  • 41. Data: 2021-12-22 00:07:57
    Temat: Re: Piec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 21.12.2021 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Zeby tylko 20%...
    >
    > Za poleceniem uzytkownika zaprosiłem serwisanta acv na wycene.
    >
    > Ogolnie dostałem kilka wycen:
    > termet - około 9tysi
    > bosch - 5kpln montaz plus piec
    > saunier - 11kpln
    > no i acv - 15kpln.
    >
    > Troche duza roznica :(

    A jakie kotły były porównywane?

    Bo to jest jak z samochodami. Jakim autem jeździsz i dlaczego to nie
    jest Pcingpciong, Tata czy choćby nawet Dacia?

    ACV ma wiele modeli kotłów w swojej ofercie m.in.: Prestige, Heatmaster
    to kotły, które można porównać do Jaguara i Bentleya i tak też kosztują.
    Ale firma posiada także kotły serii Kompakt, które można porównać do
    hybrydowej Toyoty - czyli droższe od Dacii i Taty, ale niezawodnością
    biją na łeb Dacię, Tatę, a także Jaguara i Bentleya, ze względu na wręcz
    genialną prostotę konstrukcji w której po prostu nie ma się co popsuć.
    Nie są ani piękne, ani nie oczarowują kolorowymi wyświetlaczami czy też
    mnóstwem funkcji dostępnych dla użytkownika. Nie są maszynami
    wyścigowymi i nie powalają swoimi osiągami oraz sprawnością, bo ich
    sprawność to raptem 107% gdzie inne kotły mają 109-110%

    Ale nie znajdziesz obecnie kotłów bardziej niezawodnych.

    Jako przykład Ci napiszę. Mam ACV-a Kompakt HR eco 30/36 Moc grzewcza CO
    - 30kW , a CWU - 36kW. Grzeję nim od 6 lat i jak to często bywa "szewc
    boso chodzi" - nie wyczyściłem go przez 3 lata. Mam sąsiadów, którzy
    palą węglem i śmieciami i syfią niemiłosiernie. Palą także latem.
    Plastiki i cholera wie co jeszcze. Kocioł mój, aż się zapchał i przestał
    grzać. Ale wyczyściłem i zero problemów. Czyszczenie tego kotła to
    bajka. Jest tak proste, że jest to w stanie wykonać sobie każdy
    użytkownik, który ma odrobinę zmysłu technicznego, a dostęp jest do
    najmniejszego zakamarka wymiennika. Niestety od 6 lat nawet nie
    zajrzałem do filtra siatkowego, który się po prostu zapchał, bo mam
    starą, stalową instalację, gdzie jest masa syfu, a kocioł pracuje w
    układzie otwartym. W chałupie się zrobiło zimno, a kocioł zaczął bardzo
    mocno taktować, bo przepływ wody poprzez wymiennik był znikomy. A dodam,
    że najniższa moc grzewcza tego kotła to 8kW.

    Oczywiście wyczyściłem filtr i kocioł jak nowy. Pracuje cicho i tylko
    stan wyświetlacza zdradza, że kocioł akurat pracuje.

    Pokaż mi inny kocioł, który wytrzymałby takie traktowanie. Większość
    kotłów innych firm ma wymiennik tak zbudowany, że wyczyszczenie
    wymiennika graniczy z cudem lub wymaga rozebrania całego kotła, wyjęcia
    wymiennika i jego całkowite rozkręcenia. Natomiast zapchany filtr w
    wielu innych kotłach równoznaczny byłby z uszkodzeniem wymiennika.
    Gdybyś potraktował tak Termeta Silvera czy Golda to jest wysoce
    prawdopodobne, że zakończyłoby się to wymianą kotła, bo wymiana
    uszkodzonego wymiennika jest po prostu nieopłacalne.

    Reasumując: Jak chcesz mieć kocioł niezawodny i głupoodporny to kup ACV
    Kompakt lub jego odpowiednik pod inną marką: Intergas, Hoval, MHG,
    Thermagen.

  • 42. Data: 2021-12-22 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > A jakie kotły były porównywane?

    Oczywiście z serii kompakt, tak jak polecałes.

> [...]
    > ich sprawność to raptem 107% gdzie inne kotły mają 109-110%
    >
    > Ale nie znajdziesz obecnie kotłów bardziej niezawodnych.

    I dlatego ze go polecałes to chciałem go załozyć.

    [...]

    > Reasumując: Jak chcesz mieć kocioł niezawodny i głupoodporny to
    > kup ACV Kompakt lub jego odpowiednik pod inną marką: Intergas,
    > Hoval, MHG, Thermagen.

    Kupiłem sauniera ale troche z innych powodów - stary piec padł i brałem
    to co było a raczej to który montazysta był w stanie przyjechac do mnie
    w ciagu kilku dni.
    Bo wiekszosc miała terminy na za miesiac.

    Z sauniera analizowałem tez mozliwosc załozenia kotła tzw niedzwiedzia
    bo ponoc to rowniez taka niezawodna kurwa ;-D ale to kocioł stojący i
    zal mi było miejsca w kotłowni.
    No i cena istalacji tez by podskoczyła o jakies dobre 2kpln.

    Czasami tak jest - bierzesz co jest i cieszysz sie ze w chacie ciepło.
    :-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia