyczne :)

    Romek
    http://www.rtj-foto.com <== zapraszam do galerii fotografii

  • 13. Data: 2010-08-02 16:01:35
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >parkietu jesionowego.
    >W jednym pomieszczeniu w starym domu mam panele i podziekuję już

    Dla przedwojennego, charakterystycznego parkietu ludzie potrafią mieszkanie
    kupić. A takie bzdety typu że po kilku latach trzeba cyklinować parkiet
    można sobie w buty wsadzić. Jak ktoś szuka uzasadnienia oszczędności to
    niech sobie twierdzi, że panel jest lepszy niż parkiet. Ja nigdy nie
    widziałem domu czy mieszkania o wysokim standardzie z panelami. Nikt o
    zdrowych zmysłach nawet by o czyms takim nie pomyślał.

  • 14. Data: 2010-08-02 18:36:20
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Parkiet-Panele" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wielkie dzięki wszystkim! Już świadomie pochodzę po sklepach.. :)

    tez mialem ogromny dylemat w tym temacie, wylewki mam zrobione pod parkiet
    czyli 1cm wyzej na plytki, jednak z racji finansowych mialy byc panele 12mm,
    deska cos ala barlinecka... itp jednak po wielkich dyskusjach rodzinnych
    ostatecznie tydzien temu zamowilem sliczny jesionowy parkiet u lokalnego
    producenta, w troche maly rozmiarze ale innych juz nie mial 22x300x50 w
    cenie 60zl za metr, mam tez sprawdzonego parkieciarza ktory liczy sobie za
    robocizne 35zl (ukladanie + cyklinowanie + 3 razy lakier), do tego koszt
    lakieru jakies 25zl metr oraz klej mysle iz max 20zl wiec nie jest zle a
    masz cos na gruble lata... potem mozesz szlifowac!, nic sie nie ugina i nie
    stuka co jest straszne przy panelach, dlatego tez jak masz kase to nawet sie
    nie zastanawiaj!!!

    Pzdr
    Yzedef

  • 15. Data: 2010-08-02 19:38:45
    Od: "Parkiet-Panele" <m...@o...pl>

> [...]
    > stuka co jest straszne przy panelach, dlatego tez jak masz kase to nawet sie

    Już świadomie :) oglądałem w salonie panele drewniane, deski, panele zwykłe i parkiet
    i ostatecznie po
    kilku rozmowach z różnymi osobami zrobię prawdopodobnie jak TY i kupię parkiet. Żona
    za dębem, ja za
    jesionem -dąb chyba starzeje się na szaro-ciemno....

    Tylko, że gdy parkiet to musowo wylewka wyższa pod terakotę w przedpokoju i kuchni i
    problem z
    zamontowanymi już drzwiami wejściowymi Gerdy -jak je skrócić ? :) Dla mnie różnica
    poziomów pod listwą nie
    wchodzi w grę, bo mnie to denerwuje -musi być równo! I co robić z wylewkami i
    drzwiami?

  • 16. Data: 2010-08-02 19:55:48
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-02 10:21, Boombastic pisze:
    > Wyglądają jak kibel, stukają i uginają się przy chodzeniu. Tanie mięso
    > psy jedzą.
    Bardzo fachowa odpowiedz ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 17. Data: 2010-08-02 19:57:44
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-02 16:03, RTJ pisze:
    > moge powiedzieć - ze w nowym domu wlasnie tez czekam na ulozenie
    > parkietu jesionowego.
    Nie twierdze ze parkiet to zlo.
    Ale osobiscie wolalbym juz dobre dechy zamiast niego.

    > W jednym pomieszczeniu w starym domu mam panele i podziekuję już
    > za takie atrakcje akustyczne :)
    Hmm. Masz wiec zle ulozony panel albo na lichym podlozu (podklad albo
    krzywa wylewka) ;)
    Jutro pogadamy w pracy przy kawie o nim ;)

  • 18. Data: 2010-08-02 20:09:44
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-02 08:10, QbaB pisze:
    > Co do lakierów to wiele speców od parkietów uważa iż obecne lakiery
    > wodne są twardsze niż poliuretanowowe.
    Tutaj mala dygresja bo sam robie mebelki i przed lakierowaniem czytam
    karte charakterystyki produktu (co zasadniczo rozni sie od opinii
    "fachowcow").
    Zaden z lakierow na bazie wody nie byl twardszy od nawet dosc lichego
    lakieru poliuretanowego.
    Owszem do niektorych mozna dokupic dodatek w postaci smierdzacego
    utwardzacza ale troche przeczy "eko" w nazwie...
    A koncowa twardosc i tak nie jest wieksza od smierdziela.
    Kolejna rzecz to lakiery blyszczace sa twardsze od wersji matowych. Nie
    wiem czym to jest spowodowane, pewnie jakims wypelniaczem dodawanym do
    wersji matowych czy satyn.
    Tak jak pisalem z zalet powlok lakierniczych na panelach jest to ze jest
    ona utwardzana przez UV co w warunkach domowych na razie jest srednio
    wykonalne. A taka powloka ma wieksza udarnosc niz z "domowego" lakieru.

  • 19. Data: 2010-08-02 20:15:52
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

> [...]
    > mnie różnica poziomów pod listwą nie
    > wchodzi w grę, bo mnie to denerwuje -musi być równo! I co robić z

    Wszystko zalezy jakie masz powierzchnie tych pomieszczen bo jak spore to za
    wylewki samopoziomujace slono zaplacisz, rowniez nadkladanie klejem tanie
    nie bedzie, u mnie remontujac lazienke przy okazji wymiany calej instalacji
    cwu i co trzeba bylo wyrownac stara podloge gdzie miejscami roznice
    dochodzily do 2cm, glazurnik zrobil to za pomoca zaprawy CEKOL ZW-04 ktora
    cenowo nie wychodzi zle oraz uzyl duzej ilosci gruntu atlasa :), lazienka
    nie duza bo 6m2 podlogi, plytki zrobil slicznie i od lat tym sie zajmuje
    wiec mysle iz nie powinno byc problemu, do ukladania uzywa CM-11. Na drzwi
    nie mam pomyslu ale szkoda je ciac, moze po prostu zdemontowac je i jeszcze
    raz odpowiednio obsadzic ?

  • 20. Data: 2010-08-02 21:54:02
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można sobie w buty wsadzić. Jak ktoś szuka uzasadnienia oszczędności to
    > niech sobie twierdzi, że panel jest lepszy niż parkiet. Ja nigdy nie

    Parkiet jest lepszy wizualnie i funkcjonalnie. Ale musi być na niego stać. I to nie
    tylko w kontekście zakupu ale i konserwacji (cyklinowania). To jest ok. dwóch tygodni
    przerwy w funkcjonowaniu domu. Trzeba w tym czasie wyjechać z rodziną i wrócić gdy
    rozpuszczalnik odparuje. Dla przedwojennych mieszczan nie było to żadnym problemem -
    jechało się "do wód".