  • 1. Data: 2010-02-21 12:42:53
    Temat: Pękł marmur
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam
    Kominek z półką (nad wkładem) wykonaną z marmuru.
    Wczoraj podczas palenia w kominku usłyszałem huk jakby chałupa się waliła.
    A to "tylko" półka pękła, ciekawe dlaczego, kominek nie był mocno rozgrzany,
    ot... normalne palenie.
    W swej krótkiej karierze był klika razy rozgrzany niemalże do czerwoności i nic
    się nie wydarzyło.
    Jak myślicie , próbować to kleić , czy wymienić ?
    Jeżeli kleić to czym ?
    Pęknięcie dokładnie na środku , jak kominek był ciepły szczelina miała ok 1 mm,
    gdy wystygł , prawie niezauważalna.

    Jeszcze się nie wprowadziłem a już zaczynają się problemy :-(

    Pozdrawiam
    JM

  • 2. Data: 2010-02-21 15:30:56
    Temat: Re: Pękł marmur
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Jeszcze się nie wprowadziłem a już zaczynają się problemy :-(

    A tam problem :), u mnie teraz cieśla był na dachu i stwierdził że do
    zdemontowania i zamontowania z powrotem.
    W sumie tak przeczuwałem, a on mnie tylko w tym utwierdził.
    Ma z wyceną zadzwonić ale pewnie kilka kilkanaście pln w plecy :(.
    Więc pęknięta półka nad kominkiem to nic strasznego, gorsze rzeczy się
    dzieją :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-02-21 18:15:50
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    krótko mówiąc ktoś Ci spartolił kominek

    kleic albo wymieniac - trzeba na zywo zawyrokowac - ale skoro pękło to
    raczej pęknie i ponownie

    budowa kominkow z kamienia to nie jest taki pikus jak sie wydaje - tego
    wlasnie przyklad mamy w Twoim poscie

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 4. Data: 2010-02-21 18:21:22
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1 mm, gdy wystygł , prawie niezauważalna.
    >
    > Jeszcze się nie wprowadziłem a już zaczynają się problemy :-(

    Mozesz kleic. Zywica epoksydowa. Troche potrenuj z barwnikami i wyjdzie jak
    naturalna zyla.
    zmyj nadmiar nitrem.Mozesz polerowac na sucho specjalnymi papierami na
    rzepa. Ale lepiej potrenuj na jakims niepotrzebnym kawalku kamienia.

  • 5. Data: 2010-02-21 18:54:51
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Lut, 13:42, "Jarek M." <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > gdy wystygł , prawie niezauważalna.
    >
    > Jeszcze się nie wprowadziłem a już zaczynają się problemy :-(

    Zle przyciety marmur. Kazdy kamien ma strukture wewnatrz /w poprzek i
    wzdluz inna wytrzymalosc/. Jesli kamieniarz przycial z odpadow to
    zapewne "wlokna" sa w zla strone. Rozgrzewajac sie strzelil.
    Zanim zamowisz nowa polke z kamienia zrob fakultet z kamieniarstwa bo
    cie znowu oszukaja.
    Osobiscie tez chcialem z kamienia ztobic portal do kominka ale jak
    koles zaczal pokazywac jak to ucial /nadmianiem ze na stole mu juz
    pekalo/ to z goscia podziekowalem. niech robi dalej groby a nie
    wyposazanie wnetrz.

  • 6. Data: 2010-02-21 21:26:34
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Kudlaty pisze:

    > Zle przyciety marmur.

    Ale widzisz to pekniecie, material i kominek, ze postawiles taka
    diagnoze? Skad wiesz jak tam ida "wlokna"? Skad wiesz, ze tam sa
    "spolaryzowane" wlokna, a nie jest to np Emperador Dark?

    Kilka prawdopodobnych przyczyn.
    - poszlo po sztychu
    - element naruszony przy montazu
    - pecherzyk powietrza pod ewentualna zywica
    - zle podklejona siatka
    - element uszkodzony w trakcie eksploatacji, defekt wychodzi po czasie
    - wadliwy wklad kominkowy
    - marmurowa polka przyklejona do przepolowionej cegly peka, gdy cegla
    sie rozchodzi

    > zapewne "wlokna" sa w zla strone. Rozgrzewajac sie strzelil.

    W ktora strone powinny isc "wlokna" (nazwijny je przezyleniami) aby
    element nie strzelil? Zalozmy, ze mamy kawalek o wymiarach 1500 mm x 200
    mm. Po przekatnej czy rownolegle to krotkiego/dlugiego boku? Co w
    przypadku przezylen falistych?

    Czy jezeli plyta marmurowa na przezylenia rownolegle do jej przekatnej
    to prostokatny element nalezy wycinac z przekatnej?

    pozdr
    PG

  • 7. Data: 2010-02-21 21:38:59
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    Użytkownik "grzeda" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy jezeli plyta marmurowa na przezylenia rownolegle do jej przekatnej to
    > prostokatny element nalezy wycinac z przekatnej?

    Mi sie nie chcialo ale dobrze mu napisales.
    Facet w zyciu nie widzial slaba ale wypisuje madrosci o wloknach.

  • 8. Data: 2010-02-21 23:28:49
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

> [...]
    > Ma z wyceną zadzwonić ale pewnie kilka kilkanaście pln w plecy :(.
    > Więc pęknięta półka nad kominkiem to nic strasznego, gorsze rzeczy się dzieją

    A przepraszam że spytam, co się stało z dachem ze wymaga demontażu, nie można
    tego "ogarnąć" tańszym kosztem.
    Współczuję, jesli to konieczne to rzeczywiście masz problem.
    Może tu na grupie znadziesz jakie sugestie i da się temt taniej załatwić.

    Pozdrawiam i życzę żeby ciesla był "łaskawcą" a nie wyrwigroszem.
    Jarek

  • 9. Data: 2010-02-21 23:31:18
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam ponownie

    Półka jest sklejona z dwóch warstw, pod spodem siatka.
    Na moje pytanie dlaczego kliejona usłyszałem odp, że gdyby była z jednego
    kawałka to by bardzo krucha była odpo
    Obejrzałem ową półkę z obu stron, od góry i od dołu, p w miejscu gdzie jest
    jednolita struktura kamienia.
    Kilka cm z boku są "żyły" i trafiło się kilka minimalnych ubytków które
    kominkowcy wypełnili jakąś masą barwioną w kolorze kamienia.
    I tam nie pekło, pękło centralnie nad wkładem.
    Wkład to Zuzia z firmy Kratki.
    Montował to fachman z wieloletnim doświadczeniem, i jak obserwowałem robili to
    naprawdę bardzo starannie, zachowując szczeliny po bokach i dając wernikulit ,
    czy jak to się nazywa.
    Co do eksploatacji , kominek był mocno rozgrzany już kilka razy i nic się nie
    wydarzyło.
    Wczoraj trzasnęło podczas zwyczajnego , rekreacyjnego palenia przy piwku po
    odrzucaniu śniegu.
    Mechaniczne uszkodzenia wykluczone, nic tam się nie wydarzyło.

    Ale peknięta półka w porównaniu do dachu Kolegi Stolat, to rzeczywiście pikuś.
    Jak będzie dużo rujnowania to odpuszczę i w tym miejscu postawię zdjęcie żony
    ;-)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2010-02-21 23:52:41
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Dodam na marginesie że nie jest to Emperador Dark, bardziej przypomina Rosso
    Verona
    http://www.focus-stones.pl/warszawa_marmur_granit/ro
    ssoverona-po.jpg

    To przykładowy link by pokazać jak wygląda mój marmur, zapewniam że z firmą z
    przytoczonej strony nie mam nic wspólnego.

    Dziekuję za cenne rady.
    Pozdrawiam
    Jarek