  • 1. Data: 2009-03-28 13:12:57
    Temat: Paroizolacja pod panele
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    Witam, przymierzam się do paneli podłogowych na parterze, dom
    niepodpiwniczony.
    Przekrój podłogi to: pospółka, chudziak 8 cm, folia budowlana (
    przeciwwilgociowa), 2x5cm styropiany eps 100, 3cm styropianu z folia pod
    ogrzewanie podłogowe, rurki do ogrzewania wodnego, 7 cm jastrychu
    cementowego.
    I teraz dawać jeszcze dodatkowo folie paroizolacyjną pod panele???
    Kupiłem sobie tez jakaś piankę 1,6mm pod panele niby do ogrzewania
    podłogowego.
    Ale czy ta druga paroizolacja potrzebna?
    Koszt w sumie nie wielki, ale musiałbym specjalnie jechać po nią do miasta,
    co o tym sądzicie?

    Michał

  • 2. Data: 2009-03-28 14:20:27
    Temat: Re: Paroizolacja pod panele
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Michał" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale czy ta druga paroizolacja potrzebna?
    > Koszt w sumie nie wielki, ale musiałbym specjalnie jechać po nią do
    > miasta, co o tym sądzicie?

    Jeśli wylewki są już przeschnięte to nie trzeba. Jeśli budujesz "na wariata"
    (wylewki robiłeś tej zimy) to trzeba.

  • 3. Data: 2009-03-28 14:24:05
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli wylewki są już przeschnięte to nie trzeba. Jeśli budujesz "na
    > wariata" (wylewki robiłeś tej zimy) to trzeba.

    Wylewki robione w sierpniu 2008, cała zimę grzane podłogówką.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-03-28 14:47:50
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Michał wrote:
    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Wylewki robione w sierpniu 2008, cała zimę grzane podłogówką.

    nie trzeba -choć ja tam wolałem dać...
    ale ta pianka 1.6mm - jesteś pewny?
    ja mam 7mm i jakby było 1cm to też bym dał...

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-28 16:53:29
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    > nie trzeba -choć ja tam wolałem dać...
    > ale ta pianka 1.6mm - jesteś pewny?
    > ja mam 7mm i jakby było 1cm to też bym dał...

    Hmm, no nie wiem. Generalnie to muszę coś położyć we wnęce, bo tymczasowo
    będziemy tam robić biurko.
    Miała pójść wykładzina PCV, ale to drogie jest. Stanęło w końcu na panelach
    bo to raptem jakieś 2x2 m i cena podobna.
    W sumie myślałem o czymś grubszym ,ale kupowałem w Castoramie i napisali, że
    pod podłogówki jest.
    Nie chce robić dodatkowej izolacji termicznej od podłogi. Zobaczymy jak się
    to sprawdzi to jakiś poliester ekstrudowany XPS.

    Pozdrawiam Michał

  • 6. Data: 2009-03-28 19:21:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > nie trzeba -choć ja tam wolałem dać...
    Po co?
    > ale ta pianka 1.6mm - jesteś pewny?
    > ja mam 7mm i jakby było 1cm to też bym dał...

    Po co 7mm- chyba że tak podłoga nierówna.
    Na równą zwykła pianka(ta do "podłogówki" to sie tylko kolorem i ceną różni)
    jest ok

    Kris

  • 7. Data: 2009-03-28 21:37:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > I teraz dawać jeszcze dodatkowo folie paroizolacyjną pod panele???
    > Kupiłem sobie tez jakaś piankę 1,6mm pod panele niby do ogrzewania

    wywal tę piankę i kup papier ryflowany.