  • 11. Data: 2013-03-12 20:00:32
    Temat: Re: Piec gazowy z interfejsem komunikacyjnym
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Wiem tez ze pozostałe 99.99% ludzkości nie wymaga pieca z CANem. I co
    > z tego?

    myślę że brak takich pieców wynika z tego że nie ma żadnego sensownego
    uzasadnienia dla takiej funkcjonalności.

  • 12. Data: 2013-03-12 20:34:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-12 20:00, Marek Dyjor wrote:
    > myślę że brak takich pieców wynika z tego że nie ma żadnego sensownego
    > uzasadnienia dla takiej funkcjonalności.

    Ależ ono istnieje, tylko jest nieuzasadnione ekonomicznie. Wiem że
    jestem niszowy ...

  • 13. Data: 2013-03-13 15:50:28
    Od: Paweł Sujkowski <s...@a...com>

    Witam

    Zainteresuj się Opentherm. Wbrew nazwie nie jest open ale jakąś starszą
    wersję specyfikacji da się wygrzebać. Możesz via ta magistrala zadawać
    T, odczytywać itp. Kilka kotłów ma to zaimplementowane.
    Na elektrodzie kiedyś widziałem specyfikację e-busa. To rozwiązanie
    Vailanta.
    Ja poszedłem w Viessmanna i jak ogarnę inne tematy, to pewnie wstawię mu
    moduł LON-a i bramkę Modbus-TCP/LON. Koszt tego rozwiązania duży ale
    miodność...

    Paweł