  • 11. Data: 2010-10-25 05:37:17
    Temat: Re: Pęknięty wężyk, zalany dom - co robić?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek D. wrote:

    > Wężyk był od kompletu z baterią KFA.

    czyli chińczyk :)

    > Reduktora ciśnienia nie było.

    a sprawdził ktoś jakie masz ciśnienie w instalacji?

  • 12. Data: 2010-10-25 06:16:55
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-10-24 22:36, Tomek pisze:

    > Przepraszam, że spytam.. Co to za wężyk pękł? Czy mógłbyś podać firmę?

    Koledze pękł wężyk do baterii, który kupił za 5zł i zalało całe mieszkanie,
    nowy parkiet.
    Chyba lepiej kupić baterię na gietkie rurki miedziane, wydaje mi się, że
    pewniejsze połączenie.
    U mnie po 5 latach skorodował stalowy korek (zaślepka) w instalacji
    miedzianej i ciekło. Cały gwint po prostu się rozpadł (został 1 zwój). :-)
    Sprawdziłem i większość stalowych elementów (zawory) jest pokrytych rdzą.
    Bedę wymieniał na mosiężne. :-)

  • 13. Data: 2010-10-25 06:18:55
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-10-25 07:37, Marek Dyjor pisze:

    > a sprawdził ktoś jakie masz ciśnienie w instalacji?

    Jaki reduktor? Jakie cisnienie?
    Mam po prostu podlaczenie do wiejskiego wodociagu.
    Po drodze licznik i zawór odcinajacy. Nalezy jeszcze cos dodac?

    pozdr serd
    --
    A s

  • 14. Data: 2010-10-25 06:24:22
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Tomek " <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A wężyk to był taki, który dostałem razem z baterią KFA.

    Radzę wymienić też drugi i inne jeśli tej samej firmy.

    Nie kupuj w OBI i tym podobnych sklepach. Idż do jakiegoś starego sklepu z
    art. hydraulicznymi i tam poproś o coś sprawdzonego.

  • 15. Data: 2010-10-25 06:25:04
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    to ja mialem fart.. u mnie strzelil wezyk od wanny z hydro marki
    ciuncingmiam;) tyle ze dowiedzialem sie o tym nie dalej jak 5 minut od
    zdarzenia i nawet lazienki dobrze nie zdazyl zalac....
    szczerze wspolczuje

  • 16. Data: 2010-10-25 06:29:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:

    > Jaki reduktor? Jakie cisnienie?
    > Mam po prostu podlaczenie do wiejskiego wodociagu.
    > Po drodze licznik i zawór odcinajacy. Nalezy jeszcze cos dodac?

    a co w wodociągach wiejskich woda płynie bezciśnieniowo :)

    ja ma Ok 6atm w wodociągu wiejskim, a to jest sporo za dużo jak na
    instalacje wewnętrzne.

    jak zwykle jest 6 to w porywach może i do 8-9 dobić.

    Swego czasu (boże narodzenie) w miejskim wodociągu zaliczyłem wyrzut wody z
    zaworów bezpieczeństwa w kotłowni w bloku na ostatnim piętrze, zanim
    przyjechałem to woda spłynęła do parteru :) a w manometrach ukręciło
    wskazówki.

  • 17. Data: 2010-10-25 06:30:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    nom wrote:
> [...]
    > zwój). :-) Sprawdziłem i większość stalowych elementów (zawory) jest
    > pokrytych rdzą. Bedę wymieniał na mosiężne. :-)

    do wody sie stosuje ocynk a nie czarne :)

  • 18. Data: 2010-10-25 08:24:11
    Od: "Tomek D." <t...@g...com>

    On 25 Paź, 08:24, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
> [...]
    >
    > Nie kupuj w OBI i tym podobnych sklepach. Idż do jakiegoś starego sklepu z
    > art. hydraulicznymi i tam poproś o coś sprawdzonego.

    A takie rurki?

    http://motoallegro.pl/koniec-z-zalanym-mieszkaniem-r
    urka-m10-i1279964169.html

    lepsze to niż wężyki w oplocie stalowym? Pewniejsze?
    Eh... mądry polak po szkodzie...

  • 19. Data: 2010-10-25 08:25:50
    Temat: Re: Pekniety we?yk, zalany dom - co robiae?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]
    > wody z zaworów bezpieczeństwa w kotłowni w bloku na ostatnim piętrze,
    > zanim przyjechałem to woda spłynęła do parteru :) a w manometrach

    Ja pier...ę to ile tam poszło, 20atm? ciekawe że na parterze
    nic nie rozsadziło.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2010-10-25 08:31:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    No tylko współczuć ci mogę.
    > A wężyk to był taki, który dostałem razem z baterią KFA. Wg sąsiada tej
    > nocy
    > kiedy mi ten wężyk puścił były duże skoki ciśnienia w instalacji
    > wodociągowej
    > w okolicy. Być może to dlatego...
    To jak najszybciej zainstaluj sobie reduktor ciśnienia
    skoro takie skoki ciśnienia macie, poza tym pogadaj z jakimś
    adwokatem czy spółki wodociągowej nie dałobysię pociągnąć
    do odpowiedzialności za to, w końcu wężyki są do określonego
    ciśnienia i jak pójdzie na taki 10atm to większość pęknie,
    a oni powinni gwarantować jakieś ciśnienie i brać za to
    odpowiedzialność a jak nie to niech montują na swój
    koszt reduktory.

    --
    Pozdr
    JanuszK