  • 1. Data: 2014-02-20 19:55:05
    Temat: Patent na stare parapety z lastrika
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W szkole (wiekowy budynek) trwa remont i dobrze by było zrobić coś ze
    starymi parapetami z lastrika. Problem w tym, że plan remontu parapetów
    nie obejmuje, ale budowlańcy są skłonni coś z nimi zrobić, o ile nie
    będzie to zbyt kosztowne.
    Pierwszy pomysł z tzw. parapetami nakładkowymi odpadł, bo kończą się one
    na 400 mm szerokości a tu potrzeba 750.
    Macie jakieś pomysły, czym pokryć lastriko, żeby było tanio i estetycznie?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-20 21:00:50
    Temat: Re: Patent na stare parapety z lastrika
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 19:55:05 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > na 400 mm szerokości a tu potrzeba 750.
    >
    > Macie jakieś pomysły, czym pokryć lastriko, żeby było tanio i estetycznie?

    Tobie się nie przyda ale dla potomności niech zostanie. Znałem kogoś, już nie żyje,
    wypolerował lastryko na grobie swojej żony. Na wysoki połysk tak że muchy się
    ześlizgiwały. Efekt wizualny niesamowity.

  • 3. Data: 2014-02-20 22:03:49
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-20 21:00, k...@g...com pisze:

    > Tobie się nie przyda ale dla potomności niech zostanie.
    wypolerował lastryko na grobie swojej żony. Na wysoki połysk tak
    że muchy się ześlizgiwały. Efekt wizualny niesamowity.

    Tu polerowanie pomoże w 1/3 parapetów, które są w całości, reszta ma
    obłamane rogi, albo wykruszenia od czoła i to się połata zaprawą, ale
    dla efektu wizualnego coś by było dobrze wymyślić.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-02-20 23:05:36
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 22:03:49 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >
    > obłamane rogi, albo wykruszenia od czoła i to się połata zaprawą, ale
    >
    > dla efektu wizualnego coś by było dobrze wymyślić.

    Tobie nie pomoże polerowanie bo jest niezwykle pracochłonne. Ten człowiek robił to
    bardzo długo. Wyrównać jakimś betonem opartym na żywicy epoksydowej i po balu panno
    Lalu.

  • 5. Data: 2014-02-21 00:14:09
    Od: "Gszym" <a...@a...pl>

    "Jacek" <s...@o...pl> wrote:

    > Macie jakieś pomysły, czym pokryć lastriko, żeby było tanio i estetycznie?

    Ja u siebie zrobiłem tak:
    - najpierw szlif - ręcznie, grubym kamieniem, potem cieńszym - można na tym
    etapie zrobić fajną fazę na narożnikach. Na koniec papierem ściernym.
    - wszystkie pęknięcia, dziurki, ubytki - szpachlówka akrylowa. Potem szlif.
    - ja potem dałem farbę Fluggera - najpierw grunt przyczepnościowy, potem
    białą półmatową (High Finish 20). Malowane wałkiem.

    Efekt jest fajny, chociaż żeby naprawdę nie było się do czego przyczepić,
    trzeba by jeszcze sporo więcej czasu poświęcić na szpachlę i szlify. Po
    zagruntowaniu białym gruntem wychodzi sporo niedoskonałości - to dobry
    moment, żeby je wszystkie wyeliminować.

    Na razie, po jakichś 5 miesiącach jest ok. Farba dość wytrzymała, chociaż
    pewnie co parę lat parapety będzie trzeba odświeżać.

    Znajomy budowlaniec polecał też jakieś specjalne farby, epoksydowe czy inne,
    nie pamiętam już.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 6. Data: 2014-02-21 00:17:20
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-20 23:05, k...@g...com pisze:

    > Tobie nie pomoże polerowanie bo jest niezwykle pracochłonne. Ten człowiek robił to
    bardzo długo. Wyrównać jakimś betonem opartym na żywicy epoksydowej i po balu panno
    Lalu.

    Proponujesz pierd...ć się z gównem.
    Wystarczy okleić płytkami.