  • 101. Data: 2009-04-21 19:50:43
    Temat: Re: Peknieta wylewka.
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    A tak w ogóle ty już masz wyleki czy nie?
    Jeżeli masz to zrobiłeś jak radzisz? :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 102. Data: 2009-04-22 07:25:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 21 Kwi, 21:49, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:

    > JA się czepiam? przeczytaj od początku kto się czepiał :)

    "Zbrojenie dołem" to termin który znajdziesz też w swoim poradniku.
    Nie ma tam mowy o takim zbrojeniu co nie ma otuliny betonowej...
    ;-)
    A jeszcze żeby dobitnie wykazać że się czepiasz to zacytuję fragment
    mojej wypowiedzi w tym wątku:
    "Grubość otuliny betonowej (dla płyty wewnątrz budynku - warunki
    suche)
    w/g normy (PN-B-03264:1999) określa się jako 15mm (to ze względu na
    proces karbonatyzacji przez najbliższe minimum 25 lat). Gdyby pręty
    były grubsze niż te 15mm (a nie są) musiało by być więcej. Ze względu
    na wielkość ziaren kruszywa też nie ma sensu powiększać. Ze względu
    na
    przeniesienie obciążeń wystarczyło by tylko 5 mm... (dla pręta fi
    5mm). Czyli nawet biorąc pod uwagę ewentualne przyduszenie siatki, to
    jeżeli nie będzie się całkiem stykać z podłożem (a podpata dystansami
    nie powinna) to grubość otuliny i tak będzie wystarczająca...
    "
    Zwróć uwagę na słowa "podparta dystansami" czyli nie leżąca
    bezpośrednio na styropianie ...
    ;-)

    > A dlaczego nie mogą służyć? akurat tutaj pełnią dwie role, jedną grzejną
    > drugą dystansującą troche gorzej ale lepiej niż siatka na styropianie.

    Jak widać mogą skoro "wileu tak robi"...
    ;-)
    Tyle że IMHO beton nigdy nie podejdzie całkowicie pod rurki i nie
    otuli jej całkowicie. Rurka wtedy inaczej będzie "pracować". Normalnie
    zakłada się że rurka całkowicie otoczona betonem rozszerza się
    termicznie tylko przez zawężanie swojej wewnętrznej średnicy. Tutaj ma
    możliwość ucieczki w dół, czyli będzie zmieniać swoją geometrię. Być
    może przez to będzie się odspajać - a to oznacza że będą szczeliny
    dochodzące bezpośrednio do zbrojenia. Poza tym jest aspekt
    mechaniczny... prężące się rurki trzymane są przez niezbrojone "raki"
    betonowe, a nawet gdy uda się zabetonować tak aby dobrze podeszło pod
    rurki, to wtedy trzymane jest przez milimetrową warstwę niezbrojonego
    mleczka cementowego...
    Gdy wykonamy to tak by siatka (na dystansach) była pod rurkami, to
    rury są dobrze otulone betonem - kilka cm do góry i 1,5 cm zbrojonego
    betonu w dół... No i rurki są w środku płyty, czyli nagrzewanie płyty
    jest bardziej bezpieczne..
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 103. Data: 2009-04-22 07:31:38
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 21 Kwi, 21:50, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:
    > A tak w ogóle ty już masz wyleki czy nie?

    W obecnie budowanym domu jeszcze nie mam.

    > Jeżeli masz to zrobiłeś jak radzisz? :)

    Tak zrobię, tak widziałem jak robili i tak mi radzili zrobić...
    Rozumiem że Ty masz siatkę na rurkach i cokolwiek by się nie działo to
    nie dasz się przekonać że można to zrobić inaczej (IMHO lepiej)...

    Aby nie było wątpliwości - robiłem już wylewki zbrojone cienką siatką
    (na dystansach) i wiem czym to pachnie. Ale dało się zrobić, więc nie
    widzę problemu żeby to zrobić przy ogrzewaniu podłogowym...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 104. Data: 2009-04-22 08:52:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >betonowe, a nawet gdy uda się zabetonować tak aby dobrze podeszło pod
    >rurki, to wtedy trzymane jest przez milimetrową warstwę niezbrojonego

    Rurka Pexal ma wkladke aluminiowa, rozszerzalnosc liniowa to 0,025mm/(mK),
    wiec z tym rozszerzaniem w petli nie ma co przesadzac.

    Pozdro.. TK