  • 21. Data: 2009-03-23 19:19:56
    Temat: Re: Pekanie plyt GK na scianach
    Od: " Janusz" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    HANA <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja bym pogadal z wykonawca...
    > moze uda sie dojsc do jakiegos consensusu

    też mam taką nadzieję....

    > 2. na razie znaczy ile czasu? Janusz gdzie to jest? trzeba by spojzec...

    Tarnowskie Góry, Śląsk...

    > 3. Sprawdzic przy krawedziach tam najszybciej lapia wilgoc, zobacz czy ciut
    > nie spuchly,
    nie nic takiego nie ma - po 1 dobie zostały wniesione do domu, problem jest
    taki, że są wniesione na poddasze i po zrobieniu sufitu w pomieszczeniu
    poniżej nie da się ich znieść... :)

    > wykonawcy bym nie zmienial (chyba ze jest nierefolmowalny) tylko cisnal az
    > bedzie dobrze zrobione

    nie, wykonawca chce zrobić dobrze, ale coś nie idzie, jest chyba ciut
    zdesperowany, bo sam zaproponował doprowadzenie do stanu wyjściowego i zwrot kasy.

    > a na koniec zastosowal metode kiki (paragony)

    oby nie, mam już dość remontu...

    > zyczac powodzenia
    > pozdrawiam

    Również pozdrawiam

    Janusz
    (uwaga - mail z grup jest nieaktualny - aktualny jkas /maupa/ mp . pl)

  • 22. Data: 2009-03-23 19:27:50
    Od: " Janusz" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Jak inwestor sam kupuje to kupi sobie materiał odpowiedniej jakości(a jak
    > kupi chłam to jego strata)- jak kupuje wykonawca to kupuje jak najtaniej bo
    > ma zapłacone za usługe z materiałem wiec tańszy materiał kupi wiecej kasy mu
    > zostaje. A jak widać z lektury grupy większość wykonawców nie chce rozbić
    > cen osobno: materiał+ usługa- ciekawe czemu?

    znów nie tak :) po prostu przed robotą wykonawca był na obmiarze, zamówił
    materiał jaki będzie potrzebny i jaki uważa za dobry na mnie (ja płaciłem
    faktury w hurtowni), a z wykonawcą rozliczam się tylko za robotę.
    Wiem z doświadczenia, że rożni fachowcy mają swoje ulubione materiały, więc po
    co im wchodzić w paradę, mnie interesuje wynik końcowy.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 23. Data: 2009-03-23 19:30:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a czemu nie? dla mnie to zaden problem

    To wprowadzasz nową jakość w polskim budownictwie. Bo w większości
    przypadków jest tak ja napisałem

    > ostatnio inwestor pomierzyl mi kable i mu 10 m jakos brakowalo...
    > a ze mialem to poszlo w rozkusz...

    Ja policzyłem wykonawcy cegły i brrakowało 300szt(jedna paleta). Na drugi
    dzień się znalazła;))))

    > czasami "moze" sie nie da... ;-)

    Ale próbowac trzeba;)))

    Kris

  • 24. Data: 2009-03-23 19:32:56
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > (jakiś specjalny do łączeń, niewymagający siatki) - popękało, wycięli
    > łączenia, zrobili j.w. ale inną masą - popękało (większość pękła, jak
    > przewietrzyłem pokój - weszło trochę zimnego powietrza...). Znów wycięli
    > łączenia - wypełnili je klejem do płytek (Adesilex P9), na to szpachla do
    > spoin knaufa, siatka i znów szpachla - znów pękło (takie włosowate rysy).
    >
    > I teraz moje pytanie - czy w ogóle da radę położyć płyty na ścianę bez rys?
    >
    > Nie chciałbym tapety, ale chyba nie ma rady - trochę nie mam siły tego zrywać

    Nie widząc trudno wyrokować (tylko na podstawie opisu). Dlatego moje porady
    proszę zweryfikować z tym co widać.
    Tak jak ktoś już pisał: materiał powinien mieć temperaturę taka samą jak
    podłoże i otoczenie, oraz co najmniej 5*C. Powinien być suchy, odstępy między
    płytami w granicach 1 do max 3 mm. Minimum jeden mm by przy wypełnianiu spoiny
    masa otuliła krawędz płyty (jeżli płyty sa dociśnięte to tylko płaszczyzna
    zewnetrzna tzw. zamek jest połączona przez taśmę i 1-2 mm masę łaczacą). Pisze
    mase łączacą ponieważ jest bardzo dużo mas do wykonywania tych połaczen i nie
    chcę żadnej sugerować. Maksymum 3 mm ponieważ masy te mają własciwości
    skurczowe i przy szerszej spoinie następuje wzrost naprężeń. Zamki (krawedzie)
    płyt oczywiście czyste, bez kurzu. Płyty powinny byc przyklejane mijankowo
    tzn. NIE WOLNO łączyć czterech naroży w jednym miejscu ze wzgledu na wzrost
    napręśeń w miejscu łaczenia. Jak? Duża (cała) płyta w całości od dołu i
    doklejka, obok doklejka na dole i cała płyta. Jak łaczyć płyty nie bedę pisał
    bo dobrze opisał to "tornad". Czego nie napisał to tego, że powinno być
    najpierw masa i dopiero zatopiona siatka (przy siatce przyłożonej do płyty
    powierzchnia klejona to około 50-75% - proszę zrobić doświadczenie: przykleić
    siatkę masą do kawałka płyty i po chwili siatkę oderwać). W miejscach gdzie
    była siatka kleju nie ma. Pzdr.

  • 25. Data: 2009-03-23 20:02:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > kupi wiecej kasy mu zostaje. A jak widać z lektury grupy większość
    > wykonawców nie chce rozbić cen osobno: materiał+ usługa- ciekawe

    tylko potem chce mieć gwarancję od wykonawcy...

  • 26. Data: 2009-03-24 07:56:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Kris wrote:
    > tylko potem chce mieć gwarancję od wykonawcy...

    Gwarancje na usługę. Zauważ że prawie wszystkie opisywane na grupie
    przypadki fuszerek dotycza wykonastwa. Wykonawcy np źle kleją styropian i
    nieważne czy mają styro made in CHRL czy styro Gold czy XPS- kleją po prostu
    źle. Kafelkarzy Kiki wyrzuca nie dlatego ze kafelki osdpadają bo dał im
    lipny klej tylko dlatego że kleją niedokładnie.
    Jak elektryk nie potrafi zamontować gniazdka to nie potrafi i tyle. Tak samo
    źle zamontuje gniazdko za 3zł jak i gniazdko za 1000zł. W Twojej branży np.
    jak nie zrobisz spadków w kanalizacji to woda nie będzie spływać- i nieważne
    czy będziesz robił swoim super materiałem czy materiałem od inwestora made
    in CHRL.

    Krzysiek

  • 27. Data: 2009-03-24 10:16:57
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    Ja mam w jednym jedynm miejscu naklejone płyty kg na słownie jedną ścianę i
    też pękają na łączeniach. Coś w tym jest, że trzeba to umieć zrobić.
    Pęknięcie jest porażające jakby nie było zaszpachlowane ale tylko zamalowane
    :-) Jak majstry wychodziły nie było pęknięcia.

  • 28. Data: 2009-03-24 14:55:53
    Od: "lolo" <f...@h...com>

    --
    Pozdrawiam Lolo
    L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

  • 29. Data: 2009-03-24 20:19:52
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik " Janusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rys?
    >
    > Nie chciałbym tapety, ale chyba nie ma rady - trochę nie mam siły tego

    a moze pekaja bo masz
    - slaba wentylacje domu
    - ustawione ogrzewanie cyklicznie /noca zimniej w dzien cieplej/