  • 1. Data: 2009-03-09 07:26:09
    Temat: Pianka poliuretanowa czy sprężyny Bonell-i - sofa tombea
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie o mebel do spania.
    Generalnie ma być mebel tylko do spania, (czasem posiedzenia),
    i musi byś składany.
    Po różnych poszukiwaniach i testach mam na oku dwie opcje.

    Różnią się m in tym, że jedna ma materac z pianki poliuretanowej
    - jest twardsza, a druga opcja to sprężyny bonelli - miększe, lecz też
    dość twarde.
    "Podobno" na korzyść pierwszego spania - przemawia to, że materac jest
    twardszy i całkowicie plaski.

    Nie mam doświadczenia w spaniu na takich materacach, (wcześniej
    zwykłe wersalki).
    Proszę o podpowiedź na czym będzie się lepiej spało, nie odpoczywało - bo
    od tego mam sofę miękką i wygodną, (jednak spanie na tym to katorga dla
    kregosłupa).

    Może ktoś z doświadczenia podpowiedzieć na czym będzie się lepiej spało?
    Czym kierować się w poszukiwaniu dobrego materaca (w grę wchodzą tylko
    łóżka/sofy,
    składane z opcją spania)
    Czy ktoś ma coś z mebli tombea (tam są te 2 opcje), ewentualnie jak
    wrażenia, lub
    jakiej firmy spanie polecilibyście ?

    pozdr
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-03-10 21:00:40
    Od: Olek <i...@p...onet.pl>

    On 9 Mar, 08:26, "Grzes" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Proszę o podpowiedź na czym będzie się lepiej spało, nie odpoczywało - bo
    > od tego mam sofę miękką i wygodną, (jednak spanie na tym to katorga dla

    Witam

    W zasadzie sam sobie częściowo odpowiedziałeś: sofa raczej nie nadaje
    się do wygodnego spania. Zresztą masz sofę, to wiesz o co chodzi. Nie
    wiem, jaki dokładnie system rozkładania mają sofy tej firmy, ale jeśli
    powierzchnia spania po rozłożeniu składa się z 3 części, to bym sobie
    darował i szukał czegoś bliżej 2-częściowej kanapy.

    Co do materaca, jeśli "pianka" oznacza tradycyjną "gąbkę", to na pewno
    bonell jest lepszy (co widać po cenie ;-)).
    Chociaż przy naprawdę dobrej gąbce (gęstej) i odpowiedniej jej
    grubości (minimum 15 cm) nie ma tragedii. Ale w sofie raczej takiej
    grubej gąbki nie będzie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-11 06:59:31
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Olek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
[...]

    Dzięki za odpowiedź,

    Pewnie w grę wchodzi tu nomenklatura - to jest pewnie bardziej kanapa niż
    sofa.
    Są one dwu częściowe - a ta jedna ma właśnie taką dobrą gęstą gąbkę - tzn
    jak się "pomaca" materac lub siądzie tu czuć twardość - jest bardziej
    twardo niż,
    na tej która ma sprężyny bonell-i.

    Mam tylko obawy jak się na takim czymś siedzi (choć to raczej sporadycznie
    ma być),
    bo do spania podejrzewam, że twardsze lepsze.

    Co do sofy jak pisałem to z firmy tombea - jedna to to
    http://www.meble.pl/villa,p41238.html
    (pomijajm obicie ;) ) i środek to tylko przeszycie i drugi to:
    http://www.meble.pl/monza,p41249.html

    Gdybyś miał jeszcze jakieś wskazówki sugestie, czego szukać i czym się
    kierować to proszę o
    info.

    pozdr
    Grzesiek