  • 11. Data: 2012-04-26 17:29:45
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: <news>

    Użytkownik "Lewis" napisał:
    > Nie pamiętam jak kupiony był komin, może była.
    > Zdjęcia mam, robiłem je na życzenie PLEWY. Napisałem do nich
    > jak wyżej. Zobaczymy co wymyślą. Oczywiście komin popękany
    > na całej długości a nie tylko przy przyłączu.

    No to musisz sobie wszystko przypomnieć, przynajmniej rachunek i gwarancję
    znaleźć.
    Nie wiem jaki jest ten twój komin, ale czy przypadkiem nie miał w
    parametrach technicznych maksymalnej temperatury 650stopni?
    Bo wszystkie ceramiczne jakie widziałem tak mają, a temperatura spalin z
    pieca na paliwa stałe może nawet przekroczyć 1000 stopni, a temperatura
    samozapłonu sadzy to aż 550 stopni, więc jeśli taką niską temperaturę ma
    twój komin do pieców na paliwa stałe to znaczy ze to fabryczny bubel, bo
    musiał popękać od takiej temperatury i skoro sprzedawca dał na to gwarancję
    to musi wymienić i nie popuszczaj tego!!!
    Nie daj się złapać na kruczki prawne, weź prawnika i wykaż że ich śpiewka o
    braku jakiejś przekładki nie była przyczyną pęknięcia, a warto walczyć bo
    można wygrać nie tylko komin ale i spore odszkodowanie jak się uprzesz.

  • 12. Data: 2012-04-26 17:38:15
    Od: <news>

    Użytkownik "Lewis" napisał:
    > Logiczne, jest to dla nich podstawą odrzucenia gwarancji ale niech
    > mi ktoś wyjaśni co jest powodem pęknięcia wkładu ;)

    Pęknięcie powstało na skutek przekroczenia temperatury maksymalnej spalin,
    taki jest mój domysł, sprawdź czy twój wkład miał temperaturę maksymalną 650
    stopni, jeśli tak to moje przypuszczenia są prawdziwe.

    Nie daj się załatwić nieuzasadnionym odrzuceniem gwarancji.
    Jak byś się uparł to mógł byś wynająć firmę zajmującą się odszkodowaniami i
    poza kasą za komin dostać jeszcze odszkodowanie za straty moralne i inne
    powstałe na skutek świadomego i celowego sprzedania ci bubla.

  • 13. Data: 2012-04-26 22:59:02
    Od: "Maciek" <.@.>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał
    > podłączenia pieca do wnętrza rury ceramicznej, co nie powinno mieć
    > miejsca. Z uwagi na w/w błąd reklamacja musi zostać odrzucona.

    Ja może tylko dodam jeszcze, że moim skromnym: albo gwarancja albo
    niezgodność towaru z umową.
    Warto się upewnić i zdecydować, którą drogę wybrać aby nie okazało się, że
    wybranie drogi gwarancyjnej zamyka dochodzenie roszczeń z tytułu
    niezgodności. Jeżeli rozmowy z producentem zacząłeś od "niniejszym reklamuję
    z tytułu gwarancji" to może być po ptokach :(
    A zanim sąd rozpatrzy sprawę, to będziesz zmuszony wybudować nowy komin.
    Albo się okaże, że wstawiona kwasówka zniszczyła tak pięknie i fabrycznie
    popękany komin.

    --
    Maciek.

  • 14. Data: 2012-04-27 00:15:57
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message

    > Poniżej zdjęcia oraz film przedstawiające uszkodzenia.
    >
    > http://www.wrzuc.to/6K11Cv1m.wt

    A gdzie jest instrukcja tego dobrego montażu ?
    Jak rozumiem jest gdzieś papier z opisem prawidłowych warunków montażu i
    pracy ?

  • 15. Data: 2012-04-27 00:27:46
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    >W dniu 2012-04-26 09:49, Marek Dyjor pisze:

    Przeleciałem aprobaty ITB i tam jasno stoi, że temperatura na wlocie do 400
    stopni, a dla innych tylko 200 stopni.
    Z kominka wychodzi ciągle i z 1000 :-)

    Ja się obawiam, że te kominy sie po prostu nie nadają do kominków :-)

  • 16. Data: 2012-04-27 00:31:40
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <news> wrote in message news:4f996a59$1$1297$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pęknięcie powstało na skutek przekroczenia temperatury maksymalnej spalin,
    > taki jest mój domysł, sprawdź czy twój wkład miał temperaturę maksymalną
    > 650 stopni, jeśli tak to moje przypuszczenia są prawdziwe.

    On ma 400 !
    Tak jest w PDF-ach
    Ja z 12 lat temu tak napaliłem w kominku, że pękł cały z cegły :-)
    Płomień był taki, że wchodził do komina :-)

> [...]
    > i poza kasą za komin dostać jeszcze odszkodowanie za straty moralne i inne
    > powstałe na skutek świadomego i celowego sprzedania ci bubla.

    Tak. Tylko sprzedawcę trzeba pociągnąć. To sprzedawca dał zły komin do
    zastosowania.
    Jeżeli kupowany był kominek razem z kominem to można taką sprawę wygrać.

  • 17. Data: 2012-04-27 00:34:08
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maciek" <.@.> wrote in message news:jnccuf$pkb$1@inews.gazeta.pl...

    > A zanim sąd rozpatrzy sprawę, to będziesz zmuszony wybudować nowy komin.
    > Albo się okaże, że wstawiona kwasówka zniszczyła tak pięknie i fabrycznie
    > popękany komin.

    Kwasówka nie nadaje sie do kominków. Ona jest odporna chemicznie ale nie
    termicznie.
    Wkłady do wysokich temperatur to się robi stalowe.

    A tu są pdfy tych kominów http://www.plewa.net.pl/pliki-do-pobrania

  • 18. Data: 2012-04-27 09:12:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 00:27, kiki pisze:

> [...]
    > Z kominka wychodzi ciągle i z 1000 :-)
    >
    > Ja się obawiam, że te kominy sie po prostu nie nadają do kominków :-)

    Ale mi rozwalił się ten od pieca CO. W poprzednim wątku pisałem co i
    jak. Do kominka też mam niestety ceramiczny ale tam palę odświętnie i
    jakoś się trzyma.

    Najlepsze jest to że pokazujesz ludziom zdjęcia, tłumaczysz co jak gdzie
    i dlaczego a Ci dalej kupują ten szmelc, ostatnio kumpla ojciec kupił
    ceramiczny komin właśnie do kominka... Ręce opadają, no ale cóż polak
    nie uwierzy dopóki sam się nie przejedzie, bo jak zobaczy u kogoś to i
    tak swoje zrobi.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2012-04-27 09:30:14
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Ale mi rozwalił się ten od pieca CO. W poprzednim wątku pisałem co i jak.
    > Do kominka też mam niestety ceramiczny ale tam palę odświętnie i jakoś się
    > trzyma.

    No to z pieca węglowego za dużo wychodzi.
    jaki dokładnie masz ten symbol komina? Który pdf ?

    Ja wiem jedno, że do węglowych pieców to daje się wkłady ze stali
    żaroodpornej, a nie ceramiczne ani z nierdzewki.
    Nierdzewki też nie można.

    Tylko to nie ny mamy patrzeć w pdf-y ale wykonawca. Skoro sam kupiłeś w
    komplecie czyli piec + komin to jakąś część winy ponosi sprzedawca idiota.
    Dalej ponosisz ty, bo kupiłeś bez rozeznania. Wykonawca murów nie ma nic do
    tego czym palisz. bardziej winny jest instalator pieca i kominiarz, który to
    odbierał..

    Generalnie gdybyś miał czopuch z metrowej rury i kolana to pewnie by się nic
    nie stało.
    Teraz już wiesz.

    jaki jest ten numer katalogowy tego komina?

  • 20. Data: 2012-04-27 11:36:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 09:30, kiki pisze:

    > jaki jest ten numer katalogowy tego komina?

    Model UNI-FE, temp spalin do 400C i odporny na pożar sadzy do 1000C -
    jak widać nieodporny.

    Kwasówka to temp spalin do 650C więc w zupełności wystarczy. Opalam piec
    drewnem tylko i wyłącznie. Jedyne co mam zamiar zmienić to bufor jakieś
    300-400l i palenie ciągłe jak w piecach zgazowyjących aby nie wytwarzać
    kondensatu.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis