  • 1. Data: 2011-01-24 21:28:26
    Temat: Piec gazowy - sugestie.
    Od: " stodoła" <s...@g...pl>

    Z piecami jak z samochodem.
    Są lepsze i takie sobie.
    ma być "dwufunkcyjny"
    do grzania mieszkania i grzania ciepłej wody użytkowej.
    Gaz mam z gazowni. Dom piętrowy, okolo setki m2.
    Zimno mi w domu, bo się "stary piec" wyczerpał technologicznie.
    Wchodzę dziś do sklepu.... a tam jak w komisie samochodowym...
    Co jeden to lepszy :(
    Jaki piec sugerujecie kupić?
    Czy są takie, które "dłużej mogą?(wytrzymać bez wymiany z 10-15 lat)"
    tnx

  • 2. Data: 2011-01-24 22:42:49
    Temat: Re: Piec gazowy - sugestie.
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik " stodoła" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki piec sugerujecie kupić?

    Sugeruję kupić kociął :)

    --
    Picasso

  • 3. Data: 2011-01-25 04:31:42
    Od: " stodoła" <s...@g...pl>

    > Sugeruję kupić kociął :)

    Kocią kitę?

    kocioł był , jest i zapewne będzie....pomiemiecki, ale jest.

  • 4. Data: 2011-01-25 04:32:26
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Kup taki, do którego w twojej okolicy jest sprawny serwis i w razie
    awarii nie każą czekać 2 tygodnie na przyjazd.
    Jacek

  • 5. Data: 2011-01-25 07:20:21
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > Są lepsze i takie sobie.
    > ma być "dwufunkcyjny"
    > do grzania mieszkania i grzania ciepłej wody użytkowej.

    A masz jedną czy dwie łazienki?
    Nie lepiej kupić jakiś jednofunkcyjny z małym zasobnikiem (40-60l) albo też
    dwufunkcyjny z zasobnikiem?
    Będziesz miał większuy komfort ciepłej wody.
    Sprzedawcy zapewne będą chcieli wcisnąć Ci kondensacyjny, nie wiem jaka jest
    teraz różnica w cenie, ale jak duża to na Twoją powierzchnię domu to się nie
    opłaca (nie zwróci się w przeciągu 10 lat). Masz wsad kominowy ze stali
    kwasoodpornej? Można też pokusić się o kocioł z zamknietą komora spalania,
    trochę droższy od "atmosferyka".

  • 6. Data: 2011-01-25 08:24:54
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stali kwasoodpornej? Można też pokusić się o kocioł z zamknietą komora
    > spalania, trochę droższy od "atmosferyka".

    W pełni się podpisuję pod tymi sugestiami.
    Dodatkowo dodałbym układ sterowania (programator)
    wygoda a kosztuje ok. 200 zł w przypadku Junkersa.
    Ja, jeśli będę wymieniął to na dwufunkcyjny właśnie
    z zasobnikiem. Aby nie było falowania temp. ciepłej wody.
    T.

  • 7. Data: 2011-01-25 08:32:57
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ja mam 2funkcyjny junkersa 28kw z zamknieta komora spalania i wzialem drugi
    14kw taki bedac zadowolonym z pierwszego.
    najwazniejsze jest to ze zamknieta komora spalania w zasadzie uniemozliwia
    ci zatrucie sie czadem. natomiast polecam ci sprawdzic jak daleko jest
    serwis. generalnie nie powinno byc z tym problemow.

  • 8. Data: 2011-01-25 10:01:20
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Podlacze sie do watku, zeby nie mnozyc bytow...

    Mam pytanie (pewnie lamerskie): czy zasobnik cwu musi/powinien byc tuz obok
    kotla, czy moze byc w dowolnej (rozsadnej) odleglosci?
    Sytuacja jest taka, ze obecnie nie mam zasobnika, kociol dwufunkcyjny jest w
    kuchni. Ale jestesmy w trakcie adaptacji poddasza, gdzie planowana jest
    druga lazienka. Odleglosc od kotla do kranow w tej lazience bedzie dosc duza
    i korzystanie tam z cwu bez zasobnika bedzie raczej malo komfortowe (dlugie
    oczekiwanie, az pojawi sie ciepla woda) i malo ekonomiczne. Czy zasobnik
    wspolpracujacy z kotlem wiszacym na dole moze fizycznie stac/wisiec w gornej
    lazience? Czy sa jakies technologiczne przeciwwskazania do takiego
    rozwiazania? Odleglosc "po rurach" miedzy kotlem a ew. zasobnikiem bedzie
    pewnie ok. 7-10 m (to jeszcze zalezy jak pojda rury).
    Bede wdzieczny za porade.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

  • 9. Data: 2011-01-25 11:33:45
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozwiazania? Odleglosc "po rurach" miedzy kotlem a ew. zasobnikiem bedzie
    > pewnie ok. 7-10 m (to jeszcze zalezy jak pojda rury).

    w zasadzie to nie ma wiekszego znaczenia, nawet lepiej jak zasobnik jest
    bliżej kranów, bo jak nie masz cyrkulacji to od razu będziesz miał ciepłą
    wodę. Rury do zasaobnika daj w dobrą izolację (ja dawałem podwójną otulinę,
    jedna na drugą, trochę grube terraz są rury, ale u mnie biegną w pionach
    więc jest tam sporo miejsca).

  • 10. Data: 2011-01-25 11:43:26
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > wodę. Rury do zasaobnika daj w dobrą izolację (ja dawałem podwójną
    > otulinę, jedna na drugą, trochę grube terraz są rury, ale u mnie biegną w

    Sorry, za moze glupie pytania, ale nie znam za bardzo technologii takiego
    układu - ale czy jak miedzy kotłem a zasobnikiem jest np. 8-10 m rury, to
    czy zasobnik nie bedzie sie w znacznym stopniu napelnial wychlodzona woda z
    rur, a co za tym idzie czy temp. wody w zasobniku nie bedzie nizsza niz
    powinna? No bo gdzies te litry chlodniejszej wody musza splynac - jak nie ma
    zasobnika to sie poprostu spuszcza do odplywu w oczekiwaniu na ciepła, a tak
    to chyba to pojdzie do zasobnika ochladzajac zebrana tam wode... Czy to jest
    jakos rozwiazane, zeby ominac ten problem?

    pozdr.
    Jacek Bronowski