  • 1. Data: 2010-06-24 18:32:20
    Temat: Piec gazowy i podłączenie
    Od: "PB" <N...@w...pl>

    Będę potrzebował piec gazowy na ok. 24kW.
    Czy możecie mi podpowiedzieć co byście polecili i jakie macie doświadczenia?

    I jeszcze jedna sprawa:
    mam podciągnięty gaz do ściany budynku. Pozostaje więc tylko kwestia jego
    wprowadzenia do środka, podłączenia do pieca i kuchenki i (chyba?) odbiór
    przez gazownię. Powiedziano mi, że muszę zlecić to firmie, nikt z gazowni
    się tego nie podejmie. Ponoć powinien być do tego projekt wraz z
    uzgodnieniami. Czy faktycznie tak jest? Ile to może kosztować (najchętniej
    na terenie Dolnego Śląska).

    Za pomoc będę zobowiązany
    PB

  • 2. Data: 2010-06-24 18:49:36
    Temat: Re: Piec gazowy i pod??czenie
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > mam podci?gniety gaz do ?ciany budynku. Pozostaje wiec tylko kwestia jego
    > wprowadzenia do ?rodka, pod??czenia do pieca i kuchenki i (chyba?) odbiór
    > przez gazownie. Powiedziano mi, ?e musze zleciae to firmie, nikt z gazowni
    > sie tego nie podejmie. Ponoae powinien byae do tego projekt wraz z
    > uzgodnieniami. Czy faktycznie tak jest? Ile to mo?e kosztowaae (najchetniej
    > na terenie Dolnego ?l?ska).
    Projekt,opinia kominiarza-->starostwo -->pozwolenie na budowę, niestety. Potem
    dziennik budowy i
    kierbud.Protokoły szczelności i kwity od instalatora rur gazowych.Odbiór przez
    kominiarza i gazownię.
    Pozwolenie na budowę + odbiór całości zapłaciłem 1500zł.Ale gazomierz już miałem.
    Nie wiem czy czegoś w tych procedurach nie pominąłem..

  • 3. Data: 2010-06-24 19:08:10
    Temat: Re: Piec gazowy i podłączenie
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

> [...]
    > Pozwolenie na budowę + odbiór całości zapłaciłem 1500zł.Ale gazomierz już miałem.
    > Nie wiem czy czegoś w tych procedurach nie pominąłem..

    witam .ja akurat jestem po wykonaniu podłączvenia gazu.
    Do wykonania takiego podłączenia potrzebujesz projekt wewnętrznej
    instalacji gazowej,później pozwolenie na budowe (procedura jak przy
    budowie domu) wtedy tzreba zlecić podlączenie firmie lub komuś kto
    ma na to uprawnienia.po wykonaniu instalacji dostajesz od owej firmy
    świadectwo próby szczelnośći (czy jakoś tak). jeśli nie masz
    licznika na granicy to z tym papierem do gazowni i zakładają
    licznik. mnie ta impreza kosztowała niecałe 5 tysiaków
    (projekty,pozwolenie,materiały,wykonanie przez firmę)
    Rejon Trójmiasto. pozdro Jeg

  • 4. Data: 2010-06-24 19:12:28
    Temat: Re: Piec gazowy i pod^(3)?czenie
    Od: M <M...@o...pl>

    fenzyyy pisze:

    > witam .ja akurat jestem po wykonaniu podłączvenia gazu.
    > Do wykonania takiego podłączenia potrzebujesz projekt wewnętrznej
    > instalacji gazowej,później pozwolenie na budowe (procedura jak przy

    Najlepiej zrobić to hurtem, tzn. całe podłączenie gazu + instalacja
    gazowa w środku. Jeśli nie chcesz mieć rur w środku to wprowadź gaz w
    dwóch miejscach do budynku (kuchnia,piec). Dodatkowo, jeśli fartownie
    okaże się, że akurat kuchenkę i piec masz na ścianie zewnętrznej to
    wprowadzasz gaz do środka a do urządzenia doprowadzasz miękką rurą.
    Wtedy prawie nie masz rur w środku.

    M.

  • 5. Data: 2010-06-24 19:14:50
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

> [...]
    > licznik. mnie ta impreza kosztowała  niecałe 5 tysiaków
    > (projekty,pozwolenie,materiały,wykonanie przez firmę)

    Jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem . potrzebna opinia
    kominiarza ,którą trzeba dołączyć do papierów składanych na
    pozwolenie na budowe instalacji gazowej.

  • 6. Data: 2010-06-24 19:25:15
    Od: M <M...@o...pl>

    fenzyyy pisze:

    > Jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem . potrzebna opinia
    > kominiarza ,którą trzeba dołączyć do papierów składanych na
    > pozwolenie na budowe instalacji gazowej.

    Nie jest to prawda. Kilka starostw w Polsce sobie to wymyśliło -
    oczywiście nie podejrzewam lobby kominiarskiego. Jednak jeśli akurat
    masz pecha być w takim starostwie (oczywiście kominiarze nie mają z tym
    nic wspólnego) to musisz dołączyć taki swistek.

    M.

  • 7. Data: 2010-06-24 22:15:42
    Od: "PB" <N...@w...pl>

    Dziękuję,
    nie wygląda to różowo, ale przynajmniej wiem, co mnie czeka
    :-(((((