  • 31. Data: 2009-04-12 00:13:06
    Temat: Re: Peknieta wylewka.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
    news:605e.00000400.49e11fd4@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > ale za to dluzszymi kawalkami, po pol metra conajmniej. Zywica na bazie
    > epidiamu zapewne jest dobra bo zanim zwiaze, wnika w te szczeliny.
    > Jesli masz zamiar i mozesz to "nadlac", to chyba korzystne bedzie zrobic
    > to na
    > siatce Rabitza czy cos w tym guscie. Ale wqrwia mnie fakt, ze betoniarnia
    > ma w
    > d..pie to ze potem tacy jak Ty maja problemy. Trzebaby sie dowiedziec skad
    > biora cement, i dac go do badan i oskarzyc ich o zla, pozanormowa jakosc
    > betonu powodujaca te rysy skurczowe w plytach.

    Widzisz, sprawa jest pewnie bardziej skomplikowana, bo posadzkarze robili
    beton na budowie z towaru jaki sam im dostarczylem. Piasek plukany
    odpowiedniej frakcji, cement kupilem sam bez grama popiolu, czysty tzw.
    jedynka. Beton robiony miksokretem polsuchy, praktycznie bez wody po podaniu
    a strop. Do niedawna tego nie widzialem, a posadzka jest od listopada.
    Wyglada na to, ze przeschla i te rysy sie objawily. :-)
    Najgorsze jest to, ze dylatacje sa, towar najlepszy jaki moglem
    zorganizowac, zero oszczednosci i wraz cos jest nie tak. Chyba naucze sie z
    tym zyc, bo jak pisza inni nie jestem w tym osamotniony. Namawiali mnie
    przed wylewka na zastosowanie zbrojenia z jakichs wlokien polimerowych, ale
    uznalem ze chca mnie zwyczajnie naciagnac, bo co tam jakis polipropylen przy
    siatce stalowej. Teraz zastanawiam sie, ze to moze byl blad, ale z drugiej
    strony ktos tu pisal ze i z tym pekla. W kazdym razie dziekuje Ci za rady
    jak zwykle dla mnie bardzo cenne, ale przy komputerze raczej tego nie
    rozbierzemy. Gorzej, ze nie znam przyczyny tego stanu, by uniknac tego na
    dole. Trudno, jakos to bedzie. Pokaze im co wyszlo na gorze i moze cos
    wspolnie uradzimy.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-04-12 03:38:07
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > rozbierzemy. Gorzej, ze nie znam przyczyny tego stanu, by uniknac tego na
    > dole. Trudno, jakos to bedzie. Pokaze im co wyszlo na gorze i moze cos

    Ja tez Ci dziekuje, sprawa rzeczywiscie jest skomplikowana. Skoro cement
    miales super, konsystencja dobra, no to wina w kruszywie, innej przyczyny nie
    widze. Niepotrzebnie chyba ten piasek byl plukany i samo stwierdzenie,
    ze "odpowiedniej frakcji" dowodzi, ze on nie mial ciaglej krzywej uziarnienia.
    Beton tego nie lubi. Jesli kruszywo zawiera czastki pylaste to daje sie nieco,
    ciut "wiekszy procent" cementu, ktory te pyly otuli a one wtedy wcale nie
    pogarszaja wlasciwosci betonu a byc moze zmniejsza jego skurcz. Z duzo cementu
    tez jest szkodliwe wiem to z praktyki; 250 kg na kubik jest OK.
    Pisze to dlatego aby Ci ew. zasugerowac na co zwrocic uwage, gdyz sam niejako
    sie na tym ucze (czlowiek cale zycie sie uczy i glupi umiera).
    I druga sprawa to to zbrojenie. Jesli bedziesz robil tak samo na dole to
    proponuje wzmocnic zbrojenie druga siatka ukladana na ukos szczegolnie w w
    narozach, gdzie nastapilo to spekanie, aby temu zapobiec czyli "zeszyc" zanim
    speka.
    Ja tez za bardzo nie ufam tym polipropylenom z uwagi, jak to juz pisalem -
    brak tradycji w tym zakresie zatem niewiadoma jak ten beton poli-costam,
    bedzie wygladal za lat 50 powiedzmy. Przecie kazdy plastyk w stosunku do
    zelaza, to normalna guma.
    W sumie jak Ci znam cos tam wymyslisz, wlasnie koncze browarka i wznosze toast
    za Ciebie i te Twoja budowe, ktora zapewne mnie a moze i nas przezyje.
    Pzdr.

  • 33. Data: 2009-04-12 05:07:58
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał

    > Dzieki za dobre rady, poobserwuje to jak uruchomie ogrzewanie. Tam ma byc
    > parkiet, wiec teoretycznie powodow do zmiartwien nie ma. Martwie sie
    > glownie o rurki w tym miejscu i mam nadzieje, ze sa odporne na takie
    > pekniecia.

    Bardziej bym się przejmował tym, że będzie Ci się ten parkiet rozsychał na
    ogrzewaniu podłogowym i za parę lat będziesz miał szczeliny między klepkami
    na pół palca.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 34. Data: 2009-04-12 05:10:27
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    A czy dobry wysokoelastyczny klej do płytek nie załatwiłby sprawy
    ewentualnego przenoszenia naprężeń z podłogi na płytki? Pytam, bo chcę
    położyć duże kafle (60x60) na podłodze w łazience, a widzę że też jest
    delikatna ryska w wylewce (dosłownie mikroskopijna - widoczna tylko z bardzo
    bliska).

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 35. Data: 2009-04-12 09:15:08
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Zostala mi wylewka jeszcze na dole, ok. 150m^2, wszystko w podlogowce. Jak
    > to zrobic, by unknac pekniec pamietajac, ze na gorze zrobione jest niemal
    > jak ksiazka pisze.
    Maniek, mnie prawie nic nie popękało, prawie bo na korytarzu długim i
    wąskim pękło na pół, ale to z powodu załomku schodów, mówiłem im aby tam
    zrobili rysę ale twierdzili że nie pęknie a pękło :( ale poza tym mam
    bez rys, a dlatego że wszędzie dałem siatkę NA rury podłogówki, dzieki
    temu ona trzyma, poza tą jedną rysą, i tobie tak samo proponuję.

    --
    -----
    Pozdr

  • 36. Data: 2009-04-12 10:23:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > Otoz plyta zbrojona jest siatka ze zgrzewanych drutow stalowych
    > srednicy ok. 2-3mm i rozstawie 15cm. Siatka jest pod rurkami srednicy
    > 16mm.
    bo dawanie siatki pod rurki na styropian jest bez sensu, siatka powinna być
    na dystansach co może być trudne gdy na niej mają leżeć rurki, wtedy siatkę
    należy dać nad rurkami.

  • 37. Data: 2009-04-12 10:25:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > wlokien polimerowych, ale uznalem ze chca mnie zwyczajnie naciagnac,
    > bo co tam jakis polipropylen przy siatce stalowej. Teraz zastanawiam

    ja mam mikrozbrojenie i plastyfikator i też mi pękła w jednym miejscu,
    prawdopodobnie naprężenie sie zrobiło od wody która sie miejscowo lała z
    maszyny do cięcia gresu.

  • 38. Data: 2009-04-12 11:04:55
    Od: "lolo" <f...@h...com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    >chcę położyć duże kafle (60x60) na podłodze w łazience, a widzę że
    >też jest delikatna ryska w wylewce (dosłownie mikroskopijna -

    Na wszystkie rysy polecam :
    http://schlueter-pl.schlueter.de/produkt.aspx?doc=6-
    1-ditra.xml&pg=funktion

    Tylko cena ;-) .

    --
    Pozdrawiam Lolo
    L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

  • 39. Data: 2009-04-12 16:44:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Bardziej bym się przejmował tym, że będzie Ci się ten parkiet rozsychał na
    > ogrzewaniu podłogowym i za parę lat będziesz miał szczeliny między
    > klepkami na pół palca.

    To raczej kwestia odpowiedniego drzewa. Ameryki w tym temacie nie odkrywam,
    te rozwiazania sa stosowane od lat.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-04-12 17:04:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > ciut "wiekszy procent" cementu, ktory te pyly otuli a one wtedy wcale nie
    > pogarszaja wlasciwosci betonu a byc moze zmniejsza jego skurcz.

    No coz, moze masz racje. Docelowo beton jest bardzo twardy, od tej strony
    nie moge miec zastrzezen. Co do uziarnienia to posluchalem posadzkarzy i od
    strony twardosci jak juz pisalem mieli racje. Ten zwir jest niemal
    jednorodny, praktycznie w ogole nie daje sie zagescic, jak tylko wysycha
    zaczyna sie jakby rozplywac sam z siebie. Miksokret podobno jest dosc
    wymagajacy jesli chodzi o sprawy zwirowe, choc drobniejszy zapewne tez by
    przeszedl. Druga sprawa to glina i margle, ich brak w betonie przez
    wczesniejsze plukanie kruszywa to kolejny argument by posadzki robic z
    takiego zwiru. Teoretycznie, bo nadal nie wiemy skad te rysy. :-)

> [...]
    > narozach, gdzie nastapilo to spekanie, aby temu zapobiec czyli "zeszyc"

    Tak tez pomyslalem. Zwolennikiem takiego rozwiazania jest Janusz_K tj.
    ukladania zbrojenia na rurkach, tyle ze instrukcje montazowe posadzek z
    podlogowka sa rozbiezne w tej kwestii. Ja zrobilem na dole, bo do niego
    mocowane byly rury za pomoca opasek plastikowych. Dzieki temu nie kupowalem
    styropianu z twarda folia i uniknalem mocowania rur spinkami do tego
    styropianu. Za jednym razem zalatwilem dwie sprawy i bylo to zgodne z
    instrukcjami jakie czytalem.

> [...]
    > brak tradycji w tym zakresie zatem niewiadoma jak ten beton poli-costam,
    > bedzie wygladal za lat 50 powiedzmy. Przecie kazdy plastyk w stosunku do

    Raz ze guma, dwa to beton plastiku trwale nie chce sie "trzymac". Mozna by
    sie zastanowic, czy takie zbrojenie nie bedzie z czasem rozwarstwiac tego
    betonu.

    > W sumie jak Ci znam cos tam wymyslisz, wlasnie koncze browarka i wznosze
    > toast
    > za Ciebie i te Twoja budowe, ktora zapewne mnie a moze i nas przezyje.

    He dzieki, Pozdrowka..

    TK