  • 11. Data: 2016-05-30 22:09:06
    Temat: Re: Permakultura w warzywniku?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2016 09:25:09 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Zawsze Cię podziwiałem za wyjątkową umiejętność
    > strzelania sobie gola do własnej bramki...
    >
    > Czy na poparcie swojej tezy (że tektura w tej roli jest rzekomo
    > szkodliwa dla warzyw) musiałaś akurat podać link
    > do opisu biodegradowalnego kleju na bazie skrobii? :-)

    Skrobi.
    Dyni.
    Soni.
    Itd.

    > Mogłaś się nieco bardziej postarać i podać link do innego kleju,
    > takiego zawierającego np arszenik, ołów lub inną truciznę :-)

    Doczytaj o sodzie kaustycznej i boraksie, a dopiero potem sarkaj.
    Generalnie - widzę, że nie masz pojęcia o uprawie warzyw i nie zamierzasz o
    niej rozmawiać, więc zamilcz.

  • 12. Data: 2016-05-30 22:09:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2016 17:51:11 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No bo ta skrobia jest z kukurydzy GMO!

    Sodę kaustyczną pan szanowny wtranżalać widocznie lubi.

  • 13. Data: 2016-05-30 22:26:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]

    > strzelania sobie gola do własnej bramki...
    >
    > Czy na poparcie swojej tezy (że tektura w tej roli jest rzekomo

    Doczytaj - DLA LUDZI. Warzywa preżyją :->

    > musiałaś akurat podać link
    > do opisu biodegradowalnego kleju na bazie skrobii? :-)
    >
    > Mogłaś się nieco bardziej postarać i podać link do innego kleju,
    > takiego zawierającego np arszenik, ołów lub inną truciznę :-)

    Vide soda kaustyczna i boraks - jak poprzednio. Plus oczywiście bliżej
    niewyjaśniony skład samej makulatury.

  • 14. Data: 2016-05-31 05:38:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Doczytaj - DLA LUDZI. Warzywa preżyją :->

    > Vide soda kaustyczna i boraks - jak poprzednio.

    Ależ Kituś Bajtluś, zrobiłaś już z siebie błazna...
    Teraz tylko zakopujesz się w jeszcze głębszy dołek
    jak wtedy z tym pH co cukrem chciałaś zobojętniać.

  • 15. Data: 2016-05-31 09:37:34
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Ależ Kituś Bajtluś, zrobiłaś już z siebie błazna...
    > Teraz tylko zakopujesz się w jeszcze głębszy dołek
    > jak wtedy z tym pH co cukrem chciałaś zobojętniać.

    Hejka. Podobno do cukru dosypują wapno źeby cukier się nie zbrylał w
    trakcie przechowywania. Więc czemu nie? :-)
    Pozdrawiam obojętnie Ja...cki

  • 16. Data: 2016-05-31 10:18:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Podobno do cukru dosypują wapno źeby cukier się nie
    > zbrylał w trakcie przechowywania. Więc czemu nie? :-)

    A nie żelazocyjanek potasu? Jest bardziej wydajny w tej roli
    niż wapno. Za to "dosypuje się" wodorotlenku sodowego (sody
    kaustycznej) w procesie bielenia. Zobojętnianej kwasem
    chlorowodorowym. Z której to reakcji powstaje w cukrze sól.

    > Pozdrawiam obojętnie Ja...cki

    Ale słono za to.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2016-05-31 12:06:11
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Z której to reakcji powstaje w cukrze sól.

    Hejka. W takim razie słodząc za dużo łacno można przesolić .
    Pozdrawiam ostrzegawczo Ja...cki

  • 18. Data: 2016-05-31 12:21:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. W takim razie słodząc za dużo łacno można przesolić .
    > Pozdrawiam ostrzegawczo Ja...cki

    Niektórzy, tacy bardziej strachliwi, od dawna mają pietra z tego powodu.

    Jarek

    --
    Nie pieprz Pietrze wieprza pieprzem,
    Bo przepieprzysz wieprza pieprzem.

  • 19. Data: 2016-05-31 13:59:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2016 22:38:17 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ależ Kituś Bajtluś, zrobiłaś już z siebie błazna...
    > Teraz tylko zakopujesz się w jeszcze głębszy dołek
    > jak wtedy z tym pH co cukrem chciałaś zobojętniać.

    Widzę, że jeszcze nie doszedłeś do zdolności rozumienia tekstu pisanego...

  • 20. Data: 2016-06-02 21:35:34
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > U mnie się nie rodzi.

    Hejka. Nie wiem dlaczego ala ta cała permakultura skojarzyła mi się z
    teorią próchnicowego (humusowego) odżywiania roślin, poglądem, według
    którego podstawowym pokarmem dla roślin jest próchnica i woda; sformułowana
    po raz pierwszy przez Arystotelesa; ponownie sformułowana i rozpropagowana
    przez A. Thaera..
    Pozdrawiam historycznie Ja...cki